خانه > زیبایی و آرایشی > آرایش صورت و مو > انواع مختلف اکستنشن و عوارض آن را بشناسید

انواع مختلف اکستنشن و عوارض آن را بشناسید

داشتن موهای پرپشت و بلند آرزوی اکثر خانم‌هاست اما متاسفانه این موهبتی است که برخی خانم‌ها از داشتن آن محروم هستند. موهای شما ممکن است به دلایل مختلف ریزش داشته باشد یا به‌طور طبیعی موهای کم‌پشت داشته باشید یا نتوانید موهای‌تان را بلند کنید. اما چیزی که تغییر نمی‌کند علاقه شما به داشتن موهای بلند و پرپشت است. در پاسخ به این نیاز و علاقه، راه‌های زیادی ابداع شد که یکی از آنها اکستنشن است و انواع مختلفی دارد. لابد شما هم به استفاده از این روش فکر می‌کنید، اما دست نگه دارید. قبل از آنکه برای استفاده از این روش اقدام کنید بهتر است همه انواع این روش را بشناسید و عوارض آن را بدانید. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید. ما با همکاری ناهید اسماعیلی، کارشناس زیبایی و دکتر سیدمسعود داوودی، متخصص پوست و مو همه آنچه باید درباره این روش و عوارض آن بدانید را آورده‌ایم.

انواع مختلف اکستنشن و عوارض آن را بشناسید

انواع اکستنشن را بشناسید

دو نوع اکستنشن داریم که شامل: اکستنشن متری و اکستنشن شاخه‌ای است. خود اکستنشن متری شامل چند نوع می‌شود؛ اکستنشن‌های متری مصنوعی که برای چند روز استفاده می‌شوند و اکستنشن‌های طبیعی که مدت طولانی‌تری مثلا چند ماه (تا ۶ماه) باقی می‌مانند و نیاز به تمدید دارند. اکستنشن شاخه‌ای هم به صورت لاین و شاخه‌ای، لابه‌لای موهای طبیعی گذاشته می‌شود.

اکستنشن دوختی

روش‌های کار اکستنشن متری مصنوعی و طبیعی به این صورت است که یا به‌صورت دوخت انجام می‌شود یا با سنجاق‌های اصطلاحا گیره‌ای یا کلیپسی نصب می‌شود. در روش دوخت باید موهای طبیعی‌ را در قسمت‌هایی که قرار است موهای تازه اضافه شود به شکل آفریقایی بافته شود، بعد با استفاده‌ از نخ‌ و سوزن مخصوص دوخت اکستنشن، موهای مصنوعی به این قسمت دوخته شود. کوک‌های ریز که سه بار تکرار شود خیال‌تان را بابت سفت و سخت کوک شدن موهای تازه روی موهای قبلی کاملا راحت می‌کند. این روش معایب کمتری نسبت به روش چسبی دارد چون مواد شیمیایی روی موها زده نمی‌شود و حرارت هم داده نمی‌شود.

اکستنشن کلیپسی

یک روش دیگر هم استفاده از گیره یا کلیپس است. اگر برای نصب موی متری از سنجاق‌هایی که گفته شد استفاده شود، ردیف اول مو را پوش داده و بعد تافت زده می‌شود. بعد موی متری با سنجاق نصب می‌شود تا از سر خوردن آن جلوگیری شود.

اکستنشن با استفاده از بافت

روش دیگر اکستنشن مو، اضافه کردن مو به‌وسیله بافت است یعنی به سایر موها و از ریشه به موها وصل و پیچانده می‌شود. در این روش حجم و ضخامت و طول موها بیشتر می‌شود ولی احتمال ریزش مو و آسیب مو در این روش بیشتر از سایر روش‌هاست چراکه موهای اصلی سنگین شده و کشیده می‌شود.

اکستنشن شاخه‌ای و چسبی

روش دیگر اکستنشن استفاده از موهای طبیعی شاخه‌ای به‌وسیله رینگ یا کراتین است که به هر نوع اکستنشن مو با موی طبیعی که اصطلاحا اکستنشن ۶ماهه گفته می‌شود. در اکستنشن‌های متری طبیعی که از روش‌های ماندگار اکستنشن است، بیشتر از روش کراتین نواری استفاده می‌کنیم. روش کار این‌طور است که موهای شاخه‌ای که قبلا کراتین خورده و آماده است را با دستگاه اکستنشن لیزری یا دستگاه‌های معمولی اکستنشن به مو نصب می‌کنیم. در روش لیزری و معمولی هر دو از کراتین یا همان چسب استفاده می‌شود. تنها تفاوت استفاده از دستگاهی برای ایجاد حرارت است که درجه حرارت قابل تنظیم دارد. این تفاوت وقتی برای‌تان محسوس‌تر می‌شود که بدانید دستگاه‌های قدیمی قابلیت تنظیم درجه حرارت را نداشتند و صرفا با ایجاد حرارتی یکنواخت و بسیار زیاد به موها آسیب بسیاری تحمیل می‌کردند. البته الان کراتین نواری هم به بازار آمده که با اتو و حرارت پشت موی متری چسبانده می‌شود که از دوام بالایی برخوردار است. در پایان هم چسب‌های کراتین باقی‌مانده روی مو را به‌وسیله ریمورهای مو ازبین می‌بریم.

کدام طبیعی‌تر است؟

از آنجا که موی طبیعی انسان در مدت چندین ماه رشد کرده و موهای اکستنشن شده از ریشه فاصله می‌گیرد و پایین می‌آید، به این خاطر نیاز به تمدید دارد. یعنی با تمدید اکستنشن دوباره موهایی که اضافه شده به ریشه مو نصب می‌شود و طبیعی به نظر می‌آید. البته هر چه سن شما بیشتر باشد، سرعت رشد موهای‌تان کاهش می‌یابد، بنابراین موها دیرتر از کف سر شما فاصله می‌گیرند.

اکستنشن رینگ

در روش دیگر نصب موهای طبیعی که به روش رینگ معروف است، از انبر و رینگ و قلاب استفاده می‌شود و موهای طبیعی به مو اضافه می‌شود. یک دسته مو با تقسیم‌بندی صحیح از سر جدا می‌کنیم و یک رینگ شیردار را توسط قلاب داخل آن کرده، شاخه موی اکستنشن را داخل رینگ کرده و کمی موی اکستنشن و رینگ واشرداری را از ریشه مو در می‌آوریم و توسط انبر و رینگ واشردار روی موی سر و اکستنشن فشار می‌دهیم. وجود رینگ ممکن است در سر بعضی افراد ایجاد حساسیت کرده و همچنین حجم سنگینی روی مو معمولا ایجاد می‌کند، برای موهای کم‌پشت و نازک در ریشه سر باعث گره می‌شود و هنگامی که افراد موهای خود را جمع می‌کنند اتصال اکستنشن قابل مشاهده است و زیبایی و ظرافت کافی را ندارد.

اکستنشن لاین

در این روش که همه از آن به‌عنوان یکی از تازه‌ترین و کم‌خطر‌ترین روش‌های اکستنشن یاد می‌کنند به جای استفاده از همه موها برای نصب اکستنشن تنها از ۲۰ درصد آنها استفاده می‌شود.

درنتیجه حجم قابل‌توجهی از موهای طبیعی شما به حال خود باقی می‌مانند.

این روش که از قرار شیوه اجرای آن شباهت‌هایی به روش دوخت دارد، دوام بیشتری نسبت به شیوه‌های دیگر دارد. امتیاز دیگر این روش هم در زمان ترمیم است، وقت ترمیم جای نصب موها عوض می‌شود درنتیجه موهای طبیعی شما زمان کمتری تحت فشار قرار می‌گیرند.

منبع: الودکتر

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *