خانه > اخبار ایران و جهان > فیلم جنجالی قسمت سانسور شده مستند تبلیغاتی روحانی در صدا و سیما

فیلم جنجالی قسمت سانسور شده مستند تبلیغاتی روحانی در صدا و سیما

فیلم قسمت سانسور شده مستند تبلیغاتی روحانی در صدا و سیما

مستند تبلیغاتی روحانی

فیلم قسمت سانسور شده مستند تبلیغاتی روحانی که دیشب ۱۶ اردیبهشت ۹۶ از شبکه یک تلویزیون صدا و سیما پخش شد و خاتمی و کروبی در قسمتی از آن سانسور شدند.

برای مشاهده در ابعاد بزرگ تر روی ویدئو بالا “قسمت پایین سمت راست” کلیک کنید

 

این دومین مستند تبلیغاتی روحانی بود.

ستاد روحانی ساعتی پس از پایان مستند، بخش‌های سانسورشده را منتشر کرد؛ البته هنگام تماشای مستند پخش‌شده از صداوسیما هم می‌شد حدس زد که کدام قسمت‌ها گرفتار تیغ سانسور شده است؛ صحبت‌های دانشجویان در مراسم ١۶ آذر ٩۵ که مقابل روحانی بیان کردند و بخش‌هایی از سخنان رئیس‌جمهوری که ٣١ فروردین ماه امسال در جمع جوانان و نخبگان استان فارس چنین بیان کرده بود: «چرا دو میلیارد دلار پول را در سال ٨٧ که همه می‌توانستند بردارند در دهان اژدها کردند.

زمانی که معلوم بود نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و مشخص بود این پول به خطر می‌افتد، این کار را کردند. البته ما پیگیری این موضوع را از قوه قضائیه خواسته‌ایم و امیدواریم که این کار انجام شود… ما در دادگاه بین‌المللی، لایحه‌ای را برای شکایت تنظیم کرده و ان‌شاء‌الله بتوانیم این حق را از آمریکا پس بگیریم؛ اما جالب است پول‌ها را در اختیار آمریکایی‌ها گذاشتند و خود را انقلابی می‌نامند. ما را که از آمریکا شکایت کرده‌ایم تا حقوق ملت را پس بگیریم، به لبخند به دشمنی متهم می‌کنند!». البته بخش زیادی از سخنان پخش شد و فقط قسمتی از آن که روحانی نسبت به رسیدگی موضوع تعلل در خروج حدود دو میلیارد دلار از تیررس بلوکه‌شدن توسط آمریکایی‌ها ابراز امیدواری می‌کند، حذف شده است.

بخش دیگری که حذف شده بود مربوط به دانشجویانی بود که ١۶ آذر ٩۵ مقابل روحانی صحبت می‌کردند؛ مستند روحانی با همین بخش شروع می‌شود؛ سخنرانی‌های پر‌حرارت دانشجویان؛ چه مخالف و چه موافق. در بخش دیگری یکی از دانشجویان درباره تصویب «برجام» سخن می‌گوید و آن را تصمیم نظام می‌خواند که آن هم حذف شده است. همچنین در نسخه پخش‌شده از سوی صداوسیما شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر» دانشجویان شنیده می‌شود؛ ولی بخش دیگر شعارها حذف شده است. در این مستند، بخش‌هایی از سخنرانی‌های روحانی پخش شد؛ بخش‌هایی که از صبر و مدارای دولت برابر تخریب‌ها می‌گوید؛ از برجام، مشکلات خوزستان و… هم می‌گوید؛ اما بخش زیادی از گفته‌های روحانی در مستند به اقوام و اقلیت‌ها و همچنین حضور زنان در جامعه برمی‌گردد: «زن مشکل نیست؛ قومیت مشکل نیست؛ مذهب مشکل نیست. قبل از قومیت؛ همه ایرانی هستیم…نه تفاوتی بین مرد و زن در حقوق شهروندی وجود دارد و نه در میان اقوام مختلف و نه در میان مذاهب مختلف…چطور هرچه گریه کنیم حلال است؛ یک ذره بخندیم مشکل دارد؟… امروز ده‌ها نهاد تحت عنوان دغدغه فرهنگی از دولت پول می‌گیرند. این پول را باید به آموزش و پرورش داد…». در آخرین جملات پخش‌شده هم می‌گوید: «راهی را با هم شروع کردیم و نیمه راه هستیم و برخی مسیرهای سخت هم باید شروع شود… دوباره آمدم برای ایران. همه باید برای ایران بیاییم در کنار هم بایستیم و ایران را بسازیم».

گردآوری: بخش اخبار سیاسی حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تصمیم شبانه و شوک‌برانگیز وزارت نفت درباره بنزین

تصمیم شبانه و شوک‌برانگیز وزارت نفت درباره بنزین وزارت نفت بدون اعلام رسمی و صدور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *