خانه > ورزشی > زیبایی و تناسب اندام > ۷ حرکت ورزشی برای از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت + عکس

۷ حرکت ورزشی برای از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت + عکس

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت

چربی های زیر بغل و پشت خصوصا” در خانم گذشته از اینکه شکل مناسبی ندارد بلکه حتی آزار دهنده نیز هستند. علت افزایش و تجمع چربی در زیر بغل و پشت به تغذیه غلط و عدم فعالیت بدنی مربوط می شود. پس باید برای مقابله با این دو علت برنامه ای داشته باشید.

ما در این مطلب در ۳ مرحله که هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم، شما را راهنمایی می کنیم تا از شر چربی های زیر بغل و پشت خلاص شود.

این ۳ مرحله باید با هم انجام شوند تا شما به نتیجه دلخواه خود برسید. زیاد سخت نیست! فقط کمی وقت و مراقبت می خواهد. این ۳ مرحله شامل: تغذیه صحیح، تمرینات هوازی و اینتروال و حرکات ورزشی می باشد.

تغذیه برای کاهش چربی های زیر بغل و پشت

دیگر وقت آن رسیده پُر خوری را کنار بگذارید! باید مقداری کالری دریافتی از مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید را کاهش دهید تا وزنتان مقداری کاهش پیدا کند. این اولین گام برای شروع است و نباید نادیده بگیرید. اگر غذایی با کالری بالا مانند فست فود ها مصرف کنید حتی ورزش هم در کمک به شما ناتوان خواهد بود. سعی کنید مواد غذایی پر کالری را از رژیم غذایی خود حذف کنید، شب ها شام سنگین نخورید، صبحانه را به موقع میل کنید و حتما” میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود جا دهید.

 

تمرینات هوازی و اینتروال

تمرینات هوازی شامل ورزش های می شوند که باید با شدت متوسط و در زمان بالا انجام دهید. مانند طناب زدن، دوچرخه، دویدن و پیاده روی سریع. برای کاهش وزن و تبع کاهش چربی های زیر بغل و پشت لازم است ۳ تا ۵ مرتبه در هفته تمرینات ۲۰ تا ۴۰ دقیقه ای انجام دهید.  نتیجه این تمرینات مقداری طولانی است اما فشار کمتری با شما وارد می شود.

اما تمرینات اینتروال، این تمرینات فشار بیشتری نسبت به تمرینات هوازی بر بدن وارد می کنند اما نتیجه بهتری خواهند داشت. یک نمونه از  این تمرینات را برای شما مثال می زنیم:با حداکثر سرعت به مدت ٢٠ ثانیه بدوید، حالا پیاده روی کنید تا جایی که تنفس تان عادی شود و ضربان قلب کاهش پیدا کند. این برنامه را به مدت ١٠ دقیقه انجام دهید.این نوع دویدن و پیاده روی از ورزش های اینتروال می باشد و برای شما بسیار مفید و عالی است.

اما اگر تا کنون سابقه ورزشی ندارید، حتما” قبل از انجام این تمرینات با پزشک مشورت کنید. همچنین بهتر است ۱ دقیقه تقریبا” با سرعت بالا مثلا” ۸۰ درصد سرعت بدوید، سپس ۲ دقیقه راه بروید. یا اگر می توانید از دوچرخه ثابت استفاده کنید، ۳۰ ثانیه با تمام سرعت رکاب بزنید و بعد از آن یک دقیقه آهسته رکاب بزنید. این تمرین را ۱۰ دقیقه انجام دهید. تا برسیم به حرکات ورزشی.

قبل از انجام تمرینات زیر بدن را به مدت ۵ دقیقه گرم کنید و هر تمرین را نیز دو بار تکرار کنید. لازم به ذکر است این تمرینات حتی برای کاهش کمر درد نیز مفید هستند.

حرکت اول

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت
این حرکت یکی از حرکات پیلاتس هست. روی زمین دراز بکشید به نحوی که دست ها و پاهای شما از زانو به پایین با زمنی در تماس نباشند. سپس به آرامی دست و پا را بالا بیاورید و به موقعیت اول برگردید. این حرکت را ۱۴ بار تکرار کنید.

حرکت دوم

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت
این حرکت هم برای چربی های دور کمر و تقویت عضلات پشت مفید هست و هم روی سوزاندن چربی های زیر بغل و پشت نقش دارد. روی زمین بنشینید، دست ها را از آرنج خم کنید و تا جلو سینه بیاورید، پاشنه و کف پا روی زمین ثابت باشد، سپس به طرف چپ و راست بچرخید. این حرکت را نیز ۱۴ بار تکرار کنید. هر حرکت چپ و راست یک تکرار می شود.

حرکت سوم

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت
این حرکت تقریبا” مشابه شنا کردن است. گذشته از اینکه شما را به هدفتان نزدیک می کند، برای تقویت عضلات باسن و دست هم مفید هستند. روی زمین دراز بکشید، سپس دست و پای موافق را باهم بالا بیاورید. مقداری سریع این حرکت را انجام دهید. در حین حرکت نباید سرتان را بالا بیاورید بلکه باید نگاه رو به زمین باشد. اگر کمرتان درد گرفت یا گودی کمر دارید از انجام آن صرف نظر کنید. این حرکت را ۲۸ بار تکرار کنید.

حرکت چهارم

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت
برای انجام این حرکت به دو دمبل کوچک نیاز دارید، اگر در دسترس نبود، می توانید دو بطری آب را با شن پُر کنید. صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. در حالی که وزنه ها را در کنار بدن در دست دارید، شانه ها را به طرف بالا ( گوش هایتان) و سپس به طرف داخل ( سینه ) بچرخانید و پایین بروید. وقتی که بالا می آید و دقیقا” زمانی که دارید تنه را راست می کنید شانه ها را در حالی که بالا می آورید به طرف خارج بچرخانید. این حرکت را ۱۴ بار تکرار کنید.

حرکت پنجم

 

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت
این حرکت نیز در کنار رفع چربی های زیر بغل و پشت باعث تقویت عضلات دست و باسن نیز می شود. روی زمین به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید، نوک پا روی زمین باشد. سپس دست و پای مخالف را به آرامی بالا آورده و پس از مکثی کوتاه حرکت را برای دست و پای دیگر تکرار کنید. این حرکت را ۱۴ بار تکرار کنید.

حرکت ششم

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت
صاف بایستید و پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید. کمر را تا زاویه ۹۰ درجه خم کنید. در حالی که وزنه ها را در دست دارید، دست ها را پایین نگه دارید، سپس هر دو دست را به طرف بالا حرکت داده و باز کنید، تا زمانی که دست ها صاف در کنار بدن قرار بگیرند، به موقعیت اول برگردید و بدون توقف حرکت را ۱۴ بار تکرار کنید.

حرکت هفتم

از بین بردن چربی های زیر بغل و پشت
برای انجام این حرکت به یک توپ مدیسن بال (پزشکی) تقریبا” سبک نیاز دارید. اگر در دسترس نبود می توانید وزنه های مرحله قبل را باهم استفاده کنید. مانند حرکت قبل پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و تا زاویه ۹۰ درجه خم شوید. سپس در حالی که توپ را در دست دارید، به آرامی به طرف چپ و راست بچرخید، در هنگام چرخش کلا” دست ها و بالاتنه را بچرخانید.

در پایان، اگر این تمرینات را طبق راهنمایی با تعداد تکرار گفته شده و در دو مرحله انجام داده باشید، حدود ۱۶۵ تا ۲۰۰ کالری سوزانده اید. همچنین می توانید حرکات شنا سوئدی را نیز به برنامه تمرینی اضافه کنید.

منبع:elmevarzesh.com

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید ورزش اسکی برای سلامتی

  اسکی فواید زیادی برای بدن دارد که می توان به احساس جوانی، شادابی، تقویت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *