خانه > مجله سلامت > بهداشت بانوان > ۶ خاصیت جالب قرص‌های ضدبارداری

۶ خاصیت جالب قرص‌های ضدبارداری

8 خاصیت جالب قرص‌های ضدبارداری

تسکین آندومتریوز 
آندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع‌ترین محل بروز آندومتریوز است. این بیماری باعث قاعدگی‌های سخت و دردناک یا حتی نازایی می‌شود. در این وضعیت دردناک، بافتی که به‌طور معمول داخل رحم رشد می‌کند، از رحم بیرون زده و تخمدان، روده و مثانه را درگیر می‌کند. این بافت اضافی باعث تورم، التهاب، زخم و اسکار شده و درد شدیدی را به همراه دارد. مصرف قرص‌های ضدبارداری از شدت علائم قاعدگی در شرایط آندومتریوز می‌کاهد. از این رو، ترشحات کمتری از رحم خارج خواهد شد. همچنین، بافت پیش‌رونده داخل رحم، زیاد بیرون نخواهد زد؛ در‌نتیجه، درد کمتری به بیمار منتقل می‌شود.

خونریزی کمتر را تجربه کنید 
مقدار خونریزی ناشی از قاعدگی در میان خانم‌ها متفاوت است؛ اما حجم خونریزی طبیعی حدودا ۸۰میلی‌لیتر خواهد بود. اگر مقدار خونریزی بیش از این باشد، ممکن است دچار کم‌خونی شوید که خستگی و بی‌حالی را به‌دنبال خواهد داشت.
مصرف قرص‌های ضدبارداری می‌تواند نوسانات ناشی از قاعدگی را به حداقل برساند. در‌واقع، قرص‌‌های ضدبارداری با شل کردن پوشش داخلی رحم باعث می‌شوند هر ماه خونریزی کمتری داشته باشید.
البته به یاد داشته باشید که نمی‌توانید خودسرانه و برای کاهش خونریزی قاعدگی از این قرص‌ها استفاده کنید. در این رابطه حتما باید پزشک برای‌تان قرص تجویز کند.

 از شر جوش و موهای زائد خلاص می‌شوید
جوش‌های ظاهر شده در سطح بدن با استفاده از قرص‌های ضدبارداری برطرف خواهند شد؛ این امر در‌مورد تارهای زائد مو نیز صدق می‌کند. این عارضه معمولا به‌دلیل سطح بالای آندروژن در بدن رخ می‌دهد. وقتی قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنید، کبد شما پروتئینی می‌سازد که از ترشح تستوسترون در جریان خون جلوگیری کرده و احتمال ظهور آکنه و رشد موهای زائد را به حداقل می‌رساند.

خواص ضدسرطانی
۱۵‌سال مصرف قرص‌های ضدبارداری می‌تواند شانس ابتلای شما به سرطان تخمدان را به میزان ۵۰‌درصد کاهش دهد، این تاثیر درمورد سرطان آندومتر ۷۰درصد است. جلوگیری از سرطان به‌دلیل توقف تخمک‌گذاری محقق می‌شود. به گفته محققان، تکرار روند تخمک‌گذاری طی سالیان دراز می‌تواند شانس ابتلای خانم‌ها به سرطان تخمدان را افزایش دهد که مصرف قرص‌های ضدبارداری مانع از آن می‌شود. تاکید می‌کنیم که به‌دلیل این خواص نمی‌توانید خودسرانه و بدون مشورت پزشک از قرص‌های ضدبارداری استفاده کنید چرا‌که ممکن است عوارضی برای‌تان به‌همراه داشته باشد.

 محافظت در برابر التهاب لگن
بیماری التهابی لگن (PID) یک عفونت جنسی است که از طریق رابطه زناشویی  منتقل می‌شود و زنان را درگیر می‌کند. عدم درمان این عارضه می‌تواند با درد مزمن لگن یا ناباروری همراه باشد. در این شرایط، مصرف قرص‌های ضدبارداری با ضخیم کردن مخاط دهانه رحم و جلوگیری از ورود باکتری‌های آلوده به داخل رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان، از شیوع بیماری التهابی لگن جلوگیری می‌کند.

 بهبود وضعیت تخمدان پلی‌کیستیک
به‌طور معمول، بدن خانم‌ها در طول هر چرخه حداقل یک تخمک آزاد می‌کند؛ اما در خانم‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)، تخمک بالغ از تخمدان آزاد نشده و درنتیجه، موجب ناباروری می‌شود. سایر علائم این عارضه شامل قاعدگی نامنظم و رویش موهای زائد در نقاط مختلف بدن است. از آنجا که ریشه این بیماری در عدم تعادل هورمونی نهفته است، گفته می‌شود که مصرف قرص‌های ضدبارداری با تنظیم سطح هورمون‌ها به درمان آن کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:گیاهان دارویی مفید برای درمان تخمدان پلی کیستیک

منبع:مجله ی سیب سبز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *