خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > شرایط اختصاص کارت خرید ۵ میلیون تومانی به یارانه بگیران

شرایط اختصاص کارت خرید ۵ میلیون تومانی به یارانه بگیران

دریافت کارت خرید ۵ میلیون تومانی به یارانه بگیران جزئیات دریافت وام ۵ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد با ضمانت حساب یارانه که در ادامه برای شما توضیح داده ایم.

جزئیات شرایط کارت خرید 5 میلیون تومانی به یارانه بگیران

طی سال‌های اخیر نحوه پرداخت وام‌های خرد با تحولات بسیاری همراه بوده است. درحالی که همواره دشواری دریافت وام‌های کوچک توسط مردم و همچنین تأمین وثایق درخواستی از سوی بانک‌ها مهمترین معضلات این بخش بوده است. این مشکلات در دوره‌های گذشته باعث شد تا به دلیل نداشتن ضمانت، وثایق کافی و بوروکراسی‌های اداری بخشی از جامعه بخصوص اقشار کم درآمد از دریافت آسان تسهیلات محروم شوند.

برهمین اساس بانک مرکزی با رونمایی از کارت‌های اعتباری عام که وام‌های ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی را تأمین می‌کرد نخستین گام را برداشت تا با یک بار اعتبارسنجی و تأمین وثیقه مشتریان خوش حساب همیشه به تسهیلات دسترسی داشته باشند.

از روز ۲۷ اردیبهشت ماه امسال با ابلاغ بخشنامه‌ ای جدید بانک مرکزی دومین گام را برای سهولت دسترسی شهروندان به وام‌های خرد برداشت. براساس این بخشنامه بانک‌ها موظفند درقبال پرداخت وام‌های ۵ میلیون تومانی حساب یارانه‌ای متقاضی را به عنوان وثیقه بپذیرند.

درباره جزئیات این طرح مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه سرپرستان خانوار می‌توانند حساب یارانه نقدی خود را به عنوان ضمانت وام ۵ میلیون تومانی معرفی کنند، گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۵ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است.

حمیدرضا غنی آبادی در گفت‌ و‌گو با مهر با تشریح جزئیات تمهیدات جدید بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات آسان به مردم گفت: بانک مرکزی در سال ۹۶ در صدد است که روش‌هایی را برای تأمین وثیقه آسان از سوی مردم در دستور کار قرار دهد. به گفته وی به دلیل اینکه اکثریت و قاطبه سرپرستان خانوار، یک حساب یارانه‌ای دارند، در واقع این تدبیر اتخاد شد که به پشتوانه یارانه و حساب یارانه‌ای، امکان صدور کارت اعتباری فراهم باشد و در واقع، وثیقه مورد نیاز بانک، به صورت خودکار تأمین شود.

مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی افزود: متقاضیان کارت های اعتباری با ضمانت قرار دادن حساب های یارانه‌ای می‌توانند از وام استفاده کنند؛ به این معنا که مردم با پشتوانه قرار دادن حساب های یارانه‌ای خود، حداکثر تا سقف ۵ میلیون تومان با عقد مرابحه و امکان بازپرداخت حداکثر ۵ ساله و سود ۱۸ درصد، وام دریافت کنند که بازپرداخت تسهیلات، به صورت خودکار از محل یارانه‌های نقدی از سوی دولت باشد.

وی اظهار داشت: مبالغ این وام‌ها، صرفاً برای خرید کالا و خدمات بوده و تراکنش‌های مالی برداشت وجه و انتقال وجوه، امکانپذیر نیست؛ بر همین اساس، بخشنامه مربوطه در ۲۷ اردیبهشت ماه امسال به شبکه بانکی ابلاغ شده و قابلیت اجرایی دارد. تسهیلات بانکی در قالب «یاراکارت» اعطا می‌شود.

بانک مرکزی به منظور پوشش گسترده کارت‌های اعتباری در کشور و تسهیل بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از تسهیلات بانکی به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانوارها که در نهایت می‌تواند منتج به افزایش قدرت خرید خانوارها و ارتقای رضایتمندی جامعه از نظام بانکی و کمک به تولید و اشتغال داخلی می‌شود، طرح «یاراکارت اعتباری» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه که ۲۷ اردیبهشت ماه ابلاغ شد تمام سرپرستان خانوارها که مشمول اخذ یارانه هستند، می‌توانند با ارائه درخواست برای اخذ یاراکارت اعتباری به مؤسسه اعتباری مراجعه کنند.یاراکارت اعتباری در قالب عقد مرابحه توسط مؤسسه اعتباری صادر و تسهیلات آن به صورت نسیه اقساطی به اشخاص مشمول اعطا می‌شود.همچنین به هر خانوار مشمول دریافت یارانه، صرفاً یک فقره یاراکارت اعتباری اعطا و کارت مزبور به نام سرپرست خانوار صادر می‌شود.

طبق روش‌های طراحی شده بازپرداخت تسهیلات اعطایی به صورت خودکار از محل حساب‌های یارانه‌ای اشخاص انجام می‌پذیرد و بدین سبب ریسک ناشی از عدم پرداخت اقساط از سوی اشخاص مشمول به حداقل می‌رسد.

سقف تسهیلات اعطایی به اشخاص مشمول نیز با توجه به میزان یارانه خانوار تعیین می‌شود.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *