خانه > اسرار خانه داری > روش های شستشوی صحیح انواع لباس با ماشین لباس شویی

روش های شستشوی صحیح انواع لباس با ماشین لباس شویی

شستشوی صحیح انواع لباس با ماشین لباس شویی

شستشوی انواع لباس ها و نحوه صحیح استفاده از برنامه های ماشین لباسشویی همیشه دغدغه خانم هاست.

در این گزارش، همه ی جواب های خودتون رو در مورد بهترین روش شستشوی لباس ها ، لباس های زیر , جوراب ها , لباس های رنگی، مشکی و … میگیرین، پس با دقت و تا انتها بخونین، در صورت تمایل تجربیات و نظرهای خودتون رو با ما به اشتراک بذارین.

۱- دقت کنید روی لباساتون نوشته شده با چه درجه ای باید شسته بشه……هر لباسی احتمالا یه همچین چیزی توش نوشته شده. یکی دو بار نگاه کنید حفظ میشید و لازم نیست هر دفعه دوباره نگاهش کنید.

۲-اگر نوشته نشده بود باید بدونید لباسایی که از جنس مواد هستن نباید با حرارت بیشتر از ۴۰ درجه شسته بشه، که حوله هم جزء این دسته هستش.

۳- برای شستن لباس های نخی و ملافه ها میشه با دمای بالا شسته بشن که برای شخصی بعد از چندین سال خونه داری هنوز شستن با دمای ۶۰ هم لازم نشده چه برسه به ۹۰!

۴- برای شستن لباس های مشکی باید با مایع مشکی شور و حتمن با دمای سرد شسته بشن.

۵- شستن لباس هایی با جنسای لطیف نباید با دور تند ماشین لباسشویی آبگیری بشن باید خیس تر در آورده و روی بند رخت خشک بشن. و یا گاهی روی بند رخت به صورت صاف پهن کنین مخصوصا لباس های کشی یا بافتنی.

۶- برای هر نوع لباس چرک، میتونی سبدی جدا تهیه کنین. به این شکل که شورت ها رو جدا گذاشته که لباسهای دیگه رو آلوده نکنه و آلودگی لباسهای بیرون رو هم نگیره.

جوراب ها جدا از لباس های دیگه در ماشین بیاندازید که آلودگی های زمین رو به لباس منتقل نکنه. (چون قرار شد لباس هارو با دمای پایین بشوریم که بعضی میکروبا از بین نمیرن توی این دما)

هیچ وقت لباسارو از شب قبل توی ماشین نریزید چون در این محیط قارچ و باکتری تولید و رشد میکنه.

بعد از شستن لباس در ماشین رو نبندید زیرا به دلیل رطوبت محیط، زمینه رشد عوامل بیماری زا فراهممیشه. در ماشین رو باز بذارین تا کاملا خشک بشه.

پس با این حساب یک باکس برای لباسای سفید که شامل همه موارد بجز شورت جوراب و سو تین.

یک باکس برای لباسای رنگی شامل همه موارد بجز شورت جوراب و سو تین.

یک باکس برای جورابها و یک باکس برای لباس زیر.

۷- برای شستن لباس های بافتنی باید با آب سرد شسته بشن و برای آنها از پودر آنزیم دار نباید استفاده بشه چون ممکنه همه لباس ها اندازه یک بچه ۵ ساله آب بره پس بهتره با مایع لباس های زمستونی استفاده کنین حتی میشه پلیورهای بافت کشمیر را توی ماشین به همین منوال شست.

دقت کنین که با مایع و با آب سرد و اون دمایی که روش نوشته با سرعت پایین آبکشی کنین و بعد به شکل افقی پهن کنین نه عمودی.

۸- برای شستن چادر و حوله باید از مایع نرم کننده استفاده بشه. جدا از این دو مورد هر لباسی رو که میخواین خوب اتو بشه باید مایع نرم کننده بریزید. سعی کنین مایع بدون بو انتخاب کنید چون این اسانس ها خیلی مضر و آلرژی زا هستن.

۹- در ریختن پودر و مایع ابتدا میزان چرک بودن لباس ها رو مشخص کنین. بعد با توجه به دستور پودر و مایع لباس شویی عمل کنین. خیلی از لباس ها چون پودر بیشتری ریختین درست تمیز نمیشن، چون ماشین نمیتونه درست آبکشی کنه پودر ها روی لباس میمونه که هم خطرناکه هم اسرافه.

۱۰- برای شستن لباس های نجس مثلا خونی ابتدا که در ماشین انداخته روی آبکشی با آب سرد بزنین و پودر نریزین. بعد که آبکشی کرد دکمه آبگیری با سرعت تند رو بزنین که در این صورت غسلش رو هم میگیره حالا در ماشین رو باز کنید و روی نقاط خونی اگر جایی مونده باشه مایع لکه بر بزنید یه کوچولو بمونه اگرم که خون خیلی وقت نیست که مونده و فوقش یک روز ازش بگذره سریع با همین کار پاک میشه و بعد ماشین رو میذارید روی شستشوی معمولی.

اگر وسواس بیشتری دارین آبکشی را روی سوپر بزنین.

۱۱- برای شستن جوراب ها باید اول سفید و رنگیشون از هم جدا بشه. برای جوراب های سفید باید پری واش کنین یعنی دوبار شستشو و بعد با پودر شسته بشه. دما نباید بالا باشه چون کش جوراب ها خراب میشن.

برنامه شستشو رو برای بار اول روی هلد بذارید تا یک مدت توی کف جوراب ها رو خیس کنه و بعد بشوره که این رمز سفید شدن جوراب هاست. در سری دوم شستشو هم جوراب ها عادی شسته میشن.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین روش برای تمیز کردن مبل در خانه

تمیز کردن مبل در خانه تمیز کردن مبل در خانه همیشه یکی از کارهای دشوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *