خانه > روانشناسی > تاثیر شگفت انگیز رنگ ها در موقعیت های مختلف/روانشناسی رنگ ها

تاثیر شگفت انگیز رنگ ها در موقعیت های مختلف/روانشناسی رنگ ها

تاثیر شگفت انگیز رنگ ها در موقعیت های مختلف/روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ، تاثیر رنگ ها

تاثیر شگفت انگیز رنگ ها روی روحیات ما

تاثیر رنگ ها روی ما بستگی به رفتار آن رنگ در طبیعت دارد. همه ما اطلاعات زیادی درباره رنگ ها داریم. به عنوان مثال: می دانیم که رنگ آبی با آسمان در ارتباط است و آرامش و ثبات را به یاد ما می اندازد. یک سری اصول کلی در رابطه با دیدگاه مردم نسبت به رنگ ها وجود دارد که بر اساس همان اصول می توان برای هر موقعیتی یک رنگ خاص انتخاب کرد. در این جا یک راهنمای کلی برای انتخاب رنگ ها در موقعیت های مختلف آورده ایم که به شرح زیر است:

چه رنگی را برای دسکتاپ کامپیوتر انتخاب کنیم: سبز

رنگ هایی که برای دسکتاپ و برای وب سایت ها انتخاب می کنید روی خلاقیت شما تاثیر می گذارد. رنگ سبز برای چشم ها آرام بخش است و کمتر باعث خستگی چشم می شود. اگر مدت زیادی با کامپیوتر سر و کار دارید رنگ سبز بهترین رنگ برای صفحه دسکتاپ کامپیوترتان است.

چه رنگی را برای لباس های ورزشی انتخاب کنیم: نارنجی

نارنجی رنگ انگیزش و اشتیاق است. نارنجی ترکیب قرمز (رنگ اشتیاق) و زرد (رنگ لذت) است. محققان دریافته اند که رنگ نارنجی تولید اکسیژن در مغز را افزایش می دهد و با تاثیر انرژی زا فعالیت مغز را تحریک می کند.

چه رنگی را در قرار ملاقات بپوشیم: (برای خانم ها) قرمز

قرمز رنگ شور و اشتیاق است و سرعت جریان خون را بالا می برد.

چه رنگی را در قرار ملاقات بپوشیم: (برای آقایان) آبی

آبی با ثبات ترین رنگ است و زن ها نیز به مردهای استوار و محکم علاقه دارند. علاوه بر این رنگ آبی آرام بخش است و باعث می شود اعصاب در هنگام ملاقات آرام باشد.

برای دفتر کار از چه رنگی استفاده کنیم: آبی و سبز

رنگ ها روی کارایی و احساس کارمندان تاثیر می گذارند. کارمندانی که در محیط کار آبی رنگ کار می کنند تمرکز، آرامش و امید  بیشتری دارند. رنگ آبی ضربان قلب را پایین می آورد و رنگ سبز اضطراب را کاهش می دهد و با پول در ارتباط است. بنابراین ترکیب آبی و سبز بهترین ترکیب برای یک محیط کار است.

در محیط کار چه رنگ هایی را نپوشیم: خاکستری

رنگ خاکستری باعث غیرفعال شدن، عدم تمرکز و کمبود انرژی می شود. اگر به رنگ خاکستری علاقه دارید آن را همراه با یک رنگ روشن تر بپوشید تا تاثیر رنگ خاکستری را خنثی کند. انتخاب رنگ دفتر کار، لباس و دسکتاپ را دست کم نگیرید زیرا رنگ ها تاثیرات عمیقی روی خلاقیت و روحیه افراد می گذارند. البته این تنها رنگ ها نیستند که روی ما تاثیر می گذارند ممکن است فردی حتی با لباس خاکستری هم کارایی و خلاقیت خود را در محیط کار داشته باشد یا با لباس ورزشی مشکی به خوبی و با انرژی تمام ورزش کند. اما باز هم هنگام انتخاب رنگ رنگی را انتخاب کنید که بهترین تاثیر را روی شما داشته باشد.

منبع:bedunim.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *