خانه > زیبایی و آرایشی > پاکسازی حرفه ای پوست با روشی خانگی

پاکسازی حرفه ای پوست با روشی خانگی

کی باید پاک‌سازی کنیم؟
قبل از شروع و وارد شدن به مرحله پاک‌سازی حرفه‌ای، باید بدانید که پاک کردن پوست از آلودگی‌ها و مواد آرایشی در پایان هر روز برای شما یک ضرورت مهم است. حالا چه با صورت آرایش کرده ساعت‌ها بیرون از منزل هستید و چه در خانه بدون آرایش باشید. چربی‌ها و سلول‌های مرده روی پوست شما باید بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خواب در شب از روی صورت پاک شوند. برای مثال شستن صورت ساده‌ترین کاری است که خیلی از ما همین ساده‌ترین روش پاک‌سازی را هم به‌درستی انجام نمی‌دهیم. بیشتر مواد آرایشی امروز طوری طراحی شده‌اند تا ساعت‌ها روی صورت ماندگار باشند به‌همین دلیل پاک کردن آنها از روی پوست دقت و حساسیت بیشتری می‌خواهد. پس این مواد آرایشی سمج و مضر باید با دقت و حوصله کافی شسته شوند تا هیچ چیزی از این مواد روی پوست باقی نماند. با این تفاسیر اگر تا به امروز به پاکیزگی پوست‌تان هیچ اهمیتی نداده‌اید از همین حالا تجدید‌نظر کنید تا در سنین بالای ۳۰سال، مجبور به انجام انواع روش‌های پرهزینه و گاه بی‌فایده جهت جوان‌سازی پوست نباشید. در صورت نداشتن حساسیت یا عارضه خاص پوستی برای پاک کردن پوست‌تان هیچ نیازی برای مراجعه به متخصص پوست نیست تنها کافی است با خواندن همین اطلاعات تصمیم بگیرید و برای سلامت و درخشندگی پوست‌تان کمی بیشتر زمان بگذارید.

پاکسازی حرفه ای پوست با روشی خانگی

راهکارهای پاک‌سازی اولیه پوست  

دستمال‌های مرطوب: این دستمال‌های پاک‌کننده آرایش و صورت حاوی ترکیبات موثر و مفید برای پوست هستند که بدون نیاز به آب حجم بیشتر مواد آرایشی، چربی‌های اضافه و آلودگی‌های سطحی را از روی پوست برداشته و همزمان با تمیز کردن اولیه پوست، با خاصیت مرطوب‌کنندگی از خشک و قرمز شدن آن پیشگیری می‌کند. اما حتما از اعتبار برند و کیفیت این دستمال‌ها هنگام خرید مطمئن شوید و از آنها به‌درستی برای پاک کردن پوست استفاده کنید. با این روش که ابتدا باید پاک کردن را از پیشانی آغاز و به سمت پایین حرکت کنید تا به قسمت چانه برسید و در آخر اطراف و نوک بینی را پاک کنید.
ژل‌های شست‌وشو:  این محصولات که برای پاک‌سازی اولیه پوست (چرب تا خشک و حساس) در بازار موجود است   با فرمولاسیونی ملایم و pH مناسب پوست شست‌وشوی صورت را ساده‌تر کرده و با حذف آلودگی‌ها و باقی‌مانده مواد آرایشی از روی پوست، برای استفاده روزانه بسیار مناسب است. البته در خرید نوع مناسب و مطمئن آن دقت زیادی لازم است.
صابون: اگر از آن دسته افراد هستید که هنوز پوست خود را با آب و صابون می‌شویید، بهتر است به‌دنبال صابون‌های مرطوب‌کننده   با pH مناسب باشید (بین ۵/۵ تا ۶‌)‌ تا پوست شما بعد از شست‌وشو خشک و آسیب‌پذیر نشود. در غیر این صورت مصرف صابون را برای همیشه فراموش کنید.
تونر و شیر پاک‌کن‌: برای حفظ سلامت پوست، پاک‌سازی با استفاده از تونر و شیرپاک‌کن‌های ملایم هم انجام می‌گیرد. این پاک‌کننده‌ها  حاوی عوامل مرطوب‌کننده و با PH مناسب هستند که باید به کمک پنبه و این محصولات مواد آرایشی و چربی‌ها را از سطح پوست صورت بردارید.

چند قدم تا پاک‌سازی حرفه‌ای پوست در منزل‌

بعد از مراحل گفته شده در قسمت‌های قبل حالا وارد مرحله اصلی یعنی پاک‌سازی عمقی پوست می‌شویم. لازم نیست نگران باشید چون این کار با ساده‌ترین مواد در منزل قابل اجراست تنها کافی است کمی برای خود وقت بگذارید.

قدم اول‌: برای شروع پاک‌سازی پوست باید ابتدا دست‌ها و صورت خود را بشویید. دست‌ها در طول روز با آلودگی‌های زیادی سر و کار دارند پس بهتر است این آلودگی‌ها را به صورت‌تان منتقل نکنید. از طرفی هدف از پاک‌سازی صورت، تمیز کردن عمقی پوست و منافذ آن است پس قبل از هر چیز آرایش‌ صورت و چشم‌های خود را با یک شوینده و آب ولرم یا پاک‌کننده‌ آرایشی مناسب پاک کنید تا مانعی برای پاک‌سازی وجود نداشته باشد.
قدم دوم: حالا نوبت به بخور دادن پوست می‌رسد پس چند لیوان آب را در ظرفی روی حرارت قرار دهید و بعد از جوشیدن مقداری از هر نوع گیاه باب میل خود مانند برگ چای سبز، مریم گلی، چوب دارچین، گل بابابونه، پودر زنجبیل، بومادران و نعناع کوهی را به آن اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از خاموش کردن حرارت ظرف را مقابل خود قرار دهید و سپس یک حوله روی سرتان بگذارید. سر خود را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری که حوله اطراف ظرف را به‌خوبی بپوشاند.
۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان کافی است. حالا حوله را بردارید و رطوبت پوست خود را با دستمالی نرم پاک کنید. در این مرحله با بخور دادن منافذ‌ پوست باز و دانه‌های سر سیاه برای خارج شدن از زیر پوست آماده هستند.
قدم سوم‌: در این بخش به میله پیلینگ و مقداری الکل سفید یا سفیداب نیاز دارید تا ضمن تخلیه دانه‌های سرسیاه از زیر پوست، آلودگی‌های نفوذ کرده در عمق پوست را هم خارج کنید. پس میله را با سر حلقه‌ای شکل آن به آرامی روی قسمت‌های مختلف پوست به‌ویژه اطراف بینی بکشید و بعد از هر بار کشیدن با پنبه‌ای آغشته به الکل محل موردنظر را ضدعفونی کنید. شما همین کار را هم بدون میله پیلینگ تنها با کمک پودر سفیدآب و مالیدن آن روی قسمت‌های مختلف پوست می‌توانید انجام دهید و بعد از ۵ دقیقه با آب خنک بشویید.
قدم چهارم‌:  حالا پوست شما برای بسته شدن منافذ باز، تسکین و احیا شدن به ماسکی آرام‌بخش و مغذی نیاز دارد. به‌عنوان اولین پیشنهاد بهتر است ماسک خیار و لیمو‌ترش را امتحان کنید. برای این منظور، خیار رنده شده را با چند قطعه آب لیمو‌ترش تازه برای ۸‌دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. یا ماسک بی‌نظیر جوانه گندم را از ترکیب دو قاشق غذاخوری ماست کم‌چرب و یک قاشق چای‌خوری پودر جوانه گندم آماده کرده و برای ۵‌دقیقه به آهستگی روی پوست به حالت دورانی ماساژ دهید. همچنین ماسک سفیده تخم‌مرغ که برای درست کردن آن باید یک عدد سفیده‌ تخم‌مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند. حالا این کف سفید را به مدت ۱۵دقیقه روی پوست قرار دهید و پس از جذب و خشک شدن با آب ولرم صورت خود را بشویید.
قدم پنجم‌: در آخر صورت خود را با حوله‌ای نرم، خشک کنید و حداقل تا ۴ساعت بعد از پاک‌سازی از هیچ کرم و با محصول آرایشی به هیچ عنوان استفاده نکنید، به‌همین منظور بهتر است شب‌ها قبل از خواب را برای انجام پاک‌سازی انتخاب کنید تا مجبور به خارج شدن از منزل نباشید و قرمزی و التهاب بعد از پاک‌سازی کاملا محو شود.

منبع: مجله ی سیب سبز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *