خانه > زیبایی و آرایشی > این عادات خطرناک برای سلامت پوست را بشناسید

این عادات خطرناک برای سلامت پوست را بشناسید

به گزارش حیاط خلوت و به نقل از آلامتو؛ پوست شما، بزرگترین و در دسترس ترین اندام شما است. در نتیجه خودتشخیصی و درمان سر خود در مورد پوست، یک اتفاق معمول است.

این عادات خطرناک برای سلامت پوست

در اینجا، بهترین متخصصین پوست امریکایی توصیه های خود را در مورد آنچه که نباید انجام بدهید، با شما درمیان می گذارد. هرگز با پوست خود این کارها را نکنید!

کندن و ترکاندن آکنه

متخصص پوست هایدی والدورف، M.D. مدیر بخش لیزر و لوازم آرایشی و بهداشتی پوست، بیمارستان Mt. Sinai، شهر نیویورک

این جری ساینفیلد بود که به متخصصین پوست نام “دکتر مخصوص ترکاندن جوش” را داد. آقای ساینفیلد! حقیقت این است که، ما فشار می دهیم، تخلیه و خشک می کنیم، اما، هرگز، هرگز، جوش را نمی ترکانیم. تفاوت در جزئیات معنا و نوع تکنیک، نهفته است. فشردن یک آکنه (اغلب با نوک انگشتان مملو از باکتری)، باعث ایجاد التهاب در پوست شده و گاهی منجر به زخم شدن و تغییر رنگ پوست می شود.

اگر یک آکنه بیش از حد بزرگ است، سعی کنید به متخصص پوست خود برای تزریق کورتیزون، مراجعه کنید و یا مقدار کمی بنزوئیل پراکسید روی آن قرار دهید تا آن را بخواباند به آکنه مزمن، باید طبق دستور پزشک که به طور خاص متناسب با نوع پوست شما و نوع آکنه شما است، رسیدگی شود.

والدورف و من به شما توصیه می کنیم که حالت ذن خود را حفظ کرده و استرس های خود را سر پوستتان خالی نکنید (در ادامه بیشتر راجع به این مطلب گفته می شود)

خرید محصولات سفید کننده بدن

متخصص پوست: مارتا رندون، M.D.، مدیر بخش پزشکی، مرکز رندون برای تخصص پوست و زیبایی، بوکا راتون، FL

سفید کننده هایی که بدون نسخه در دسترس هستند، بهترین استفاده را برای لباس دارند تا پوست. رندون توصیه می کند که، هنگام خرید محصولاتی که شامل کِرِم محو کننده هستند، حداکثر احتیاط (به دلیل احتمال بروز تحریکات پوستی و درماتیت تماسی) به کار برده شود. ناهمگونی رنگ پوست، یک نگرانی آرایشی بسیار معمول است و داروهای موضعی وجود دارند که به سادگی می توانند به این مسئله رسیدگی کنند.

اما هنگامی که دارویی توسط یک دکتر تجویز می شود، مشاوره برای استفاده بهینه از آن ضروری است. بنابراین، اگرچه سفید کننده ها در قفسه داروخانه های محلی شما به وفور یافت می شوند، در این مورد به ما اعتماد کنید: این سفید کننده ها برای همه مناسب نیستند و گاهی اوقات می توانند بیش از مفید بودن، به شما ضرر برسانند.

قرار دادن خمیر دندان روی جوش

متخصص پوست: والری کالندر M.D.، مرکز پوست و آرایشی و بهداشتی کالندر، گلن دیل، MD

این یک امر مورد علاقه ی افراد آپلود کننده ی ویدئوهای زیبایی درسایت یوتیوب است، اما وقت آن رسیده است که این کار متوقف شود. پوست در حالت ایده آل pH برابر با ۵٫۵ دارد. هنگامی که شما برای خشک کردن آکنه، روی آن خمیر دندان قرار می دهید، pHH پوستتان افزایش پیدا می کند و این منجر به خشکی، سوزش، و حتی تغییر رنگ پوست شما می شود. کالندر می گوید که عوارض جانبی آن می تواند “ظاهری بدتر از جوش!” داشته باشد. پس خمیردندان را تنها برای دندان های مروارید وار خود نگه دارید.

اعتقاد به داروهای “معجزه گر”

متخصص پوست: کاویتا ماریوالا، M.D.، مرکز تخصصی پوست ماریوالا، غرب ISLIP، نیویورک

ماریوالا می گوید ” اجازه دهید رک صحبت کنیم. اگر کرمی برای خلاص شدن از شر سلولیت و علائم کشش وجود داشت، من اولین نفر در صف استفاده از آن بودم. این جمله ای است که من همیشه برای بیمارانم تکرار می کنم. به یاد داشته باشید، داروهایی که ادعای رفع سریع و درمان یک شبه دارند و محصولات (یا رژیم های غذایی) که «بیش از حد برای حقیقت داشتن خوب هستند» اغلب بسیار نا امید کننده هستند و گاهی اوقات، حتی برای شما مضر هستند. به عنوان مثال، برخی از مواد شیمیایی که ادعا می کنند به حذف لکه های پوستی کمک می کنند، در واقع منجر به ایجاد پوست ملتهب، قرمز و خارش دار می شوند. برای جلوگیری از عوارض پوستی و ناامیدی های به دنبال آن، با شک و تردید به این ادعاهای بزرگ نزدیک شوید.”

سرطان پوست خود را سرخود درمان نکنید!

متخصص پوست: ویوین بوکی. M.D. متخصص پوست تائید شده توسط بردف سن آنتونیو، TX

سرطان پوست شایع ترین بدخیمی، در ایالات متحده است. در واقع، یک نفر از هر ۵ نفر به این بیماری مبتلا می شود. خوشبختانه سرطان پوست اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است. اما در صورت عدم درمان، منجر به از شکل افتادگی فیزیکی، تهاجم موضعی و حتی متاستاز دوردست می شود. دریافت درمان مناسب، از جمله کِرِم های موضعی، شیمی درمانی، یا انجام عمل جراحی می تواند استرس زا باشد اما معمولاً از لحاظ پزشکی و زیبایی شناختی، نتیجه خوبی در بر دارد.

بوکی، بیماران شکاکی را دیده است که سعی می کنند با استفاده از ضمادهای به اصطلاح درمانی بر روی زخم بدخیم پوستشان، کنترل اوضاع را به دست خودشان بگیرند که این کار منجر به زخم های بزرگتر و عمل های درگیر کننده ی بیشتری می شود. من حدس می زنم این امر برای بسیاری کاملا واضح است، اما یک یادآوری دوستانه هرگز ضرری نمی رساند: هنگامی که قضیه سرطان پیش می آید، سر خود، کاری انجام ندهید.

قرار دادن کرم های مو بر مخصوص بدن بر روی صورت

متخصص پوست: وندی ای رابرتز M.D. مدیر مرکز لوازم آرایشی و بهداشتی پوست، رانچو میراژ، CA

رابرتز می گوید«من دیده ام که این کار منجر به سوختگی، زخم و تغییر رنگ پوست می شود، نه متشکرم!» و حرف دیگری در این مورد لازم نیست!

استفاده از الکل بر روی پوست

متخصص پوست: Latanya بنیامین، M.D، بخش پوست کودکان بیمارستان کودکان جو دی ماگی، هالیوود، FL

بوی دارویی الکل فریاد می زند “ضد عفونی کننده” که واقعا هم ضد عفونی کننده است . اما زمانی که به عنوان یک پاک کننده پوست برای حذف آکنه، یا تمیز کردن بریدگی استفاده می شود، لایه ی طبیعی پروتئین، روغن، و اسیدهای چرب پوست را از بین می برد که در واقع موانعی برای بیرون نگه داشتن محرکها هستند. بنیامین از شما می خواهد که دفعه ی بعد در برابر وسوسه ی استفاده از الکل مقاومت کنید.

استفاده از روغن های صورت برای پوست های مستعد آکنه

متخصص پوست: پرل گرایمز، M.D.، مدیر موسسه ویتیلیگو و پیگمانتاسیون از جنوب کالیفرنیا، لس آنجلس

کم پیش می آید که یک مجله و یا یک وبلاگ زیبایی را بخوانید، بدون اینکه در آن به ضرورت روغن های صورت اشاره نشده باشد. و در برخی موارد، این قضیه صحت دارد که اثرات آرام بخش حاصل از ماساژ روغن روی پوست، مزایای درمانی و روانی بسیاری دارد. اما گرایمز می گوید، این نیز درست است که در برخی مواقع، استفاده از آن، مانند اضافه کردن هیزم به آتش است. پوست خود را بشناسید دوستان من، و اگر آکنه، برای شما، یک مشکل در زمان گذشته، حال و یا آینده است، از روغن اسطوخودوس دوری کنید.

استفاده از لیف به عنوان یک لایه بردار و روشن کننده

متخصص پوست: شریل برگس، M.D.، مرکز پوست و جراحی پوست، واشنگتن دی سی

در اینجا شکلک شوکه قرار دهید. همان طور که می توانید تصور کنید، به قول برگس، این تقریبا به طور قطع منجر به فاجعه کامل و مطلق می شود. اجازه دهید ساده بگوییم که گزینه های بسیار ظریفتری در دسترس هستند، بنابراین لایه بردارهای پوست خود را عاقلانه انتخاب کنید. نظرتان راجع به لایه بردار گلیکولیک چیست؟

تاثیر استرس بر روی پوست شما

متخصص پوست: الن مارمور، M.D.، رئیس و بنیانگذار مرکز پزشکی مارمور، شهر نیویورک

استرس، یک امر واقعی، غیر قابل اجتناب، و متاسفانه در همه جا حاضر است. همه ی ما دچار آن هستیم و به طرز متفاوتی با آن مقابله می کنیم، اما مارمور هشدار می دهد که به خاطر آن به پوست خود به صدمه نزنید. او می گوید «خارش، کندن، یا نگران لکه ها و منافذ پوست بودن، از خصوصیات انسانی است که استرس داشته باشد.» جالب است که وقتی مارمور به بیمارانش پیشنهاد می کند به یک متخصص مراجعه کنند که می تواند استرس آنها از پوستشان به چیزی بهتر منتقل کند، ۱۰۰ درصد افراد موافقند. نکته اخلاقی در اینجا این است: از درخواست کمک و دریافت آن نهراسید. قطعاً شما تنها کسی نیستید که این مشکل را دارید.

فراموش کردن کرم های ضد آفتاب

متخصص پوست: ربکا تونگ، M.D، دانشیار پزشکی، و مدیر بخش پوست، دانشگاه لویولا، شیکاگو

نود درصد از نشانه های پیری و سرطان پوست، ناشی از قرار گرفتن بدون محافظت در معرض نور ماوراء بنفش است . تونگ اشاره می کند، استفاده روزانه از SPF طیف گسترده ۳۰ و یا بالاتر، بدون در نظر گرفتن رنگ پوست خود یا شرایط آب و هوایی، برای مبارزه کامل با چین و چروک زودرس، تغییر رنگ از ضایعات آکنه قدیمی، و یا ملاسما کافی است. یک فرمول مناسب که متناسب با شیوه زندگی شما است را پیدا کرده (لوسیون ها، کرم ها، پنکیک ها و سرم های حاوی SPF بسیاری وجود دارند) و از آن استفاده کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *