خانه > زیبایی و آرایشی > این مواد را هرگز به پوست صورتتان نزنید

این مواد را هرگز به پوست صورتتان نزنید

پوست، زیبایی پوست
زیبایی یکی از اولویت های زندگی ماست. همه ما دوست داریم که موهایی زیبا داشته باشیم، لاغر بمانیم یا پوست صورت مان شاداب و بدون چین و چروک باشد، اما زیبا ماندن ساده نیست.
اولین چیزی که بیشترین تاثیر را بر دیگران می گذارد، صورت است. حتما می دانید که از مواد زیادی مانند آواکادو یا روغن نارگیل می توان به عنوان ماسک صورت استفاده کرد اما آیا موادی را که برای صورت مضر هستند هم می شناسید؟ نگران نباشید، ما در اینجا موادی را که باید به شدت از زدن آنها به پوست صورت تان خودداری کنید، برایتان آورده ایم.
لیمو
درست است که لیمو پوست صورت را روشن و شفاف می کند اما این ماده به شدت اسیدی می توان به پوست صورت شما آسیب برساند. آب لیمو سبب خشکی پوست، سوختن یا حتی تاول می شود. به همین دلیل اگر می خواهید که پوست صورت تان را روشن کنید، به جای لیمو از کرم های روشن کننده پوست کمک بگیرید.
 جوش شیرین
ماسک های صورت بسیاری وجود دارند که حاوی جوش شیرین هستند اما این ماده شامل pH  ۹ است بدین معنی که قادر است تمام اسیدهای خوب پوست را جذب کند و در نتیجه موجب خشکی آن شود. پس اگر می خواهید که صورت تان روغن های  طبیعی خود را تولید کند، از زدن جوش شیرین به آن خودداری کنید زیرا اثرات منفی بلند مدتی دارد که غیر قابل جبران است.
تخم مرغ
اگر چه استفاده از سفیده تخم مرغ در ماسک های صورت مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما ترکیب این ماده با برخی مواد می تواند برای پوست صورت تان مضر باشد که شایع ترین آن سالمونلا است. به همین دلیل اگر دوست دارید که از ماسک های حاوی تخم مرغ برای صورت تان استفاده کنید، بهتر است به داروخانه یا فروشگاه مورد اعتمادتان بروید و ماسک مورد علاقه تان را از آنجا تهیه کنید.
اسپری مو
همانطور که از نامش پیداست، اسپری مو برای مو ساخته شده است. از آنجا که این محصول حاوی مواد شیمیایی است، برای پوست صورت به شدن ضرر دارند.  بنابراین هنگام زدن آن به موهایتان، صورت تان را به طور کامل بپوشانید.
شکر یا نمک
شکر و نمک از بهترین لایه بردارها برای بدن هستند. روغن نارگیل را با شکر قهوه ای ترکیب کنید و آن را به تن تان بمالید اما هرگز این ماده را برای صورت تان به کار نبرید. از آنجا که پوست صورت بسیار نازک تر و حساس تر از پوست دیگر نقاط بدن است، این ماده بسیار خشن بوده و نتیجه ای عکس می دهد و حتی ممکن است که پوست صورت شما را خراش دهد.
 
دارچین
بسیاری از افراد اعتقاد دارند که دارچین ماده ای موثر برای از بین بردن آکته، لکه های سیاه و هیپرپیگمانتاسیون است اما تحقیقات خلاف این را ثابت کرد. در واقع، افرادی که از دارچین برای پوست صورت شان استفاده کردند دچار قرمزی، خشکی، تاول و سوختگی شدند. استفاده زیاد از این ماده آسیب های دائمی را به همراه خواهد داشت.
کرم پا
همانطور که از اسمش پیداست، کرم پا مخصوص پا، که ضخیم ترین پوست بدن را دارد، ساخته شده است. به همین علت اگر شما آن را به پوست صورت تان بزنید، احتمال این که منفذهای پوست شما را ببندد زیاد است.
مایونز
مایونز ماده ای فوق العاده برای مو است اما برای صورت هرگز. این ماده را به مدت ۲۰ دقیقه به موهایتان بزنید تا براق، نرم و روغنی شود اما برای صورت تان که پوستی حساس دارد اصلا مناسب نیست. مایونز منفذهای پوست تان را می بندد و به آن آسیب می رساند. بنابراین به جای صورت آن را برای مو، ساندویچ و دیگر غذاهایتان استفاده کنید.
در نهایت، نسبت به آنچه برای پوست صورت تان استفاده می کنید هوشیار باشید زیرا یک اشتباه می تواند تاثیرات منفی بلند مدت و غیر قابل جبرانی را برایتان باقی بگذارد.
منبع:bartarinha.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *