خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > با گیاه جینکو و خواص درمانی آن آشنا شوید

با گیاه جینکو و خواص درمانی آن آشنا شوید

عصاره برگ جینکو که از قدیمی‌ترین درخت باقیمانده در جهان به دست می‌آید، به طور قابل توجهی در بهبود جریان خون از طریق عروق به مغز مفید است و سیستم عصبی مرکزی را نیز از آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند همچنین به منظور تقویت تمرکز و توانایی ذهنی و روانی افراد سالم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قسمت مورد استفاده این گیاه برگ و میوه است و اثرات مهم آن آنتی اکسیدان، محرک گردش خون، افزایش توانایی ذهنی، محافظت کننده از بافت عصبی است.

از دست دادن حافظه و مشکلات یادآوری، شواهد تحقیقاتی، استفاده از جینکو برای تقویت حافظه و ادراک مغزی را تأیید می‌کند، جینکو بویژه برای درمان و کاهش سرعت زوال عملکرد مغزی که در بیماری آلزایمر رخ می‌دهد کاربرد دارد، جینکو همچنین می‌تواند به خوبی در کنترل و درمان علائم بیماری پارکینسون به کار آید.

گیاه جینکو و خواص درمانی آن

سرگیجه و وزوز گوش:
جینکو با بهبود گردش خون به “سیستم عصبی مرکزی” می‌تواند برخی مشکلات مربوط به عصب مثل سرگیجه، وزوز گوش (صدای زنگ در گوش) ناشنوایی عصبی و … را درمان کند، اگرچه درمان کامل این شرایط مشکل به نظر می‌رسد اما جینکو گزینه مناسبی است.

گردش خون محیطی ضعیف:
جینکو جریان خون را در سراسر بدن از سر تا دستها و پاها تحریک می‌کند، این گیاه می‌تواند به بهبود گردش خون ضعیف در بیماری‌هایی نظیر بیماری ارتفاع، فشارخون پایین، سندروم رینود و لنگش متناوب کمک کند.

سایر کاربردها:
جینکو برای افراد بالای ۵۰ سال می‌تواند به صورت روزانه استفاده شود تا گردش خون مناسبی داشته باشند، این گیاه با تحریک جریان خون به بافت سیستم عصبی مرکزی، آنرا از آسیب‌های ناشی از نرسیدن خون نیز حفظ می‌کند، در صورت دریافت مشاوره از یک متخصص طب گیاهی، می‌توان جینکو را برای درمان آسم، افسردگی، سرمازدگی موضعی، گلو کوم، و اسکلروز چندگانه نیز مورد استفاده قرار داد.

منبع: بهداشت نیوز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین دمنوش ها برای روزه داران در ماه رمضان

دمنوش های مفید برای روزه داران دمنوش ها یکی از نوشیدنی های مناسب برای ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *