خانه > مذهبی > ماه رمضان > چاره بوی بد دهان در ماه رمضان

چاره بوی بد دهان در ماه رمضان

رضا فکرآزاد ــ جراح و متخصص بیماریهای لثه با بیان اینکه روزه‌ نگران بوی بد دهان خود نباشند اظهار داشت: برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و به‌ویژه سحر غافل نشوید.

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران و جراح و متخصص بیماریهای لثه با اشاره به بهداشت دهان در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: به‌طور کلی بو ناشی از میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی است که شرایط رشد آنها در داخل حفره‌ای بیشتر است و این موضوع در داخل دهان نیز به‌صورت گازهایی متصاعد و به‌صورت بوی بد استشمام می‌شود.

بوی بد دهان در ماه رمضان

ترشح بزاق دهان علیه میکروب‌ها عمل می‌کند

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران افزود: زمانی که غذا می‌خوریم یا صحبت می‌کنیم بزاق دهان شروع به ترشح می‌کند که قابلیت شویندگی داشته و با داشتن آنزیم علیه میکروب‌ها عمل می‌کند که البته در هنگام شب ترشح آن کاهش می‌یابد.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه گفت: در حین روزه‌به‌دلیل اینکه به‌مدت طولانی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنیم میکروب‌های دهان فعال‌تر و باعث بوی بد دهان می‌شوند.

مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود

فکرآزاد با بیان توصیه‌های لازم در این خصوص عنوان کرد: مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود در غیر این‌صورت حساسیت و آسیب به بافت مینای دندان بیشتر خواهد بود.

وی گفت: در این ایام نگران بوی بد دهان نباشید و برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و به‌ویژه سحر غافل نشوید.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه با بیان دلایل مختلف بوی بد دهان به بسیج پزشکی گفت: دندان پوسیده، لبه روکش دندانپزشکی که به‌صورت مناسب انجام نشده باشد، بیماری لثه پیشرفته، زبان شیاردار، لوزه‌های عفونی در انتهای حلق، سینوزیت‌های مزمن، مشکلات گوارشی‌، بیماری دیابت و کنترل نشدن این بیماری و ناراحتی‌های کبدی از عوامل مختلف این موضوع به شمار می‌آید.

فکرآزاد در پایان خاطرنشان کرد: در تمام موارد بالا راهکارهای مشخص برای از بین بردن بوی بد دهان وجود دارد و البته گروهی از افراد به‌دلایل وسواس و روانی خود را در معرض این مشکل می‌دانند که باید از لحاظ تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

منبع:alodoctor.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *