خانه > مجله سلامت > غذاهای پرکالری که وزن کودک را افزایش می دهد

غذاهای پرکالری که وزن کودک را افزایش می دهد

چگونه وزن کودک را افزایش دهیم؟

یکی از نگرانی های اصلی مادران کم  بودن وزن نوزاد و یا کودک نو پای خود است. حقیقت این است که اگر یک نوزاد سالم باشد و تغذیه خوبی داشته باشد به هیچ وجه جای نگرانی نیست ،اما اگر  نگران کمبود وزن فرزند خود هستید، با غذاهای پر کالری و مغذی می توا نید وزن بچه را افزایش دهید.

غذاهای پرکالری که وزن کودک را افزایش می دهد
شیر مادر، یا شیر کامل
شیر مادر برای تغذیه کودک بسیار عالی است. نوزادان و کودکان نوپا نیاز به  چربی در رژیم غذایی خود دارند ، و برای این منظور باید   مصرف  شیر را در برنامه غذایی خود داشته باشند
شیر پرچرب حتما وزن کودک را افزایش خواهد داد.

شیر سرشار از کلسیم  و پر  کالری است. اگر  به کودک بیش از یک سال  هر روز صبح ، یک لیوان شیر پرچرب بدهید چاق خواهد شد.

موز
موز را می توان به نوزادان پس از ۶ ماهگی  داد. از فیبر، پتاسیم، و ویتامین C و B۶ است. موز  انرژی دهنده و مغذی است. موز را پوره کرده  پس از هشت ماهگی به کودک بدهید، می توانید آنها را ساده یا با کوکتل های شیری مخلوط کنید.

خامه ماست
خامه  ماست ، غذای خوبی برای افزایش وزن کودک  است. اگر کودک ماست میوه ای دوست دارد آن را با میوه ها مخلوط کرده و اسموتی درست کنید خطری برای کودک ندارد ولی از ماستهای میوه ای بیرون استفاده نکنید چون سرشار از مواد قندی هستند که برای کودک خوب نیست.

ارزن
یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش وزن در کودکان است. این دانه غنی از فیبر ، پروتئین، و ویتامین های B۱، B۲ و B۶ است.آن را در فرنی کودک ریخته و به او بدهید.

تخم مرغ
پس از ۸ ماهگی به کودک تخم مرغ بدهید در ابتدا،  فقط باید  زرده بدهید. سفیده تخم مرغ را می توان بعدا به عنوان پروتئین  بدهید. سفیده در برخی از کودکان ممکن است ایجاد آلرژی کند.

سفیده تخم مرغ یک منبع عالی پروتئین، و زرده تخم مرغ سرشار از روی و ویتامین A، D، E و B۱۲ هستند.

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی بسیار عالی برای افزایش وزن است. اگر کودک  بیش از یک سال  دارد،  می توانید یک قاشق چای خوری کره بادام زمینی بر روی یک تکه نان مالیده و بدهید بخورد.

آوکادو
شما می توانید آوکادو  را به کودک  پس از شش ماهگی بدهید . آوکادو غنی از فیبر  است و چربیهای سالم دارد. اگر برای اولین بار استفاده میکنید به صورت  پوره استفاده شود، و پس از یک سال، شما می توانید آنها را با کوکتل های شیری  مخلوط  کنید.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین به نوزادان پس از شش ماهگی بدهید. دارای فیبر و یک منبع غنی از منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، B۶ و C است. به کودک به صورت پوره بدهید.

منبع: tasalamati.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *