خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه و نکات مهم برای تهیه شربت آلبالو خوش رنگ

طرز تهیه و نکات مهم برای تهیه شربت آلبالو خوش رنگ

شربت آلبالو خوش رنگ

 

شربت آلبالو، یکی از شربت های بسیار پر طرفدار در فصل تابستان است. با ما همراه شوید تا با طرز تهیه و نکات مهم در تهیه این شربت خوشمزه آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو :

آلبالو۱ کیلوگرم
شکر۲ کیلوگرم
 آب۱ لیوان
وانیلیک قاشق چایخوری ( در صورت تمایل)

 

طرز تهیه شربت آلبالو :

آلبالو ها را شسته و پاک کنید. بهتر است هسته های آلبالو را هم جدا کنید برای جدا کردن هسته ها هم می توانید از دستگاه هسته گیر آلبالو استفاده کنید و هم با دو انگشت شصت و سبابه به سمت سوراخ (محل اتصال دم به آلبالو) آن به هسته فشار وارد کنید، به راحتی هسته از آن جدا می شود. آلبالوهای هسته گرفته را بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت در شکر بخوابانید و در یخچال نگهداری کنید، بهتر است از ظرف یا قابلمه لعابی استفاده کنید.

 

آب را اضافه کنید و قابلمه را با شعله پخش کن روی حرارت بگذارید. شعله را خیلی کم نکنید چون رنگ شربت تیره می شود، و همین طور شعله را خیلی زیاد نکنید چون به سرعت می سوزد و قهوه ای رنگ می شود. بایستی حواستان به شربت باشد و هم بزنید تا شکر در شربت کاملا حل شود.

 

بعد از حل شدن به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا قوام آید. از یک صافی استفاده کنید و آب شربت را در شیشه یا بطری نگهداری کنید. در ضمن آلبالو ها را در شربت فشار ندهید چون از شفافیت رنگ شربت می کاهد.

 

نکات مهم در تهیه شربت آلبالو:

بطور کلی هرگونه شربتی را بهتر است در ظرف لعابی تهیه کنیم.

 

شربت آلبالو را اگر با آلبالوی اول فصل که هنوز خیلی رسیده نیست، درست کنیم رنگ آن سرخ تند می شود و مزه اش قدری ترش خواهد بود. با آلبالوی رسیده، رنگ شربت آلبالویی پخته و ترشی آن کمتر خواهد بود. اگر دم آلبالو را نگیریم شربت ما عطر دم آلبالو را جذب می کند ولی پس از چند ماه رنگ آن به رنگ چای مایل می شود.

 

اگر آلبالو ها ترش بود کمی بیشتر شکر بریزید.

 

به شربت آلبالو غالباً وانیل می زنند ولی بهتر است، اول شربت را بدون وانیل درست کنید و یک لیوان آن را با آب و یخ بنوشید، اگر عطر خود آلبالو به نظرتان کافی نیامد وانیل به آن اضافه کنید.

 

از آلبالوی باقی مانده در شربت آلبالو می توانید مربای آلبالو درست کنید.

 

برای تزیین پارچ شربت می توانید آلبالوهای تازه و هسته گرفته شده را حلقه حلقه کنید و همراه یخ داخل پارچ بریزید.

 

سوالات رایج در تهیه مربا و شربت:

کپک زدن و ترش شدن مربا و شربت این حالت در صورتی در مربا و شربت به وجود می آید که مربا یا شربت به حد کافی قوام نیامده باشد. اگر در یکی دو روز اول متوجه رقیق شدن شربت یا مربا شدید آن را دوباره بجوشانید تا قوام بیاید.

 

شکرک زدن مربا و شربت این حالت در زمانی به وجود می آید که شربت و مربا با حرارت تند جوشیده باشد و آب آن سریع تبخیر شده باشد. در چنین حالتی کمی آب جوش اضافه کنید و شربت را دوباره بجوشانید یا ممکن است میزان شیرینی شربت یا مربا زیاد باشد که بهتر است برای مرباها و شربت های شیرین از کمی آبلیموی تازه استفاده شود.

 

شفاف شدن شربت ها برای شفاف شدن شربت ها و جرم گیری آن ها می توان از یک عدد سفیده تخم مرغ استفاده کرد به طوری که وقتی شربت در حال جوش است سفیده را اضافه ولی مخلوط نمی کنیم. سفیده جرم شکر را می گیرد و تیره می شود در نتیجه شربت شفاف می شود. سپس سفیده را از شربت بیرون می آوریم.
منبع : ۷ganj.ir

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *