خانه > بیوگرافی > با ولیعهد جدید عربستان “محمد بن‌نایف” بیشتر آشنا شوید+عکس

با ولیعهد جدید عربستان “محمد بن‌نایف” بیشتر آشنا شوید+عکس

فرادید: «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در حکمی حکومتی، «محمد بن‌نایف» را از ولایت‌عهدی برکنار و «محمد بن‌سلمان» را که پیشتر جانشین ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد تعیین کرد. طبق حکم ملک سلمان، بن‌سلمان علاوه بر ولیعهدی و معاون نخست‌وزیر، همچنان تصدی وزارت دفاع را به‌عهده خواهد گرفت. پادشاه سعودی همچنین محمد بن‌نایف را از تمامی مسئولیت‌هایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور برکنار و «عبدالعزیز بن‌سعود» را به‌عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.۳۱ نفر از ۳۴ عضو هیات بیعت،محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد جدید انتخاب کرد.

ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌ سلمان

 

محمد بن سلمان ۳۱ ساله، فرزند سومین همسر سلمان بن عبدالعزیز است و پس از درگذشت برادر بزرگترش در چند سال پیش، بزرگترین فرزند ملک سلمان نیز محسوب می‌شود. او که در رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه ملک سعود ریاض فارغ‌التحصیل شده، ازدواج کرده و دارای ۴ فرزند است.

«محمدبن سلمان» دارای لیسانس حقوق از دانشگاه ملک سعود در ریاض و جزو دومین گروه از فارغ التحصیلان دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه است. وی در مدارس ریاض آموزش دیده و گفته می‌شود که جزو ۱۰ دانش آموز بر‌تر در کشور سعودی بوده است.

ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌ سلمان

این شاهزاده سعودی در ۱۰ سال دوره فعالیت خود، به رغم داشتن چندین پست در بخش عمومی پادشاهی سعودی، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به کار آزاد تجارت مشغول شد.

شاهزاده محمد به عنوان مشاور ویژه شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد وقت نیز انتخاب و از امارت منطقه ریاض در مرتبه سیزدهم منتقل و به سمت مشاور و ناظر بر دفتر ویژه امور ولیعهد منصوب شد و تا زمان صدور فرمان در انتصاب او به عنوان رئیس دیوان ولیعهد و مشاور ویژه در اوایل ماه مارس ۲۰۱۳ در همین سمت بود.

دیدار ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌نایف با رئیس جمهور سابق فرانسه

ناظر کل بر دفتر وزیر دفاع، وزیر مشاور و عضو هیات وزیران، مشاور کمیسیون کار شناسان شورای وزیران پادشاهی سعودی، مشاور ویژه امیر منطقه ریاض، دبیر مرکز رقابت‌های ملک عبدالعزیز ریاض و مشاور ویژه رئیس این مرکز از دیگر پست‌های کلیدی این شاهزاده عربستانی بوده است.

دیدار ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌ سلمان با ولادیمیر پوتین

دیدار ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌ سلمان با ولادیمیر پوتین

دیدار ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌ سلمان با ترامپ و اوباما

دیدار ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌ سلمان با ترامپ و اوباما

دیدار ولیعهد جدید عربستان محمد بن‌ سلمان با ترامپ و اوباما

دیدار محمد بن‌ سلمان با باراک اوباما

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

محمد درویشی همسر الهام چرخنده کیست ؟

بیوگرافی سید محمد درویشی همسر الهام چرخنده سید محمد درویشی همسر جدید الهام چرخنده است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *