خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > ماجرای پرتاب کفش به سمت زائران ایرانی در مکه

ماجرای پرتاب کفش به سمت زائران ایرانی در مکه

ماجرای پرتاب کفش به سمت زائران ایرانی در مکه

ماجرای پرتاب کفش به سمت زائران ایرانی در مکه

پرتاب کفش به سوی زائران ایرانی

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عده‌ای با انتشار اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی به دنبال حاشیه سازی در خصوص حج ۹۶ هستند، گفت: موضوع منتشره در شبکه های اجتماعی در خصوص پرتاب کفش از سوی مسلمانان عربستان به سمت زائران ایرانی، کذب محض بوده و اصلا این موضوع صحت ندارد.

سید ابراهیم اسداللهی با اعلام اینکه عده ای به دنبال ایجاد حاشیه سازی با هدف عقب ماندن از کار اصلی این سازمان هستند، در واکنش به فیلم منتسب به پرتاب کفش به سمت اولین کاروان زائران اعزامی ایرانی به مکه که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تاکید کرد: درحالی که اولین کاروان زائران ایرانی پس از یکسال وقفه در نهم مرداد ماه ۹۶ به عربستان اعزام خواهند شد، شبکه های اجتماعی با حاشیه سازی، به دروغ خبر از ورود کاروان زائران ایرانی به مکه و درگیری آنان می‌دهند.

وی اظهار داشت: اصل موضوع این فیلم مربوط به سال‌های گذشته آن هم درگیری گروهی از خود عربستانی‌ها در شهر مدینه بوده که در متن یادداشت زیر آن، مکه قید شده است.
وی با تاکید بر اینکه در آن زمان هم هیچ زائر ایرانی در آن درگیری حضور نداشته است، گفت: متاسفانه برخی افراد با هدفی خاص به دنبال سواستفاده از اینگونه فضای مجازی هستند.
اسداللهی تصریح کرد: موضوع حج شخصی نیست و متعلق به ملت ایران است و برای دفاع از حقوق مردم به دنبال شناسایی عامل یا عاملان نشر اینگونه شایعات خواهیم بود و قطعا این موضوع را از طریق مجاری قانونی بررسی کرده و مسیر قانونی پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ارایه بهترین راهکار مقابله با اینگونه شایعات هستیم و انشاالله به زودی به نتیجه نیز خواهیم رسید، گفت: برای مقابله با اینگونه شایعات با نهادهایی که در بحث شبکه‌های مجازی فعالیت دارند نشست‌هایی نیز برگزار کرده و در حال رایزنی هستیم.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم به این شایعات توجه کنیم هر روز باید وقت زیاد خود و همکاران را برای اینگونه اخبار بی ارزش گذاشته و پاسخگوی شایعات کذب آنان باشیم.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند برای دسترسی به اخبار دقیق و صحیح بدور از هرگونه حاشیه سازی به سامانه سازمان حج و زیارت مراجعه کرده و از جدیدترین اخبار روز مطلع شوند.

 

منبع: farsnews.com

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *