خانه > اسرار خانه داری > ۷ کاربرد متفاوت چای در خانه

۷ کاربرد متفاوت چای در خانه

چای علاوه بر رفع تشنگی خواص بسیار دیگری نیز برای شما دارد. در اینجا به ۷ روش استفاده‌ی مؤثر از چای اشاره شده است.

رنگ کردن لباس‌ها
یک تی شرت سفید یا کیف قدیمی یا پارچه‌هایی دارید که می‌خواهید کرمی، بژ یا قهوه‌ای شوند؟ در اینجا یک حقه به شما یاد می‌دهیم. آب را در یک کتری بزرگ بجوشانید. سپس زیر آن را خاموش کرده و ۳ عدد چای کیسه‌ای در آن قرار دهید. بگذارید چای برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب بماند یا تا زمانی که آب به رنگ قهوه ای دلخواه شما برسد. با یک انبرک یا چنگال چای های کیسه ای را خارج کنید. حالا پارچه‌ی خود را در آب رنگی قرار دهید. آن را در آب تکان دهید تا بین چین ها و جیب ها کاملاً خیس شوند. پارچه را تا زمانی که به رنگ دلخواه شما برسد در آب باقی بگذارید. پس‌ از آن پارچه را درآورده و در یک کاسه‌ی تمیز بگذارید. از آب باقیمانده برای آب دادن گیاهان خانگی یا گل‌های حیاط استفاده کنید. کاسه‌ی تمیزی که پارچه‌ی رنگ شده را در آن گذاشته بودید از آب سرد پرکرده و بگذارید برای ۱۵ دقیقه بماند. سپس پارچه را چلانده و خشک کنید. می‌توانید از خشک کن استفاده کرده و یا آن را روی بند بیندازید.

 

کاربرد چای,کاربردهای متفاوت چای

شما می توانید به وسیله چای لباس های قدیمی خود را رنگ کنید

درست کردن ماسک صورت
چای سبز برای این کار عالی است. چای را مطابق روش معمول همیشگی دم کنید ( به ازای هر فنجان آب یک چای کیسه ای ) و بگذارید سرد شود. سپس پس‌ از آنکه صبح صورت خود را شستید برای طراوت پوست چای سرد شده را روی آن بزنید. به جای این کار شما همچنین می‌توانید از یک ماسک صورت بخار استفاده کنید. آب داغ را در یک کاسه ریخته و برگ های چای سبز را به آن اضافه کنید. ( برای کاسه ای که دو فنجان آب در آن ریخته اید یک قاشق غذاخوری برگ چای کافی است ) اجازه دهید چای برای چند دقیقه در آب بماند. سپس یک پارچه روی سرتان کشیده و صورتتان را بالای کاسه ی پر بخار نگه دارید. حوله مانع خروج بخار می‌شود، در نتیجه بخارها در اطراف صورت شما حرکت می‌کنند.
رفع خستگی چشم
دو فنجان هم اندازه چای آماده کنید، به دو چای کیسه ای نیاز خواهید داشت. چای های کیسه ای را در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس آن ها را از یخچال خارج کرده و بگذارید آب اضافی شان خالی شود. در نتیجه آب روی صورت شما جاری نخواهد شد. روی هر چشم خود یکی از چای های کیسه ای را گذاشته و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه بماند. سپس چای را برداشته و صورتتان را با آب سرد بشویید. حالا از شادابی چشم های خود لذت ببرید.

 

کاربرد چای,کاربردهای متفاوت چای

برای رفع خستگی چشمانتان چای های کیسه ای را روی چشمانتان قرار بدهید

تهیه ی کود
چای راحت ترین چیزی در دنیا است که می‌توان از آن کود تهیه کرد. اگر از برگ های چای تازه استفاده می‌کنید تنها آن ها را در یک کاسه ریخته و یک یا دوبار در هفته به کیسه‌ی کود خود اضافه کنید. اگر از چای کیسه ای استفاده می‌کنید که یک گیره ی کاغذی به آن متصل است در ابتدا کاغذ را جدا کرده و کیسه ی چای را باز کنید. چای داخل آن را در یک کاسه بریزید. کیسه و کاغذ آن را دور بیندازید.

 

آب دادن گیاهان خانگی
چای سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد غذایی است. اگر از چای دم کرده‌ی شما زیاد آمد و یا حتی کمی چای یخ، از آن برای آب دادن گیاهانی مانند گل سوسن استفاده کنید.

کاربرد چای,کاربردهای متفاوت چای

اگر چای دم کرده تان زیاد آمد از آن برای آب دادن گیاهانی مانند گل سوسن استفاده کنید

درست کردن یک ترکیب مقوی گیاهی
گیاهان انتخابی خود را آماده کنید. نعناع، بابونه، اسطوخودوس و مخروط سانان برخی از گیاهانی هستند که شاید با آن‌ها آشنا باشید و یا می‌توانید از یک فرد آشنا برای گیاهان خوراکی دیگر نیز بپرسید. گیاهان را خشک کرده و یا خشک شده ی آن ها را بخرید. سپس آن ها را در لیوانی بریزید تا یک چهارم آن را پر کند. لیوان را با آب جوش پر کنید. یک درب روی ظرف گذاشته و بگذارید برای چند ساعت یا تمام شب بمانند. هر بار هرچقدر از چای گیاهی که می‌خواهید بنوشید را خالی کنید. چای را در زمان ریختن صاف کنید. باقیمانده ی چای را تا زمان استفاده در یخچال بگذارید.
آبکشی مو
چای را دم کرده و بگذارید سرد شود. سپس آن را روی موهای خود بریزید. موهای شما براق و سالم خواهند شد. برخی افراد آبکشی مو با چای سیاه را دوست دارند. دلیل آن رنگ بیشتر چای سیاه و پیشگیری آن از ریزش مو است.

 

منبع : wiki.5040.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آموزش ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی نزدیک عید  است. بسیاری از خانم ها سخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *