خانه > روانشناسی > اصلی ترین دلیل طلاق در ایران چیست؟

اصلی ترین دلیل طلاق در ایران چیست؟

یک روانپزشک گفت: «درصد زیادی از طلاق‌ها، از سوی‌ زنانی درخواست می‌‌شود که فکر می‌‌کنند شوهرانشان به احساسات آنها توجهی ندارند.»

اصلی ترین دلیل طلاق در ایران چیست؟

دکتر مهدی قاسمی گفت: «به‌ندرت مردانی‌ را دیده‌ایم که جز در مواقع خشم و ناراحتی‌ به احساسات زنانشان بی‌‌توجه باشند. در واقع، اغلب مردان می‌‌خواهند توجه خود را به همسرانشان نشان دهند، اما مهارت لازم را در این زمینه ندارند.»

وی در ادامه توضیح داد: «مردان برای‌ این کار نیاز به مهارتی‌ دارند که رفتارشان آنها را شبیه زنان نکند و شریک زندگی‌شان این حس را داشته باشد که همسرش به او توجه می‌کند. به عبارت ساده‌تر، وقتی مساله‌ای باعث رنجش خاطر و ناراحتی یک زن می‌شود، لازم است مرد به کمک مهارت «قدم گذاشتن به چاله‌ی‌ آب» احساسات همسرش را درک کند که منظور از چاله‌ی‌ آب احساسات منفی‌ چون عصبی‌ بودن، مضطرب بودن، ناراحت بودن یا افسردگی‌ است که زنان آنها را تجربه می‌‌کنند. اما متاسفانه در اغلب موارد به جای قدم گذاشتن به چاله آب، درصدد این هستند که همسرشان را از چاله بیرون بکشند، بنابراین به او راه‌حل نشان می‌دهند و می‌گویند چه باید بکند که از این مخمصه نجات یابد.»

دکتر قاسمی با بیان اینکه در چنین شرایطی بدون شک مرد با خشم، رنجش یا اتهام همسرش مواجه می‌شود که می‌‌گوید: «تو حال مرا درک نمی‌‌کنی‌«، گفت: «معمولا بسیاری‌ از مردان با شنیدن این جمله، عقب‌نشینی می‌‌کنند و چاله را ندیده می‌‌انگارند درحالی که این رفتار، بر نگرانی شریک زندگی‌شان که می‌‌ترسد تنها و منزوی‌ شود، می‌‌افزاید. ضرورت دارد وقتی‌ همسرمان ناراحت است با او به «چاله‌ی‌ آب قدم» بگذاریم زیرا به او اطمینان خاطر می‌دهیم که در مواقع خطر می‌توان از شدت ناراحتی‌ او کاست. درحقیقت کافی است مردان در این شرایط فقط در کنار همسرشان باشند، ناراحتی‌ او را نادیده نگیرند، برای‌ او راه‌حل پیدا نکنند، نگویند که چه کار کند و به زور او را از (چاله‌ی‌ آب) بیرون نکشند.»

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی وکیل و مشاور حقوقی نقش بسیار مهمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *