خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > ۱۰ روش لاغری در ماه رمضان

۱۰ روش لاغری در ماه رمضان

شکی نیست که ماه رمضان یک ماه برای تقویت ذهن و روح و بدن می باشد ، اما خوردن بیش از حد غذاهای خوشمزه و رفتن به مهمانی ها و مهمانی گرفتن ها و زیاده روی در خوردن  ممکن است منجر به چاقی و اضافه وزن زیاد در بدن شود.
متاسفانه ، این بدان معنی است که با وجود پرهیز از خوردن غذا و نوشیدنی ها در بخشی از روز ، بسیاری از مردم تمایل دارند که این کمبود را در ساعات بین افطار تا سحر جبران کنند که این باعث اضافه وزن نامناسب در بدن می شود.
با این حال ، برای لاغر شدن در ماه رمضان ، می توانید از دستورالعمل های اساسی زیر که برایتان آورده ایم استفاده کنید که به حفظ سلامتی و تندرستی بدن شما کمک بسیاری خواهد کرد.
لاغری در ماه رمضان

اولین روش لاغری در ماه رمضان : کنترل کالری

بسیاری از مواد غذایی که برای وعده های غذایی ماه رمضان استفاده می شوند غنی ، چرب و پر از کالری هستند. ما در اینجا می گوییم که برای جلوگیری از غرق شدن در ظروف مملو از کالری و تمرکز کردن بر مواد غذایی سالم همراه با فعالیت های لازم برای افزایش سوخت و ساز بدن باعث می شود کالری اضافی در بدن ما سوخت شود. در ماه رمضان ما تمایل به مصرف غذای بیشتر داریم، اما به یاد داشته باشید ، این کار فواید سلامتی  به دست آمده در طول روز از روزه گرفتن را از بین می برد.
به طور سنتی، خوردن غذاهای سبک مانند خرما و سوپ و …بسیار مناسب می باشد که به سرعت هم قابل هضم می باشند و کالری کمتری دارند و به راحتی قابل سوخت می باشند .اما  متاسفانه، ما ازاین سنت پیروی نمی کنیم و مشتاق به خوردن وعده های غذایی سنگین در افطار هستیم.

دومین روش لاغری در ماه رمضان : کمک به سیستم گوارشی

این روزها برخی از رژیم های غذایی مدرن بسیار باب شده است که ضررات ناشی از آن بسیار است. پس چه بهتر که به جای بهره گیری از این گونه رژیم ها ، یک ماه رمضان را به عنوان زمانی برای رژیم غذایی و کمک به بهداشت بدن در نظر بگیریم .اما باید بدانیم که چگونه از این یک ماه آنچنان به طرز مناسبی استفاده کنیم که نه تنها با نخوردن غذاهای چرب و مضر به سیستم گوارشی کمک کنیم بلکه از این یک ماه برای از بین بردن اضافه وزن بدن هم استفاده کنیم.
فکر می کنم که می توان از ماه رمضان به عنوان یک  زمان بسیار مناسب برای کمک به سیستم گوارش بدن و خوردن غذاهای سالم برای کمک به کاهش وزن و لاغری استفاده کرد .

سومین روش لاغری در ماه رمضان : غذای سحر

هنگامی که بدن ما احساس کمبود غذا می کند ، شروع به سوزاندن چربی های موجود برای تولید انرژی کرده، در نتیجه به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. اما باید مراقب بود که این باعث از بین بردن پروتئین های بدن برای تولید انرژی نشود. گلوکزباید به طور مناسبی  در کبد و عضلات ذخیره شود ، و بعد از این مرحله است که چربی منبع بعدی برای تولید انرژی است.
این است که  خوردن غذای سالم به هنگام سحر( قبل از سپیده دم ) بسیار ضروری است. بهتر است مواد غذایی تازه، سالم و بی خطر به هنگام سحر مصرف شوند  و همچنین خوردن غذاهای سبک مانند جو بسیار پیشنهاد می شود.

چهارمین روش لاغری در ماه رمضان : انجام تمرینات سبک

ثابت شده است که انجام ورزش های سبک در حالی که روزه هستیم می تواند به از بین بردن مواد سمی ذخیره شده در بدن کمک بسیاری کند. همچنین، هنگامی که ورزش می کنیم ، سطح اندورفین آزاد شده از بدن افزایش یافته و ما احساس سبکی  و هوشیاری می کنیم. انجام تمرینات یوگا قبل از افطار نیز می تواند کمک به آرام شدن بدن هم از نظر جسمی و هم از نظر معنوی کند.

پنجمین روش لاغری در ماه رمضان : خواب کافی داشته باشید

ایجاد توازن میان خوردن وعده های غذایی سالم از لحاظ پروتئین و کربوهیدرات و خوردن مواد غذایی تازه، سالم و بی خطر در کنار خواب کافی بسیارمهم است – چرا که داشتن خواب مناسب باعث می شود در طول روز احساس خستگی نکنید . اما در مقابل خوردن غذاهای سنگین و چرب باعث می شود که احساس سنگینی پیدا کنید و نتوانید به راحتی بخوابید و کمبود خواب خود یکی از علل ایجاد اضافه وزن می باشد.

ششمین روش لاغری در ماه رمضان : بستن قرارداد با خود

ماه رمضان یک فرصت بسیار عالی برای از بین بردن اضافی های بدن و کمک به سیستم سوخت و ساز بدن می باشد.پس از این ماه نه تنها برای بهره گیری از معنویات بلکه از جنبه ای دیگر برای کاهش وزن خود استفاده کنیم و در ذهن خود تجسم کنیم که یکی از اهداف ما از روزه گرفتن از بین بردن چربی های اضافی بدنمان می باشد و به جای آنکه با سفره ای رنگارنگ از انواع غذاها به هنگام افطار به سلامت بدن خود آسیب برسانیم این قرارداد را با خود ببندیم که ماه رمضان زمان کم کردن وزن می باشد و هیچگاه این قضیه را فراموش نکنیم.

هفتمین روش لاغری در ماه رمضان : اجتناب از خوردن غذا در شب

در حالی که ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای گردهمایی های اجتماعی ودور هم جمع شدن های سرگرم کننده است، از این زمان می توان برای غذا خوردن در شب و یا گاهی اوقات در نیمه شب استفاده کرد که این بسیار بد می باشد چرا که قبل از سحر احساس سیری پیدا می کنیم  وبا معده ای پر زودتر به رختخواب می رویم و این باعث می شود متابولیسم بدن به خوبی انجام نشود و احساس تنبلی داشته باشیم و در طول روز نتوانیم حرکتی کنیم و این به اضافه وزن منجر می شود.

هشتمین روی لاغری در ماه رمضان : تهیه لیست مواد غذایی

اگر شما مسئول آماده سازی غذا برای افطار و سحر در منزل هستید  ، بهتر است یک لیست از اینکه چه مواد غذایی در این ماه نیاز دارید را تهیه کنید و سعی کنید در نهایت مواد غذایی تازه و سالم  از جمله انواع سبزیجات، گوشت بدون چربی و میوه را تهیه کرده و از چربی ها و شیرینی ها به دور باشید.

نهمین روش لاغری در ماه رمضان : دنبال کردن این هدف با دوستان

اگر شما به از دست دادن وزن و لاغری در ماه مبارک رمضان بسیار مصمم هستید، می توانید این هدف را با دوستان و آشنایان و دیگران به اشتراک بگذارید تا نه تنها برای رسیدن به این هدف انگیزه ای بیشتر پیدا کنید بلکه برای ماندن در این مسیر و حفظ آن به خود کمک بیشتری کنید و حداقل اینکه چون کار به صورت گروهی است به راحتی نتوانید آن را پشت گوش بیاندازید.

 

دهمین روش لاغری در ماه رمضان : نظارت داشتن بر وزن هر چند روز یکبار

اگر روزه گرفتن به درستی انجام شود ، روزه می تواند بلیطی برای سلامت بدن و سلامت روان باشد. داشتن یک طرح مناسب برای نظارت روی مصرف مواد غذایی و آنچه که می خوریم ، باعث ایجاد انگیزه در کمک به کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن های نامناسب خواهد شد.
بدون برنامه ریزی ، ممکن است شما در این ماه غرق در اهداف معنوی شده و از تمرکز بر روی وزن غافل شوید . ترفند این است که از این ماه برای یاد گیری به سالم غذا خوردن و حفظ نظم و انضباط در طول دوره روزه داری استفاده کنیم .

این ها پیام های اساسی هستند که به غیر از روزه داری در پشت ماه مبارک رمضان گنجانده شده اند و ما باید از این همه ی فواید اطلاع داشته باشیم .

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ ماده غذایی جوان کننده برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و جوان ماندن چی بخوریم ؟ تغذیه سالم نقش بسیار زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *