خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > تاثیر ویتامین D بر اختلال نعوظ در مردان

تاثیر ویتامین D بر اختلال نعوظ در مردان

تاثیر ویتامین D بر اختلال نعوظ

فقدان میزان کافی ویتامین آفتاب ممکن است چراغ بازی اتاق خوابتان را خاموش کند. تحقیقاتی که در ایتالیا انجام شده نشان می دهد که، سطح پایین ویتامین D می تواند احتمال اختلال نعوظ را افزایش دهد.

تاثیر ویتامین D بر اختلال نعوظ در مردان

زمانی که محققان، ۱۴۳ مردی که درجات مختلف اختلال نعوظ داشتند را مورد آزمایش قرار داند، دریافتند که تقریبا نیمی از آنها کمبود ویتامین D داشته اند و فقط یک پنجم آن ها سطح مطلوبی از مواد مغذی داشته اند. علاوه بر این، مردانی که دچار اختلال نعوظ شدید بودند، نسبت به مردانی که در شرایط خفیف تری قرار داشتند، حدود ۲۴ درصد سطح ویتامین D در بدنشان کمتر بوده است.

با توجه به یادداشت نویسنده مطالعه، دکتر الساندرا باراسی (Alessandra Barassi) و تیم تحقیقاتی اش، سطوح ناکافی از ویتامین D می تواند باعث تحریک تولید رادیکال های آزاد به نام یون سوپر اکسید( superoxide ions ) شود. این رادیکال های آزاد سبب تخریب نیتریک اکسید (nitric oxide) شما می شود، مولکولی که به عملکرد درست رگ های خونی شما کمک می کند.

در نتیجه: کمبود ویتامین D خون رسانی به آلت مرد را سخت کرده و کارش را در رابطه جنسی سخت تر می کند.

به گفته دکتر لاری لیپشالتز (Larry Lipshultz) مشاور اورولوژی سلامت مردان: نیتریک اکسید باعث ریلکس شدن عروق خونی می شود که در نتیجه جربان خون را افزایش داده و باعث ایجاد نعوظ در شرایط عادی می شود. بدون مقدار لازم از نیتریک اکسید ممکن است رگ های خونی شما به اندازه کافی منبسط نشده و اجازه ایجاد نعوظ را ندهند.

اگر شما از اختلال نعوظ رنج می برید، از دکترتان بخواهید که سطح ویتامین D بدنتان را کنترل کند. برای بیمارانی که دچار اختلال نعوظ به علت سطح پایین ویتامین D شده اند، بر اساس این مطالعه مصرف مکمل برای رسیدن به سطح بهینه ۳۰ نانوگرم بر میلی لیتر یا بیشتر توصیه می شود.

به گفته دکتر باراسی در تحقیقات اخیرش، مصرف مکمل ویتامین D برای مردانی که مشکل اختلال نعوظ ندارند می تواند به منزله به تاخیر انداختن اختلال نعوظ نگاه کرد.

منبع:seemorgh.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *