خانه > آشپزی و تغذیه > زردآلو و خواص درمانی شگفت انگیز آن

زردآلو و خواص درمانی شگفت انگیز آن

زردآلو و خواص درمانی شگفت انگیز آن

زردآلو یکی از میوه‌های خوش طعم از خانواده رزاسه یا گوجه سبز بوده و اندازه این میوه کوچک، در حدود یک و نیم الی دو و نیم سانتی متر است. زردآلو براساس شواهد تاریخی بومی کشور چین بوده، اما بعد‌ها از طریق تجارت نهال آن به کشورهای دیگر منتقل شده است.

با وجود تمامی مزایای درمانی زردآلو کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار و افراد مبتلا به حساسیت غذایی بویژه حساسیت به سولفیت از این ماده استفاده نکنند.

برای ماندگاری زردآلو تا زمان مصرف در برخی کشور‌ها به آن سولفید اضافه می‌کنند که این ماده شیمیایی به تدریج با آهن موجود در میوه و اکسیژن هوا واکنش نشان داده، تبدیل به یک ماده آلرژی‌زا می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد زردآلوهای زرد یا نارنجی رنگ مصرف کنند، اگر برروی زردآلو لکه‌های قرمز وجود داشته باشد می‌تواند نشانه وجود دی اکسید گوگرد باشد.

زردآلو و خواص درمانی شگفت انگیز آن

مزایای درمانی زردآلو شامل موارد زیر است:

۱ – تحقیقات فراوان نشان داده که مصرف زردآلو برای سلامت چشم‌ها مفید است و می‌تواند سبب جلوگیری از بروز صدماتی، چون آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و پیری چشم شود. مصرف دو یا سه عدد زردآلو در روز می‌تواند باعث تقویت اعصاب بینایی چشم شود.

 

۲ – زردآلو حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان‌ها است که برای کمک به بهبود عملکرد طبیعی بدن و از بین بردن رادیکال‌های آزاد بسیار مفید است. سمومی که در بدن تولید می‌شود در روده‌ها و دستگاه گوارش جمع می‌شوند که مصرف زردآلو می‌تواند باعث از بین بردن این مواد سمی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.

 

۳ – فیبر موجود در زردآلو برای سلامت دستگاه گوارش و ازبین بردن یبوست بسیار مفید است و در دراز مدت از ابتلای افراد به بیماری هایی، چون سرطان روده جلوگیری می‌کند.

 

۴ – زرد آلو یکی از میوه‌های مفید برای کاهش LDL یا کلسترول بد خون است و افراد با مصرف منظم این میوه می‌توانند سلامت قلب خود را تامین کرده، کمتر دچار ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی شوند.

در عین حال مصرف زردآلو باعث افزایش سطح HDL خون نیز می‌شود که همان کلسترول خوب خون است و به این ترتیب سلامت بدن را حفظ می‌کند.

 

۵ – زرد آلو همچنین حاوی ماده شیمیایی پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون و نیز حفظ الکترولیت خون بسیار مفید است.

کمبود پتاسیم یکی از دلایل اصلی بروز فشار خون بالا است، این بیماری می‌تواند منجربه حمله قلبی و سکته مغزی در افراد شود.

 

۶ – مصرف زردآلو به دلیل دارا بودن ویتامین C و نیز آهن می‌تواند باعث درمان مشکل کم خونی در افراد شود.

علاوه بر نوع تازه میوه زردآلو، خشک شده این میوه نیز می‌تواند کم خونی را در فرد برطرف کند.

 

۷ – آنتی اکسیدان‌های موجود در زردآلو همچنین برای مقابله با روند پیری پوست، تسهیل درفرآیند تولید سلول‌های پوستی جدید و پوسته ریزی سلول‌های قدیمی مفید هستند و مانند یک لایه بردار عمل می‌کنند.

علاوه بر مصرف زردآلو می‌توان از این ماده به عنوان ماسک زیبایی برروی سطح پوست استفاده کرد.

ویتامین A موجود در زرد آلو بویژه برای درمان آکنه، جای جوش و لکه‌های پوستی بسیار مفید است.

 

۸ – زردآلو یک ماده غذایی بسیار مفید برای افرادی است که می‌خواهند وزن خود را کم کنند، وجود مقادیر بالای فیبر در این ماده غذایی باعث می‌شود تا سرعت سوخت و ساز در بدن افزایش پیدا کند و به این ترتیب فرد سریعتروزن کم کند. در عین حال به دلیل شیرین بودن می‌تواند برای یک بازه زمانی طولانی، فرد را سیر نگه دارد و مانع از پرخوری در او شود.

 

منبع: yjc.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *