خانه > مذهبی > ماه رمضان > تصاویر شب زنده داری شب های قدر/ طلب آمرزش با قرآن های روی سر

تصاویر شب زنده داری شب های قدر/ طلب آمرزش با قرآن های روی سر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی است که ابن ملجم شمشیر خویش را بر فرق نازنین حضرت علی(ع) فرود آورد. حضرت علی(ع) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مهمان دخترش ام کلثوم(س) بود و در آن شب حالت عجیبی داشت و دخترش را به شگفتی درآورد.
 تصاویر شب زنده داری شب های قدر
امام علی (ع) به هنگام نماز صبح وارد مسجد اعظم کوفه شد و خفته گان را برای ادای نماز بیدار کرد. از جمله، خود عبدالرحمن بن ملجم مرادی را که به رو خوابیده بود، بیدار و خواندن نماز را به وی گوش زد کرد.
تصاویر شب زنده داری شب های قدر
هنگامی که آن حضرت وارد محراب مسجد شد و مشغول خواندن نماز گردید و سر از سجده اول برداشت، نخست شبیث بن بجره با شمشیر برّان بر وی هجوم آورد، ولیکن شمشیرش به طاق محراب اصابت کرد و پس از او، عبدالرحمن بن ملجم مرادی شمشیر خویش را بر فرق نازنین حضرت علی(ع) فرود آورد و سر مبارکش را تا به محل سجده گاهش شکافت.
تصاویر شب زنده داری شب های قدر
حضرت علی(ع) در محراب مسجد، افتاد و در همان هنگام فرمود: بسم الله و بالله و علی ملّه رسول الله، فزت و ربّ الکعبه؛ سوگند به خدای کعبه، رستگار شدم.
این شب همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب (شب قدر) تقدیر امور سال می شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب باذن پروردگار به زمین نازل می شوند و بخدمت امام زمان علیه السلام مشرف می شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می کنند و اعمال شب قدر بر دو نوع است، یکی آنکه در هر سه شب باید کرد و دیگر آنکه مخصوص است به هر شبی.
تصاویر شب زنده داری شب های قدر
در شب نوزدهم ماه رمضان مردم با انجام اعمال این شب با خدا راز و نیاز می کنند و هر کس در نقطه مختلفی از کشورمون با خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن سر نهادن شب خود را تا صبح احیا می کند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *