خانه > زیبایی و آرایشی > بهترین روش های خانگی برای از بین بردن جوش

بهترین روش های خانگی برای از بین بردن جوش

بهترین روشهای خانگی از بین بردن جوش صورت

شاید وقتی در دوره دبیرستان بودید برای از بین رفتن جوش های صورتتان هر شب دعا می کردید، اما متاسفانه این مشکل برای بعضی از افراد بالغ هنوز هم باقی است و هر از چند گاهی گریبان گیرشان می شود. و اگر شما نیز همین حالا درگیر یک جوش هستید و کرم مخصوص درمان آن را ندارید باید بگویم تنها نیستید.
به همین دلیل ما از متخصصین پوست خواستیم درمان های خانگی کارساز خود را به ما و شما نیز آموزش دهند، مواردی که شاید همین حالا هم در خانه به راحتی پیدا کنید.

بهترین روش های خانگی برای از بین بردن جوش

روش های خانگی برای از بین بردن جوش

از بین بردن جوش صورت با آسپرین

از عناصر فعال در آسپرین سالیسیلیک اسید است، عنصری کلیدی که در بیشتر محصولات ضد آکنه موجود است. دکتر دبرا جالیمن، متخصص پوست در نیویورک می گوید: یک آسپرین را در آب خرد کنید و خمیرش کنید. با یک تکه پنبه خمیر را درست در جای جوش بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با روغن درخت چای

دکتر جسیکا کرانت، متخصص پوست می گوید: روغن درخت چای یک یک ضد عفونی کننده و ضد التهاب خفیف است. چند قطره روغن درخت چای را روی یک قطعه پنبه بچکانید، و سپس به آرامی روی محل جوش بکشید. توصیه می شود اجازه دهید برای چند ساعت یا در طول شب روی پوست بماند.

 

از بین بردن جوش صورت با یخ

همانطور که یخ می تواند باعث کاهش تورم در مچ پای آسیب دیده شود می تواند التهاب جوش ها را نیز کم کند. یک حبه یخ را داخل یک پارچه بگذارید و یک دقیقه روی جوش نگه دارید. این کار عروق خونی را موقتا آرام می کند و باعث از بین رفتن قرمزی و تورم می شود.

 

از بین بردن جوش صورت با سرکه سیب

برای کمک به پوست خود کمی سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کنید ( اگر پوستتان حساس است آب زیاد بریزید ) و سپس روی تمام پوست صورت خود بمالید برای این کار از یک تکه پنبه کمک بگیرید. این کار باکتری های سطح پوست را می کشد و از آن لایه برداری می کند. سرکه سیب حاوی اسید سیتریک است ، که یک اسید هیدروکسی آلفا است و در محصولات ضد آکنه استفاده می شود.

 

از بین بردن جوش صورت با آب لیمو

مانند سرکه سیب، آب لیمو حاوی اسید سیتریک است. همچنین آبلیمو اسید ال – اسکوربیک را تقویت می کند، که جمع کننده و آنتی اکسیدان طبیعی است. با یک تکه پنبه آب لیمو را دور محل جوش بمالید و اجازه دهید در طول شب بماند.

 

از بین بردن جوش صورت با سیر

سیر به غیر از بویش هیچ چیز بدی ندارد. سیر خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ملایم دارد، که اگر به صورت موضعی مالیده شود نیز تاثیر دارد، استفاده از سیر در برنامه غذایی فوق العاده سالم است، چون سیر حاوی خواص ضد سرطانی و ضد لخته شدن خون نیز هست. سیر خرد شده حاوی یک ترکیب ضد باکتریایی به نام آلیسین است. توصیه می شود یک عدد سیر را با آب به شکل خمیر دربیاورید و درست در جای جوش بمالید سپس بعد از پنج دقیقه جای آن را بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از رازهای زیبایی قدیمی است. پروتئین و ویتامین موجود در سفیده تخم مرغ به جمع شدن پوست و بیرون آمدن روغن از پوست کمک می کند، که باعث باز شدن منافذ و کاهش التهاب می شود. توصیه می شود سفید تخم مرغ را روی جوش صورت بمالید و سپس پس از ده دقیقه با آب خوب بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با عسل

محل جوش را با مقداری عسل درمان کنید، و یا می توانید از این ماده شیرین روی کل پوست صورت مانند ماسک استفاده کنید. بگذارید ۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید. اما لازم نیست از آن عسل همیشگی که داخل کابینت دارید استفاده کنید. عسل طبیعی و خالص به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارد به ترمیم پوست و زخم ها کمک می کند. عسل های کارخانه ای هم ممکن است کمک کنند اما تاثیر عسل طبیعی را ندارند.

 

از بین بردن جوش صورت با جوش شیرین

این جزء اصلی آشپزخانه استفاده های شگفت انگیزی در زیبایی دارد، که شامل از بین بردن آکنه و ماسک صورت می شود. سه پیمانه جوش شیرین را با مقداری آب حل کنید و به آرامی روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۵ دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. جوش شیرین خشک کننده است و چربی را از بین می برد، همچنین به خوبی سلول های مرده را کنار می زند.

 

از بین بردن جوش صورت با پوست موز

ثابت شده است مالیدن لایه ی داخلی پوست موز روی زگیل های کف پا باعث از بین رفتن آنها می شود به همین دلیل می توان گفت پوست موز روی جوش ها نیز جواب می دهد. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به آرامی پوست موز را روی جوش صورت بمالید سپس صورت خود را بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با سیب زمینی خام

قرن ها است که سیب زمینی را روی کبودی و زخم ها می مالند. سیب زمینی خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد. همچنین حاوی نیاسین است که کمک می کند جای آکنه کم رنگ تر شود. توصیه می شود سیب زمینی خرد شده را مانند ماسک روی پوست خود قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید.

 

از بین بردن جوش صورت با خیار

تا به حال از قطعات خیار برای کاهش پف چشم ها استفاده کردید؟ خیار می تواند ورم حاصل از آکنه را نیز بخواباند. قطعات خیار خنک کننده پوست، آب رسان و سرشار از ویتامین C هستند. یک خیار را از عرض به چند تکه برش دهید و آن را روی پوست بگذارید تا حالت بد آکنه را دفع کند.

 

از بین بردن جوش صورت با پوست پرتقال

پوست پرتقال کمک می کند پوستتان از نظر ظاهری به کلی بهبود پیدا کند. فکر می کنید چرا؟ چون مانند دیگر میوه ها پوست پرتقال حاوی ویتامین C است، آنتی اکسیدانی که برای بازسازی پوست ضروری است. پوست پرتقال را با آب بکوبید تا حالتی خمیری بگیرد سپس روی پوست خود بمالید، بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با خمیر دندان

خمیر دندان می تواند جای آکنه را ترمیم کند اما مطمئن شوید از نوعی استفاده می کنید که کاملا سفید است. قسمت سفید خمیر دندان حاوی موادی است که آکنه را ترمیم می کنند. این مواد شامل جوش شیرین و هیدروژن پراکسید است. برای چند ساعت مقداری خمیر دندان را روی جای جوش قرار دهید. البته سعی کنید مرتب از این روش استفاده نکنید، خمیر دندان برای دندان ها ساخته شده نه پوست صورت. این مورد را به ویژه کسانی که پوستی حساس دارند باید مد نظر داشته باشند.

 

از بین بردن جوش صورت با قطره های چشم

قطره های چشم قرمزی چشم را کم می کنند، و می توانند همین اثر را روی پوست نیز داشته باشند. یک تکه پنبه را به مقداری قطره ی کاهش دهنده قرمزی چشم آغشته کنید، سپس در فریز قرارش دهید، هر زمان که جوشی ظاهر شد پنبه را از فریزر دربیاورید و مدتی روی جای جوش بگذارید خواهید دید که قرمزی آن کم می شود.

 

منبع : kermany.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *