خانه > ورزشی > زیبایی و تناسب اندام > معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای تناسب اندام

معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای تناسب اندام

اضافه وزن، امروزه یک معضل بزرگ برای بیشتر افرادی است که به زندگی کم‌تحرک خو گرفته‌اند.

افرادی که از ورزش و انجام امور فیزیکی غافل شده و یک آن چشم باز کرده و خود را فردی با حجمی انبوه از چربی و وزن اضافه یا‌فته‌اند، شاید انجام تمرین‌های ورزشی و پیروی از رژیم‌های غذایی، چاره راه این افراد باشد اما کمبود وقت و مشغله زیاد موضوعی است که موجب می‌شود تلاش برای کاهش وزن به روز آینده و درنهایت به فراموشی سپرده شود.
نویسندگان برنامه‌های موبایلی اما با درک این موضوع و نیاز کاربران موبایل به راهکاری ساده و کم‌هزینه برای کاهش وزن، برنامه‌های موبایلی نوشته‌اند که تا حد زیادی به کاهش وزن کاربران موبایل کمک می‌کند.
معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای تناسب اندام
کافی است این برنامه‌ها را روی گوشی تلفن همراه نصب و مطابق آنها برنامه‌ریزی و حرکت کنید. این برنامه‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارند که بسته به نیاز کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به‌عنوان مثال، برخی از این برنامه‌های به کاربر برای شمارش کالری مواد غذایی که طی یک روز مصرف کرده، کمک می‌کنند، برخی علاوه بر شمارش کالری، رژیم‌های غذایی مناسب با وزن و توده بدنی کاربر به وی ارائه می‌دهند و برخی از برنامه‌ها یک گام پیش‌تر رفته و علاوه بر آنالیز بدن و ارائه رژیم غذایی مناسب و پیشنهاد حرکات ورزشی مناسب کاربر، وزن وی را در یک برهه زمانی مشخص (به عنوان مثال ۱۵ روز آینده) پیش‌بینی می‌کنند که البته پیش‌بینی وزن کاربران با بررسی میزان چربی‌سوزی بین دو دوره وزن‌کشی صورت می‌گیرد.
به هر حال برنامه‌های تناسب اندام و تغذیه سالم، این روزها طرفداران زیادی یافته و بیشتر کاربران موبایل‌های هوشمند، یک برنامه تناسب اندام هم روی گوشی خود نصب کرده‌اند. بگذریم از اینکه در بیشتر موارد این برنامه‌ها تنها صرف دلخوشی روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند و کمتر اراده‌ای برای تداوم استفاده از آنها در کاربران دیده می‌شود.
بااین‌حال، ما دراینجا برای آن دسته از کاربران موبایل که نگران تناسب اندام و سلامتی خود هستند، چند برنامه‌ موبایلی در‌این‌زمینه معرفی کرده‌ایم. امیدواریم این گزارش، کمکی هر چند کوچک در مسیر سلامت خوانندگان ما باشد.
Total Fitness
این اپلیکیشن به کاربران گوشی‌های اندرویدی کمک می‌کند فعالیت‌های ورزشی خود را مدیریت کنند.
Total Fitness، در حقیقت یک برنامه‌ تخصصی در زمینه‌ ورزش‌های بدنسازی است که به کمک آن و انجام حرکت‌هایی که به کاربر پیشنهاد می‌شود، می‌توان علاوه بر ورزش‌های روزانه، تناسب اندام خود را نیز بهبود بخشید.
Total Fitness، دارای بیش از صد حرکت مختلف است که می‌توان با استفاده از آنها ورزش‌های مربوط به ماهیچه‌های مختلف بدن را انجام داد.
این حرکات دارای آموزش و توضیحاتی در رابطه با مزایای حرکت نیز هستند که البته توضیحات آن به‌صورت انگلیسی در برنامه درج شده است.
در بخشی دیگر نیز تمام ماهیچه‌های بدن معرفی شده‌اند که با وجود انگلیسی‌بودن توضیحات، می‌توانید شاهد عکس‌های باکیفیت و دقیقی از ماهیچه‌ها باشید. نکته‌ ارزشمندی که درTotal Fitness وجود دارد، این است که در تمرین‌های آن، نام ماهیچه‌های درگیر نیز ذکر شده و به‌این‌ترتیب می‌توان با انتخاب ماهیچه‌ مورد نظر، تنها حرکاتی را مشاهده کرد که مناسب برای پیشرفت آن ماهیچه است.
۱٫۵ Runtastic Six Pack Abs Workout FULL
این برنامه ،یک مربی شخصی برای تناسب اندام و۶ تکه‌کردن شکم بوده و بیشتر برای کاربر آقا جذاب است.
درحقیقت این برنامه مجموعه‌ای از ویدئوهای HD برای کامل‌شدن تمرینات به کاربر ارائه می‌دهد.
در این برنامه بیش از ۵۰ فیلم تمرین آموزشی با کیفیت HD ارائه شده است که به کمک آنها می‌توانید اندامی موزون برای خود بسازید.
ارائه برنامه ۶ تکه‌کردن شکم (Six Pack) در ۱۰ هفته، ارائه تمرین‌های از پیش تعریف شده، از جمله تمرین هفت دقیقه‌ای، Insanity، Shape Up، Six Pack Junkie و…، ارائه تمرین‌های سفارشی مناسب برای مناطق هدف و ‌پیشنهاد تمرین‌های فیلتر برای رسیدن به سطح تناسب اندام شخصی از ویژگی‌های این برنامه موبایلی است.
این برنامه روی انواع گوشی هوشمند و تبلت‌های اندرویدی نصب می‌شود. کاربران می‌توانند موفقیت‌های خود را در زمینه تناسب اندام در فیسبوک و توئیتر نیز به اشتراک بگذارند. این برنامه از طریق گوگل‌پلی قابل دانلود است.
Calorie Counter- MyFitnessPal Premium v6.8
این برنامه، محبوب‌ترین اپلیکیشن سلامت و تناسب اندام در جهان است که توسط شرکت MyFitnessPal در پلی‌استور برای اندروید منتشر شده است. کاربران IOS نیز می‌توانند این برنامه را از اپل‌استور خریداری کنند. این برنامه موبایلی که تاکنون توسط بیش از یک میلیون کاربر دانلود شده است، علاوه بر ارائه تمرین‌های ورزشی اصولی برای کاهش وزن، یک رژیم غذایی مناسب نیز ارائه می‌دهد.
البته همه این توصیه‌ها پس از دریافت اطلاعات دقیق از کاربر در مورد وزن و شیوه زندگی و… صورت می‌گیرد.
این برنامه با بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی و دیتابیس مواد غذایی که شامل بیش از ۶ میلیون غذاست و شمارنده کالری سریع و آسان به کاربران کمک می‌کند که وزن اضافی خود را کاهش یا افزایش دهند.
کافی است پس از خرید مواد غذایی مورد نیاز خود به وسیله برنامه، بارکد آنها را اسکن کرده تا اطلاعاتی دقیق از مواد مغذی موجود در آنها به دست آورید. لیست این مواد اطلاعاتی را نظیر کالری، میزان پروتئین، کربوهیدرات و… نشان می‌دهد.
این برنامه همچنین شامل تمرین‌های کاملی است که به همراه رژیم غذایی به کاربر کمک می‌کند که وزن اضافی خود را از بین ببرد.
این برنامه با انواع ساعت و دستبندهای تناسب اندام سازگار است و علاوه‌براین، طرز تهیه غذاهای رژیمی و طریقه پخت صحیح مواد غذایی برای حفظ ویتامین‌ها را به کاربر آموزش می‌دهد.
پیگیری میزان آب مصرفی روزانه بدن کاربر، ارائه راهنمایی برای انتخاب بهترین غذا برای برطرف‌سازی نیازهای روزانه بدن کاربر و… از دیگر ویژگی‌های این برنامه تناسب اندام است.
Google Fit
اپلیکیشن رایگان گوگل که با تمام گوشی‌های اندرویدی سازگار است نیز یکی از معروف‌ترین برنامه‌های کاربردی تناسب اندام است. اپلیکیشن گوگل‌فیت از سنسورهای معمول موجود روی تمام گوشی‌های هوشمند برای سنجیدن اساسی‌ترین اطلاعات مربوط به حفظ تناسب اندام، نظیر تعداد قدم‌هایی که برداشته شده، میزان کالری مصرف شده و مسافت طی‌شده استفاده می‌کند.
تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، این است که گوشی را در جیب خود قرار دهد و مشغول انجام امور گوناگون شود.
این اپلیکیشن همچنین می‌تواند ورزش‌کردن، دویدن و رکاب‌زدن کاربر را تشخیص دهد و اطلاعات مربوط به آنها را ذخیره کند. سپس کاربر می‌تواند این اطلاعات را در قالب نمودار و چارت‌هایی کاربردی بررسی کند.
همچنین می‌تواند برای تعداد قدم‌ها، مدت فعالیت یا میزان کالری مصرفی خود، هدف‌هایی را تعیین کند یا از اپلیکیشن گوگل‌فیت بخواهد بر‌اساس قد و وزن به وی هدف‌هایی را پیشنهاد کند.
البته گفتن این نکته لازم است که اطلاعات حاصل از سنسورهای خود گوشی دقت بالایی ندارند؛ بنابراین اگر تناسب اندام و ورزش برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است به فکر خریدن یک مچ‌بند یا ساعت هوشمند مناسب باشید. ارزش اصلی اپلیکیشن گوگل‌فیت در این است که تقریبا با تمام گجت‌ها و اپلیکیشن‌های سلامتی سازگاری دارد.
Loos It
این برنامه برای کاهش وزن است که توسط کمپانی معتبر و شناخته‌شده FitNow که در زمینه تناسب اندام و سلامت فعالیت دارد، عرضه شده است.
این نرم‌افزار با برنامه و هدف‌بندی، امکان کاهش وزن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به شرایط بدنی را امکان‌پذیر می‌کند. در این اپلیکیشن دو اصل برای کاهش وزن در نظر گرفته شده که یکی از آنها، هدف غذایی و دیگر هدف تمرینی است.
با کمک این روش‌ها و برنامه‌ریزی مناسب، بدن شما این امکان را خواهد داشت تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شاهد ازدست‌دادن وزن بدن و چربی‌های خود باشید.
Runtastic Running & Fitness
برنامه Runtastic Running & Fitness اپلیکیشنی فعال در زمینه تناسب اندام بوده که برای کاربران اندروید و ios طراحی شده است.
با استفاده از این برنامه کاربر می‌توانید میزان مسافت‌های طی شده را محاسبه کرده و از طرفی پیشرفت خود را در‌این‌زمینه نیز مورد اریابی قرار دهید.
درنهایت قابلیت‌های موجود در این برنامه باعث خواهد شد که کاربر به هدف‌های خود در زمینه تناسب اندام دسترسی پیدا کند.
این برنامه از فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن سریع، دویدن نرمشی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی پشتیبانی خواهد کرد.
همچنین دنبال‌کردن فعالیت‌های دیگر، مثل مدت ورزش و فواصل بین آن، میزان تغییر ارتفاع در هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری، میزان کالری سوزانده‌شده و همچنین اطلاعات مربوط به ورزش‌های سلامتی قلب و قدرت بدنی نیز وجود خواهد داشت. از طرفی با ثبت‌نام در این برنامه، کاربر نیز در یک جامعه آماری قرار خواهد گرفت و ازاین‌رو با ورزشکاران دیگر مقایسه خواهد شد.
این برنامه از طریق آی‌تیونز و پلی‌استور قابل دانلود است.
‌‌‌‌Nike+ Training club
این برنامه موبایلی، بیش از صد ویدئوی تمرینات بدنسازی را برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها آماده کرده است.
این اپلیکیشن همچنین برنامه تمرینی چهار هفته‌ای را به کاربران سطوح مختلف ارائه می‌هد تا از طریق آن به تناسب، حجم و قدرت دلخواهتان دست پیدا کنند.
Nike Training club برای اندروید و iOS به صورت رایگان موجود است.
Nutrino
نرم‌افزار Nutrino برای سیستم‌عامل iOS عرضه شده است و به کاربران می‌گوید برای رسیدن به تناسب اندام، چه چیزی را باید بخورند و چه چیزی را نخورند.
کارایی نرم‌افزار Nutrino، زمانی محسوس است که کاربر نمی‌داند چه چیزی را بخورد و نمی‌داند که باید کدام ماده غذایی را از خوراک خود حذف کند. این نرم‌افزار می‌تواند وعده‌های غذایی مورد نیاز کاربر را نیز مشخص کرده و به وی در انتخاب آنها کمک کند.
یکی دیگر از بخش‌های جالب این نرم‌افزار، این است که می‌توان به کمک آن، از آخرین اخبار و تحقیقات درباره مواد غذایی باخبر شد که شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد اما جذاب‌ترین بخش این نرم‌افزار، هماهنگی کامل آن با نرم‌افزار رسمی شرکت اپل، نرم‌افزار Health App است که هر دو قابلیت یکپارچه‌سازی را در خود دارند.
برنامه مانکن
برنامه‌های موبایلی ایرانی نیز همپای برنامه‌های خارجی مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.
یکی از این برنامه‌ها، مانکن است. این برنامه با الگوبرداری درست از محصولات موفق Runtastic و اپلیکیشن‌های کالری‌شمار به کاربران برای رسیدن به وزن مناسب کمک می‌کند.
کالری‌شمار، گام‌شمار، محاسبه شاخص‌های مختلف بدن و ارائه مقالات آموزشی به‌روز و مفید از ویژگی‌های این اپلیکیشن ایرانی در حوزه سلامت و تناسب اندام است.
البته همچنان منتظر ارائه نسخه iOS این اپلیکیشن هستیم تا کاربران بیشتری بتوانند از امکانات خوبش بهره‌مند شوند.
برنامه کرفس
برنامه کرفس پس از دریافت اطلاعات کاربر در رابطه با وزن، فعالیت روزانه، فعالیت ورزشی و… میزان کالری‌ای که شخص باید در روز دریافت کند را محاسبه کرده و در اختیار وی قرار می‌دهد.
کاربر باید مواد مصرفی در یک روز را در قسمت مخصوص مواد مصرفی ثبت کند تا کرفس میزان کالری و پروتئین مصرفی را محاسبه کند و در یک نمودار نمایش دهد. به این صورت هر لحظه کالری مصرفی تحت کنترل است.
علاوه بر این، کاربر باید فعالیت روزانه و ورزشی خود را در قسمت مربوط به ثبت فعالیت‌ها وارد کند.
کرفس علاوه بر کمک به کاهش یا افزایش وزن، مطالب آموزشی هم برای کاربران در نظر گرفته است. انجام تمرینات ورزشی سبک و سنگین، ورزش‌های تخصصی و ساده، آموزش پخت غذاهای رژیمی و مناسب برای سلامتی از اطلاعات آموزشی برنامه است که تیم برنامه‌نویسی همه‌روزه در حال به روز‌رسانی آموزش‌ها هستند.
همچنین برنامه کرفس امکانی برای افراد فراهم کرده تا در صورت وجود‌نداشتن غذای مصرفی در لیست غذاهای کرفس، نام و اطلاعات غذای جدید ازقبیل نوع دسته‌بندی، انرژی و پروتئین در هر صد گرم و اطلاعات جزئی‌تر را به ثبت برساند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای انلاین شاپ محصولات آرایشی

نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای انلاین شاپ محصولات آرایشی راه اندازی یک آنلاین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *