خانه > اسرار خانه داری > آشپزخانه > ترفندهای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

ترفندهای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

کابینت ها نقش مهمی در نمای داخلی آشپزخانه ی شما را بازی می کنند پس کابینت های کثیف و پر لکه می تواند تمام دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تحت تاثیر خودش قرار دهد و زیبایی دکوراسیون منزل شما را از بین ببرد. به همین منظور امروز ما قصد داریم چگونگی از بین بردن لکه های کابینت را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

مراحل تمیز کردن کابینت های ام دی اف
برای پاک کردن کابینت های ام دی اف ابتدا گرد و خاک آن را ا یک دستمال خشک بگیرید.
در مرحله بعد می‌توانید مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. یک نکته در رعایت تمیز کردن کابینت های ام دی اف استفاده از دستمال نم دار و آغشته به مواد شوینده البته به جز مواد شوینده ای مانند وایتکس، مواد شوینده الکل دار و … می باشد.
در مرحله ی بعد سطح کابینت ها را با یک دستمال نم دار پاک کنید تا مواد شوینده از سطح آن ها پاک شود. توجه داشته باشید که دستمال شما حتما نم دار باشد نه خیس!
و در مرحله ی آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.
نکته ی دیگر اینکه در تمیز کردن کابینت ها هرگز از اسکاچ های زبر یا سیم های ظرفشویی استفاده نکنید، چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح کابینت می‌شود. به جای این کار از یک اسفنج نرم یا دستمال های مخصوص کمک بگیرید.

 

ترفندهای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

برای پاک کردن کابینت های ام دی اف ابتدا گرد و خاک آن را ا یک دستمال خشک بگیرید

روش های ساده پاک کردن لکه های چربی از کابینت ها
برای این کار نیاز به تهیه یک خمیر ساده پاک کننده دارید این خمیر ساده را به سادگی می توانید با آب، جوش شیرین و روغن گیاهی خودتان بسازید. برای تهیه خمیر نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه روغن کفایت می کند این میزان را می توانید با توجه به مساحت کابینت های خود بیشتر کنید، اگر احساس می کنید خمیرتان غلیظ است از آب به سبب رقیقتر شدن آن کمک بگیرید.حال که خمیر شما آماده شده است با کمک یک مسواک نرم روی لکه ها را تمیز کنید سپس با ابر و دستمال خیس آن را پاک کنید و قدرت جادویی این خمیر را در تمیز کردن سطوح چوبی خود ببینید.

 

ترفندهای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

برای پاک کردن چربی کابینت ها خمیری از جوش شیرین و آب و روغن گیاهی تهیه کنید

نکته ها:
برای استفاده از روش ذکر شده برای کابینت های ام دی اف ابتدا روی قسمت کوچکی تست کنید و سپس باقی کابینت را با این محلول تمیز کنید.
اگر صنایع چوبی از نوع خاصی چوب یا مواد به کار رفته ساخته شده است حتما همراه دستور العملی عرضه شده اند که آن ها را با دقت دنبال کنید.
روشی دیگر که برای تمامی کابینت ها می توان به کار برد، استفاده از محلول نصف آب و نصف سرکه است که می توانید استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.
استفاده از جوش شیرین و آب هم محلول معجزه آسا دیگری است که آن را هم با خیال راحت می توانید استفاده کنید.
لکه ها را هر چه زودتر تمیز کنید کار راحت تری برای از بین بردنشان خواهید داشت پس زمان را از دست ندهید.
بسیاری شوینده ها و سفید کننده های مختلفی را برای تمیز کردن کابینت ها پیشنهاد می دهند ولی حواستان باشد که بسیاری از مواد شوینده و تمیز کننده خیلی راحت می توانند کابینت مخصوصا نوع MDF را دچار دردسر و خرابی کنند.

 

ترفندهای تمیز کردن کابینت های ام دی اف

برای پاک کردن کابینت ام دی اف ابتدا روی قسمتی تست کنید و سپس باقی کابینت را تمیز کنید

 

منبع : chidaneh.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آموزش ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی نزدیک عید  است. بسیاری از خانم ها سخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *