خانه > اسرار خانه داری > با این روش قبض برق خود را کاهش دهید

با این روش قبض برق خود را کاهش دهید

به گزارش کارگرآنلاین، تقریبا در اکثر روزهای شش ماهه اول سال (به جز روزهای تعطیل) نقطه اوج مصرف برق بین ساعت های ۱۴ تا ۱۵ به ثبت می رسد.
بررسی ها نشان می دهد که نوسان اندکی میان ساعت ها و حتی دقایق نقطه اوج مصرف برق در این روزها وجود دارد که همین موضوع نشانگر آن است که در همان ساعت ها، دمای هوا نیز به اوج خود می رسد و این عامل، مصرف برق را افزایش می دهد.

با این رروش قبض برق خود را کاهش دهید

مهندس «احمدی یزدی» در این خصوص می گوید: به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، مصرف برق بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات افزایش می یابد.
به گفته وی افزایش مصرف برق بین ساعت های ۱۱ تا ۱۶ هر روز، نشانگر ورود یک نوع مصرف کننده خاص به شبکه برق است.
معاون دفتر مدیریت مصرف برق توانیر، انگشت اتهام را به سوی وسایل سرمایشی نشانه می رود و با تاکید برآنکه نمی توان مشترکان را از داشتن و استفاده وسایل سرمایشی (انوع کولرها، چیلرها و.. ) محروم کرد، تصریح می کند: نحوه درست استفاده از این نوع وسایل باید توسط مشترکان رعایت شود.

احمدی یزدی با بیان این که مشترکان تنها با یک عمل ساده می توانند در ساعت های گرم روز (۱۱ تا ۱۶ هر روز)، ضمن حفظ رفاه و بهره گیری از باد خنک وسایل سرمایشی، از میزان قبض برق خود نیز بکاهند، می گوید: براین اساس دارندگان کولرهای گازی با تنظیم دمای این نوع کولرها بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و دارندگان کولرهای آبی با استفاده از دور کند این نوع وسایل می توانند از مصرف برق خود به میزان بسیاری بکاهند و در عین حال مبلغ قبض برق خود را نیز کاهش دهند.
وی درعین حال با اشاره به این که میزان مصرف برق کولرهای گازی حدود ۴ برابر بیش از کولرهای آبی است، یاداور می شود: میزان مصرف برق کولرهای گازی دست دوم(مستهلک) بین ۳ تا ۴ برابر بیشتر از کولرهایی است که به صورت نو خریداری و نصب می شود و از این رو مشترکان در صورت استفاده از کولرهای گازی دست دوم، مبلغ قبض برق آنان افزایش چشم گیری خواهد داشت.

به گفته معاون دفتر مدیریت مصرف برق، سرعت افزایشی مصرف برق از ساعت ۱۱ شروع و در بین ساعت های ۱۴ تا ۱۵ هر روز به اوج خود می رسد.
برپایه این گزارش، ؛حدود ۷۰ درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر های آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند. توان کولرهای آبی در حدود ۵۰۰ وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر ۲۰۰۰ وات است.

کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، لذا در این مناطق از کولرهای گازی به طور گسترده استفاده می شود. لکن در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولر گازی اشتباه است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آموزش ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی نزدیک عید  است. بسیاری از خانم ها سخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *