خانه > آشپزی و تغذیه > روش صحیح شستن خاکشیر

روش صحیح شستن خاکشیر

 

خاکشیر یکی از شربت های سنتی ما ایرانیان است که برای رفع تشنگی روزه داران بسیار مفید است. خاکشیر املاح و شن ریزه هایی دارد که اگر به درستی شسته نشود می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

روش صحیح شستن خاکشیر

نحوه شستن خاکشیر با این روش صحیح است

خاکشیر یکی از بهترین شربت ها برای رفع تشنگی و عطش در روزهای گرم سال است، فقط باید بدانید که باید شستن خاکشیر و اصطلاحا ریگ شوری آن لم خاصی دارد.

 

برای شستن خاکشیر، مقداری از خاکشیر را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و به آن  آب اضافه می کنیم. در این حالت خاکشیر حالت گلوله ‌ای پیدا می کند. بنابراین باید با قاشق یا چنگال آن‌‌ را هم بزنید تا به مرور ته‌ نشین شود.

 

اگر خاکشیر دارای برگ و خاشاک است، بهتر است مدتی در آب باشد تا برگ های زیر آن به روی سطح آب بیاید. بعد از این کار آب ظرف را خیلی آرام خالی می کنیم. دوباره ظرف را از آب پر می کنیم و کنار می گذاریم و باز هم روی سطح آب را خالی می کنیم. این کار را تا جایی تکرار می کنیم که دیگر هیچ برگ و خاشاکی روی آب نباشد و آب روی خاکشیر کاملا زلال باشد.

 

در مرحله بعدی شستن خاکشیر یک ظرف بزرگ ‌تر بر می داریم (بهتر است از ظروف روی استفاده شود) و خاکشیر را آرام هم می زنیم و در ظرف بزرگ تر می ریزیم.

 

این کار را برای این انجام می دهیم که اگر شن یا سنگریزه ای ته ظرف جمع شده است با خاکشیر مخلوط نشود و ته همان ظرف بماند. شن‌های ته ظرف را خالی می کنیم و ظرف را می شوییم و دوباره عمل شستن را تکرار می‌کنیم (یعنی خاکشیر را آرام هم می زنیم و وارد ظرف دیگر می کنیم). برای شستن خاکشیر باید این کار را چند مرتبه تکرار کنیم تا دیگر هیچ شنی کف ظرف باقی نماند. (از آب شست و شو می توانید برای آبیاری گلدان استفاده کنید.)

 

منبع : khorasannews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *