خانه > زناشویی > آشنایی نامزدی و عقد > نکات مهم هنگام تمام کردن یک رابطه عاطفی

نکات مهم هنگام تمام کردن یک رابطه عاطفی

هر چقدر که شروع یک رابطه عاطفی لذت بخش است، تمام کردن آن سخت و تلخ می باشد. اما چگونه می توان یک رابطه عاطفی را به اتمام رساند؟ آن هم وقتی که طرف مقابل تان تمایلی به تمام کردن ندارد؟ راههای زیادی برای این کار وجود دارند اما چه کنیم که کمترین آسیب را هم به طرف مقابل و هم به خود بزنیم؟ در ادامه این مطلب، نکاتی را که باید هنگام تمام کردن یک رابطه رعایت کنید، برایتان آورده ایم.
 پایان یک رابطه عاطفی
پایان یک رابطه عاطفی
صادق باشید، اما شیطان نه!
اکنون زمان خوبی برای بی رحمی نیست اما آشکار کردن احساسی که در حال حاضر آن را تجربه می کنید، می تواند کارساز باشد. اگر طرف مقابل تان دلیل بهم زدن رابطه را از شما پرسید، احتیاجی به طفره رفتن نیست، این کار بیشتر برای او دردآور است. اگر چه صداقت شما نیز موجب ناراحتی او می شود اما حداقل این که او تکلیف خود را می داند و پس از آن به فکر راهی برای بهبود حالش است.
از حرف های دو پهلو بپرهیزید
سعی کنید حرف هایتان را ساده بزنید. حرف های پیچیده و دو پهلو موجب ابهام طرف مقابل تان می شود و وضعیت را بدتر از آنچه هست می سازد. به عنوان مثال ممکن است که دلیل بهم زدن شما این باشد که هنوز آمادگی شروع یک رابطه جدی تر را ندارید اما منظورتان را طوری به زبان آورید که طرف مقابل فکر کند فرد دیگری را برای ازدواج زیر نظر دارید. بنابراین تا جایی که می توانید ساده و بی ابهام سخن بگویید.
زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید
زمان یکی از مهمترین عوامل است. آیا زمان مناسبی را برای بهم زدن رابطه انتخاب کرده اید؟ تعطیلات آخر هفته، روز ولنتاین، یا سالگرد ازدواج؟ طبق تحقیقات انجام شده توصیه می شود که به شدت از بهم زدن یک رابطه در مناسب های خاص مانند روز تولد یا شب سال نو به شدت خودداری کنید. با این کار نه تنها دل او را شکسته اید بلکه روزی که برای او اهمیت زیادی دارد را نیز تبدیل به یکی از تلخ ترین خاطرات کرده اید. به عنوان مثال فردی درست ۱ ماه پس از فوت پدر همسرش از او خواست که به رابطه خود خاتمه دهد در صورتی که این بدترین زمان ممکن برای این کار بود.
حضوری با او صحبت کنید
اکثر افراد از طریق پیامک، ایمیل یا تلفن به رابطه خود خاتمه می دهند در حالی که راههای بهتری نیز برای این کار وجود دارد.
به هیچ وجه به فکر شبکه های اجتماعی برای تمام کردن یک رابطه نباشید. بهترین راه این است که او را به یک رستوران یا کافه دعوت کنید و تمام ماجرا را از نزدیک برایش توضیح دهید. شاید این سخت ترین راه ممکن باشد اما راحت تر می توانید حرف هایتان را بی هیچ ابهامی بهم بزنید.
 
راهی برای برگشت نگذارید
اگر واقعا  می خواهید که رابطه خود را با فردی به پایان برسانید، مطمئن باشید که این کار را درست انجام داده اید. به عنوان مثال اگر به طرف مقابل تان بگویید که «من تو را دوست ندارم، نمی دانم شاید هم دوستت دارم» در واقع هم رابطه گذشته تان را زیر سوال برده اید و هم روزنه امیدی برای او باز کرده اید. به همین دلیل با صراحت کامل  حرف دلتان را بزنید «به نظر من عاقلانه این است که ما دیگر همدیگر را نبینیم.» یادتان باشد که پس از بهم زدن دیگر از او هیچ تقاضایی، مانند این که یک بار دیگر باهم به کافه برویم یا غیره…، نکنید.»
حواستان به وقت های دلتنگی باشد
مطمئنا پس از جدایی هم به فکر شما و هم به فکر طرف مقابل تان خطور می کند که این رابطه را بار دیگر از سر بگیرید. این فکر دلایل مختلفی دارد، ممکن است که از روی تنهایی، دلتنگی، کمبود محبت یا شاید هم جبران اشتباهی که مرتکب شده اید باشد اما آیا اینها دلیل اصلی که برای اتمام رابطه داشتید را از بین می برد؟
 گول اشک ها را نخورید
هم شما و هم طرف مقابل تان ممکن است که از شدت ناراحتی گریه کنید، طبیعی است، شما روزهای خوب زیادی را کنار هم گذراندید و حال مجبورید که پرونده تمام آنها را ببندید اما اگر واقعا تصمیم خود را گرفتید، گول اشک هایتان را نخورید و سعی کنید که خودتان را کنترل کنید زیرا اکنون زمان حرف زدن است. شما باید قادر باشید که تمام حرف هایتان را تمام و کمال بزنید پس گریه نباید مانعی بر سر راهتان باشد.
بنابراین حال که شما سخت ترین مراحل ممکن را پشت سر گذاشته اید، بهتر است برای دلایلی که خیلی زود شما را به جای اول می کشاند، به رابطه قبلی تان باز نگردید.
منبع:bartarinha.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *