خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > آیا آرایش کردن برای جنین خطرناک است؟

آیا آرایش کردن برای جنین خطرناک است؟

 

یک از سوالات مهم هر زن بارداری این است که آیا آرایش کردن برای جنین خطرناک است؟

در پاسخ باید بگوییم که بهتر است در سه ماه اول بارداری آرایش نکنید.

آرایش کردن در دوران بارداری

آرایش کردن در دوران بارداری

آیا در دوران بارداری‌تان از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید؟ اگر جواب‌تان بله است، باید هرچه زودتر این کار را کنار بگذارید. چون، طبق گفته محققان حوزه سلامت از دانشگاه یورک در کانادا، مادران باردار باید از لوازم آرایشی بخصوص، شوینده‌ها و دارو در سه ماه اول بارداری اجتناب نمایند تا از مغز جنین درحال رشد دربرابر مواد شیمیایی که برانگیزاننده اوتیسم است، محافظت کنند. محصولاتی که به‌طور روزمره از آنها استفاده می‌کنیم مانند کرم‌ها و مواد آرایشی، حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند که به‌طور بالقوه می‌تواند روی جنین در حال رشد در دوران بارداری تاثیر بگذارد.

 

علاوه بر مواد آرایشی و لوسیون‌ها، به گفته پژوهشگران، لیست محصولاتی که مادران باردار باید از آنها در سه ماه اول حاملگی اجتناب کنند از این قرار است؛ محلول‌های پاک‌کننده، آفت‌کش‌ها، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند استیل سالیسیلیک اسید، میزوپروستول(دارویی که برای کمک به وضع‌حمل استفاده می‌شود)، بیفنیلهای چندکلردار که در روان‌کننده‌های صنعتی کاربرد دارد، اترهای دیفنیل پلی برومینیت، موجود در چوب و منسوجات، فتالات‌های موجود در کفپوش‌های پی وی سی، و اسباب‌بازی‌های کودکان.

 

غیر از نوع ماده شیمیایی که یک زن باردار ممکن است در معرض آن باشد، تعداد دفعات و میزان غلظت ماده هم می‌تواند روی مغز جنین در حال رشد در مرحله پیش از تولد تاثیر بگذارد. محققان توصیه می‌کنند زنان درمورد تاثیرات مواد شیمیایی موجود در محیط بر سلامتی، آگاهی کسب کنند. رشد مغز پیش از تولد، دستخوش تغییرات است و عملکرد نرمال آن تا حد زیادی وابسته به وجود ژن‌های خاصی در زمان مشخصش است. از آنجایی‌که عوامل محیطی روی میزان نمایانی این ژن‌های مهم تاثیر می‌گذارند، مهم است که مادر باردار نسبت به بودن در معرض این عوامل آگاهی داشته و دقیق باشد.

 

منبع: مجله سلامت

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *