خانه > اخبار ایران و جهان > زلزله ۵٫۷ ریشتری در خراسان شمالی/ ۲ کشته و ۲۲۵ زخمی+عکس

زلزله ۵٫۷ ریشتری در خراسان شمالی/ ۲ کشته و ۲۲۵ زخمی+عکس

زلزله ۵٫۷ ریشتری پیش قلعه در استان خراسان شمالی را لرزاند. در این حادثه ۲ تن جان باختند و ۲۲۵ نفر مصدوم شدند.

زلزله ۵٫۷ ریشتری پیش قلعه در استان خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش ایرنا، این زمین لرزه ای با قدرت ۵٫۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) پیش قلعه در استان خراسان شمالی را لرزاند.

عکس های زلزله خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با تکذیب افزایش شمار فوتی زلزله ۵٫۷ ریشتری خراسان شمالی از ۲ فوتی به ۳ فوتی گفت: در این حادثه در مجموع ۲ تن جان باختند و ۲۲۵ مصدوم داشته است که در ۱۹ روستاهای حادثه دیده عملیات امدادی انجام شده است.

حسن شکوری نسب در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که عملیات جستجو و نجات که بلافاصله بعد از وقوع زلزله آغاز شده بود هم اینک پایان یافته ، اظهار کرد : اما عملیات امداد ادامه دارد و حدود ۸۰ درصد حادثه دیدگان در چادرهای موفقت اسکان یافتند .

به گفته وی ، شب گذشته ۴۷۳ چادر مناطق زلزله زده برپا، ۵۰۰ تخته پتو و ۹۴۶ تخته موکت بین مردم منطقه توزیع شده است.

شکوری نسب تصریح کرد که در مجموع ۳۷ تیم اعزام جستجو نجات و امداد به مناطق زلزله زده اعزام شدند که ۲ تیم از هلال احمر استان سمنان ، ۳ تیم از گلستان و ۳ تیم آنست هم به منطقه اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: خسارت ها در اکثر روستاها فرو ریختن منازل بوده است که بیشترین خسارت در روستاهای قصرقجر لنگر، بوربور و پسرکانلو که در رانش زمین در آن داشته ایم حادث شده است.

به گفته وی ، رئیس سازمان امداد و نجات جمیت هلال کشور به منطقه اعزام و هم اینک بر نحوه ارایه خدمات امدادی نظارت می کند.
همچنین مدارس شهر بجنورد و روستاهای مناطق زلزله زده در شیفت صبح تعطیل اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد : عملیات امدادی امروز هم ادامه دارد و تغذیه اضطرای در همه مناطق شروع می شود

پیش از این اعلام شده بود که برخی از روستاهای خراسان شمالی تا ۴۰ درصد تخریب شده اند.

عکس های زلزله خراسان شمالی

استاندارخراسان شمالی در جلسه شورای مدیریت بحران با اشاره به وقوع زلزله ۵٫۷ ریشتری در محدود شهرستان بجنورد و مانه و سملقان، امداد رسانی روستا به روستا در حال انجام است گفت: برخی از روستاها تا۴۰ درصد تخریب شده اند.

محمدرضا صالحی با اشاره به این که تاکنون ۲ نفر از روستاهای قصر قجر ولنگر تاکنون فوت شده اند، افزود: ۲۰۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان های استان داشته ایم که ۲۰ نفر بستری و باقی افراد به صورت سرپایی مداوا شده اند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: به دلیل نشت گاز، گاز ۱۱ روستا توسط نیروهای امدادی قطع شده است.
وی افزود: مشکل برق برای تمام روستاها برطرف شده است.

صالحی با اشاره به نگرانی برخی از شهروندان در خصوص احتمال وقوع پس لرزه شدید خاطر نشان کرد: برای تمامی پارک ها تدابیر امنیتی دیده شده است تا در صورت اقامت و اساکن هموطنان امنیت لازم فراهم گردد.
عکس های زلزله خراسان شمالی
وی در خصوص میزان خسارت های وارده به منازل و واحدهای تجاری و … تصریح کرد: تیم ارزیابی برای برآورد خسارت به مناطق مختلف اعزام شده اند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تیم های امدادی استان های خراسان رضوی وگلستان به عنوان استان های معین به خراسان شمالی اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا، شبکه لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد: زلزله ۵٫۷ ریشتری ساعت ۲۲و ۳۰ دقیقه و۵۸ ثانیه رخ داد.

کانون این زلزله در موقعیت ۵۷٫۲۲ عرض شمالی و ۳۷٫۶۶ طول شرقی ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین که کانون مرکزی آن پیش قلعه است و ۲۲ کیلومتری شمال غرب بجنورد رخ داد.

استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.

این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری – جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵٫۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت ۶٫۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بهمن سال ۱۳۷۵ بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال پنجشنبه گذشته، خبری مبنی بر ابلاغ حکم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *