خانه > مجله سلامت > شاخ بوفالو،جراحی زیبایی عجیب

شاخ بوفالو،جراحی زیبایی عجیب

در سال های اخیر فعالیت پزشکان و جراحان زیبایی رونق فراوانی یافته و جراحی زیبایی تقریبا در هر کشوری رو به ازدیاد و فزونی بوده است.

حتما درباره ی جراحی هایی همچون ایجاد چال گونه، بوتاکس، لیپوساکشن و یا مانند آنها بسیار شنیده ایم، اما آیا تا به حال درباره ی عمل جراحی لب موسوم به «شاخ بوفالو» چیزی شنیده اید؟!

شاخ بوفالو،جراحی زیبایی عجیب و جدید

به احتمال زیاد پاسخ شما منفی است، زیرا چنین عمل جراحی زیبایی فقط در کشور تایلند مرسوم شده است. جنون زیبایی در تایلند سبب شده تا زنان این کشور در طول پنج سال گذشته هزاران دلار را صرف چنین اقدام عجیبی کنند و لب های فوقانی خود را به شکل شاخ بوفالو و یا سر خفاش تبدیل نمایند. به این مدل لب در تایلند «کراچاپ» می گویند.

دلیل این که چگونه این رویکرد در عمل های زیبایی در این چهار و پنج سال اخیر بین دختران تایلندی رواج یافته اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما آنچه که مسلم است پزشکان تایلندی از تعداد زیاد مراجعه کنندگانی که قصد دارند تا لب های خود را به شاخ بوفالو تغییر شکل دهند، به ستوه آمده اند و از این موضوع شکایت دارند.

یک جراح زیبایی تایلندی به نام «چامنونگ چراویچادا» به روزنامه ی بانکوک پست در این باره می گوید: این موضوع یک مشکل برای تایلند است و مقصر اصلی هم اینترنت و فضاهای مجازی می باشند.
او در ادامه می گوید بیش از نیم ساعت طول می کشد تا مراجعه کنندگان را راضی کند که از این عمل جراحی صرف نظر کنند، زیرا کاهش دادن حجم لب برای هیچ فردی توصیه نمی شود و مشکلات متعددی را برای سلامتی آنها در آینده ایجاد خواهد نمود.
برای این عمل باید قسمت هایی از لب فوقانی و سمت راست و چپ لب را بردارند، به طوریکه پس از بهبود جای زخم ها، لب ها حالت قوسی شکل مانند شاخ بوفالو خواهد داشت.
شاخ بوفالو،جراحی زیبایی عجیب
این جراحی باعث می شود تا لب های بالا به شدت نازک شوند و حتی در هنگام لبخند زدن به طور کلی دیده نشوند. یکی از عواقب این جراحی این است که پس از عمل جراحی، لب ها باز خواهند ماند و به هم نخواهند چسبید و امکان بستن کامل دهان وجود نخواهد داشت.
به علاوه افرادی که تحت چنین عمل جراحی زیبایی قرار می گیرند، پس از عمل از درد، سوزن سوزن شدن لب ها، لبخندهای کج و معوج و درد لب رنج می برند، به طوریکه بسیاری از آنها مجبور می شوند تا دوباره خود را به تیغ جراحان بسپرند تا اشتباهات و عیوب را برطرف کنند، اما پزشکان می گویند لبی که نازک شده است، امکان ندارد به حالت اول بازگردد.
به نظر می رسد که همه ی این دردسرها سه چهارم مراجعه کنندگان را از انتخابشان منصرف نمی کند. پزشکان از هر روشی استفاده کردند تا تعداد متقاضیان را کاهش دهند، آنها هزینه ها را هم بالا بردند اما بی فایده بود.

این عمل جراحی فقط در تایلند انجام میشود و نمونه ی مشابه ای در سایر کشورها ندارد. شاید این موضوع به جایگاه بوفالو در فرهنگ مردم تایلند بر می گردد، از نظر آنها شاخ بوفالو، شانس، شهرت و ثروت می آورد.

بوفالو یک حیوان مورد توجه در تایلند است. تا قرن ها مردم تایلند از بوفالو در زمین های کشاورزی و زمین های برنج استفاده می کردند. مسابقات سالانه بوفالو هم هر سال در چونبوری تایلند برگزار می شود. ( عکس برای مسابقات بوفالو دوانی)
شاخ بوفالو،جراحی زیبایی عجیب

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *