خانه > روانشناسی > یوگا خنده چیست؟

یوگا خنده چیست؟

خندیدن یکی از روش های سالم زندگی کردن است پس اگر می خواهید سالم باشید یوگای خنده را به برنامه های روزانه خود اضافه کنید. همه ما به قدری غرق مشکلات زندگی شده ایم که چشم مان را به زیبایی های زندگی بسته و حتی وقتی برای خندیدن پیدا نمی کنیم. با شرکت در جلسات یوگای خنده تغییر بزرگی در زندگی تان ایجاد می کنید و در می یابید که این شکل یوگا چقدر آسان و آرام بخش است.

یوگا خنده,فواید یوگا خنده

در این جا می خواهم توضیحاتی درباره یوگای خنده و فواید آن بدهم:

 

یوگای خنده چیست؟ 

یوگای خنده که به هاسا یوگا هم معروف است تمرینی است که از هندوستان نشات گرفته و اکنون در سراسر دنیا رواج پیدا کرده است. یوگای خنده، خنده های ارادی طولانی مدت است. کاری که هرگز نمی توانید در طول روز انجام دهید.

 

یوگای خنده بر اساس یک قانون بسیار ساده پایه گذاری شده است. خنده ارادی به اندازه خنده های بی ارادی فواید جسمی و روانی دارد.  کلاس های یوگای خنده معمولا به صورت گروهی تشکیل می شوند و خنده های اجباری ابتدای جلسات مثل واگیر به تمام اعضای گروه سرایت می کند. معمولا اجرای یوگای خنده به صورت گروهی راحت تر است.

 

در هندوستان بیشتر روزها مردم در پارک ها یوگای خنده تمرین می کنند. بنیانگذار این تمرین دکتر مادان کاتاریا است. او در کتابش “بی دلیل بخند” درباره یوگای خنده توضیحات کاملی داده است.

 

روش یوگای خنده؟ 

یوگای خنده را تنها در خانه هم می توان تمرین کرد. همینطور که در اتاق راه می روید دست بزنید و باصدای ها ها ها ها بخندید. همانطور که گفته شد تمرین یوگای خنده به صورت گروهی راحت تر است  زیرا خنده مسری است. وقتی گام تمرین دست تان بیاید میبینید که همه گروه احمقانه در حال خندیدن هستند. به چشم های هم گروهی ها نگاه کنید و تا جایی که می توانید بخندید. خنده ها باید از درون دیافراگم سر بزند تا مطمئن شوید که شش ها درست تمرین داده می شوند. البته این ورزش تمرین های وسیع و متفاوتی دارد که با شرکت در کلاس های آموزشی یوگای خنده می توانید آن ها را انجام دهید.

 

فواید یوگای خنده

اکنون که تا حدودی با یوگای خنده آشنا شده اید بیایید کمی هم درباره فواید آن بدانیم:

یوگای خنده استرس را کاهش می دهد. وقتی مرتب یوگای خنده تمرین کنید تنش ها و اضطراب ها کاهش یافته و احساساتی که در درونتان حبس کرده بودید بیرون می زند.

 

یوگای خنده برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نه تنها گردش خون را در بدن تقویت می کند بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کرده و از بدن در مقابل بیماری ها حمایت می کند.

 

خندیدن باعث آزاد شدن اندورفین یا هورمون حس خوب می شود. تمرین یوگای خنده در صبحگاه اندورفین در بدن آزاد می کند و باعث می شود احساس خوبی در آن روز داشته باشید. این بهترین روش شاد برای شروع روزتان است.

 

خندیدن سلامت سیستم لنفاوی را تقویت می کند و کمک می کند سموم از بدن خارج شود.

 

همانطور که دیدید این روش آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای برخورداری از سلامتی است. یوگای خنده را تمرین کنید تا دنیایی از تفاوت را به زندگی تان بیاورید.

 

منبع: بدونیم

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی وکیل و مشاور حقوقی نقش بسیار مهمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *