خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > نشانه های ارضا شدن در مردان و زنان + مراحل به ارگاسم رسیدن

نشانه های ارضا شدن در مردان و زنان + مراحل به ارگاسم رسیدن

 ارگاسم یا ارضا شدن چیست؟

ارضا شدن (ارگاسم)، یک احساس‌ گذرای حداکثر لذت است که با برخی تغییرات فیزیولوژیک در بدن همراه است. در مردان ارضا شدن معمولا با انزال همراه است بنابراین تشخیص آن آسان است اما تشخیص ارضا شدن در زنان گاهی کمی مشکل است. مرحله ارگاسم یا ارضا شدن به صورت تخلیه ناگهانی فشاری که در مرحله برانگیختگی و کفه به وجود آمده درک می‌شود.

نشانه های ارضا شدن در مردان و زنان + مراحل به ارگاسم رسیدن

اوج لذت جنسی در مردان و زنان

اوج لذت جنسی حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی است که در اثر تحریک جنسی به دست می‌آید و با انزال، سرخ شدن یا تشنج همراه است. در زنها و مردها هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی و ارضا شدن عوارضی بروز می‌‌کند. برای مثال ضربان قلب بیشتر می‌شود بدن گرم می‌شود و گهگاه در بدن لرزش هائی بوجود می‌‌آید. و به طور معمول شخص احساس سرما می‌کند ( که البته این حالت معمولا در شروع عمل جنسی و معاشقه رخ می دهد).

نشانه های فیزیولوژیک اختصاصی در ارگاسم یا ارضا شدن زنان :

ارضا شدن لذت‌بخش‌ترین مرحله احساس جنسی است. در مرحله ارگاسم انقباضات ریتمیک و ریفلاکسی در عضلات کف لگن و اطراف واژن، پرینه و مقعد و همین‌طور در رحم ایجاد می‌شود. ارگاسم یا ارضا شدن از طریق اثر روانی ( از بین رفتن مرزها و جدایی ) و اثر فیزیولوژیک (آزادسازی اکسی‌توسین) باعث نزدیکی زوج می‌شود. تغییر سریع رنگ لب‌‌های فرج (لبیا)، انقباض واژن، رحم و اسفنکتر مقعد، رفع احتقان آرئول، افزایش شدت نبض واژن و افزایش سطح پرولاکتین از نشانه های ارگاسم یا ارضا شدن در زنان است.

عوامل ارضا شدن زنان چیست؟

ارضاع شدن می‌تواند طی تحریک جنسی مکان‌ های متنوعی در نواحی جنسی یا غیرجنسی ایجاد شود. کلیتوریس و دیواره قدامی واژن شایع‌ترین مکان‌های تحریک هستند. تحریک غدد دور مجرای ادرار، سینه، نوک سینه، رویاپردازی یا هیپنوز نیز منجر به بروز ارگاسم می‌شود.

نشانه های ارضا شدن زنان:

زن ها در هنگام ارضا شدن مقداری قطر رحمشان افزایش یافته مایعی لزج از آن بیرون می آید. این مایع غالبا بیرنگ است که موجب می شود عمل دخول آسانتر صورت گیرد. در زن ها قسمت داخلی رحم کمی تنگ تر شده، نوک سینه ها کمی سفت می شود. احساس گرمایی که به زن دست می دهد برای این است که منی کاملا گرم وارد بدن زن شود زیرا سرما اسپرم ها را می کشد و منی با پرش به بیرون پرتاب می‌شود در زن ها معمولا بعد انزال مرد و تمام شدن شهوت او شهوتشان می خوابد.

این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که چون در خلال عمل جنسی به دلیل شور و هیجان حواس انسان زیاد متمرکز به اطراف خود نیست بر اثر شدت شور جنسی گه گاه به یکدیگر فشارهائی وارد می‌کنند که بعد از عمل جنسی درد زیادی احساس می‌شود. مثلا در بعضی موارد پای ایشان به فرش و مانند آن مالیده می‌‌ شود و یا بر اثر فشار زیاد هنگام دخول حوالی آلت تناسلی ملتهب می‌‌ گردد.

حد و میزان مطلوب برانگیزش جنسی زن، به اندام فیزیولوژیکی و واکنشهای آموخته شده به وی بستگی دارد. برای رسیدن به اوج لذت جنسی چه از لحاظ روانی و چه جسمی، تحریک جنسی لازم است. بعضی زنان با خیال پردازی و بدون تحریک اندام جنسی به ارگاسم می‌‌رسند. درصد کمتری تنها با لمس و باز هم بدون تحریک اندام جنسی اوج لذت جنسی را تجربه می‌‌کنند. برخی هم ارگاسمهای خود به خودی دارند و بعضی ارضا شدن در خواب را تجربه میکنند. بر خلاف این استثنائات اغلب زنها برای رسیدن به اوج لذت جنسی به تحریک زیاد و طولانی مدت اندامهای جنسی نیاز دارند.

عوامل روانی مرتبط با ارگاسم زنان

بعضی از افراد ارضا شدن در خواب را تجربه میکنند

نشانه های ارضا شدن در مردان و زنان + مراحل به ارگاسم رسیدن

سن، تحصیلات، کلاس اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی عوامل روانی اجتماعی هستند که روی توانایی ارگاسم تاثیر دارند.

شایع‌ترین علت روانی برای اختلال ارگاسم پایش وسواس‌گونه خویشتن در مرحله تحریک است که غالبا با اضطراب و افکار گیج‌کننده و منفی و خودشکن همراه است. این زنان به حدی در مورد رابطه جنسی خود نگران شکست هستند که قادر به کسب آرامش به منظور بروز بازتاب عصبی طبیعی برای ایجاد ارگاسم نیستند و ناخودآگاه خودشان باعث مهار این عملکرد طبیعی می‌شوند. این نوع اضطراب، اضطراب نمایشی نامیده می‌شود.

عوامل فردی مانند احساس ضعف عمومی و کمبود احساس سلامت جسمی، تجارب منفی جنسی قبلی و استرس‌های زندگی، بیکاری و خصومت‌های روزانه، احساس منفی نسبت به همسر، کیفیت بد ارتباط زن و شوهر، فقدان صمیمیت و تفاهم جنسی باعث کاهش ارتباط جنسی و اختلال عملکرد تمام مراحل جنسی و همچنین اختلال ارگاسم می‌شود.

اختلالات مربوط به دوران کودکی، اختلال در مرحله اجتماعی شدن و وجود یک تفکر غلط در مورد رابطه جنسی و نگرش منفی در مورد لذت جنسی، جهت‌گیری جنسی یا هویت جنسی تاثیر منفی روی عملکرد جنسی و ارگاسم در بزرگسالی دارد. این سوابق در دوران کودکی مربوط به نگرش والدین نسبت به رابطه جنسی است.

وجود سابقه سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی و احساسات منفی در مورد تمایلات جنسی، مشکلات ارتباطی با همسر و کاهش اعتمادبه‌نفس، احساس منفی زن در مورد خودش از نظر شکل بدن، زیبایی و ترس از، از دست دادن کنترل اثر عمیقی بر عملکرد جنسی و به‌خصوص ارگاسم دارد. اضطراب نیز نقش مخربی بر عملکرد جنسی و به خصوص ارگاسم دارد.
برنامه‌های متعددی برای درمان اختلال ارگاسم پیشنهاد می‌شود از جمله بررسی و درمان اختلالات طبی، روانی و سوءمصرف مواد، آموزش جنسی و ایجاد مهارت ارتباط و مهارت‌های جنسی، مشاوره برای کاهش اضطراب جنسی و عملکردی. ورزش ایروبیک منظم، افزایش احساس مثبت، نشاط با کنترل وزن بدن، ورزش‌های مفرح، افزایش صمیمیت جنسی و تغییر در روش‌های روتین و کلیشه‌ای ارتباط جنسی با همسر نیز به ارگاسم در زنان کمک می‌کند.

نشانه های ارضا شدن مردان:

در مردها آلتشان سفت می‌شود و مردها بعد از ارضا شدن مایعی لزج از آلتشان بیرون میاید. مردها پس از ارضا شدن آب دهان ترشح و میزان تنفس افزایش می‌‌یابد. در مردها بعد از انزال بدن سست شده و احساسی دست می‌دهد که معمولا چشمانشان را می‌‌بندند و بلافاصله بعد از انزال عمل ادرار کردن به خوبی صورت نمی گیرد. زیرا دریچه پروستات به شکل خودکار کمی باز و بسته می‌ شود.

چرخه واکنشهای جنسی می‌‌تواند به چهار مرحله تقسیم شود:

ارگاسم یا ارضا شدن از طریق اثر روانی و اثر فیزیولوژیک باعث نزدیکی زوج می‌شود

تحریک، پلاتو، اوج لذت جنسی و مرحله آرامش. این مراحل تفکیک‌ پذیر نیستند. یعنی یک مرحله، کاملا تمام نمی‌ شود تا بعد مرحله دیگری شروع شود. در حقیقت این مرحله بندی فقط برای توصیف ترتیب عکس العمل جنسی است که معمولا در یک روند پیوسته واقعی اتفاق می‌‌ افتد.

۱- مرحله انگیزش (تحریک):
وقتی بر اثر تحریک، خون در اندام جنسی جمع می‌‌شود کلیتوریس سفت می‌‌شود و در همان لحظه مهبل شروع به ترشح مقداری ماده لیز کننده می‌‌کند، همچنین سطح داخلی دیوار لوله واژن بر اثر نوعی فرآیند تعریق، با یک ماده لیز کننده پوشیده می‌‌شود. سیاهرگ مهبل گشادتر و پر از خون شده، رنگ مهبل تیره تر می‌‌شود. در همین زمان میزان ضربان نبض و فشار خون به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته، در اندامهای جنسی حرارت و تورم احساس شده و برانگیختگی زن از مرحله تحریک به مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی) پیش می‌‌رود.

۲- مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی):
بافت دیواره یک سوم خارجی واژن به علت پرخون شدن، متورم می‌‌ شود که در نتیجه، موجب تنگی ورودی دهانه مهبل می‌‌ گردد. به این مرحله سکوی ارگاسم می‌‌ گویند.

در این مرحله به نظر می‌‌ رسد (کلیتوریس) در زیر یک کلاهک رفته یا به داخل کشیده می‌‌ شود اما در حقیقت، کلیتوریس به عنوان یک گیرنده تحریکات، درجهت پاسخ به تحریک مستقیم نواحی مجاور کمک می‌‌ کند. رحم، لوله رحم و تخمدان بزرگتر شده و تنفس، ضربان نبض و حرکات زن سریعتر می‌‌ شود.

۳- مرحله اوج لذت جنسی:
لوله واژن به طور ریتمیک شروع به منقبض شدن می‌‌کند. همچنین انقباض غیرارادی اسفنکتر مقعد نیز در این مرحله پیش می‌‌ آید. تعداد نبض و میزان فشار خون بالا می‌‌ رود. افزایش انقباض عضلات و مملو از خون شدن سیاهرگ موجب رسیدن به اوج لذت جنسی می‌‌ شود. همچنین باید در نظر گرفت ارگاسم یا به طور مثال عکس العمل طبیعی زانو نمی‌تواند به زور صورت پذیرد، این بازتابها به طور طبیعی اتفاق می‌‌ افتند.

۴- مرحله آرامش:
در این مرحله، احتقان یک سوم خارجی واژن و احتقان عروقی تغییر کرده و از بین می‌‌ رود. ضربان نبض کاهش یافته و بافت ها از تورم خارج می‌‌ شوند. رنگ تیره واژن به رنگ اولیه باز گشته و اندام های جنسی به حالت طبیعی اولیه خود بر می‌‌ گردند. بدن آرام و سست شده و گاهی عرق می‌‌ کند.

قابل ذکر است در پاسخ فیزیولوژیکی زن به تحریکات جنسی، اعضاء غیر تناسلی بدن نیز واکنشهایی دارند از جمله: تغییراتی در پستان، در بعضی موارد احساس اجبار در دفع ادرار در طول آمیزش یا پس از آن، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد دم و بازدم و نفسهای عمیق، تعریق ( این واکنش در افراد متفاوت است، در مرحله رسیدن به آرامش بعضی احساس گرمای شدید می‌کنند و بعضی احساس سرما. در بسیاری موارد در قسمت های مختلف بدن قطرات عرق جاری می‌‌ شود.)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *