خانه > گردشگری > نکات مهم مسافرت با بچه ها

نکات مهم مسافرت با بچه ها

وقتی قرار است با بچه‌ها به سفر بروید، نکات زیادی را باید رعایت کنید. برایتان لیستی را آماده کرده‌ایم که با توجه به آن، سفر خوشایندتر و لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.
نکات مهم مسافرت با بچه ها
۱٫ لیستی از وسایل مورد نیاز فرزندتان را یادداشت کنید: لباس‌ها، داروها، وسایل بهداشتی، …… تا هنگام بستن وسیله‌ها،‌ چیزی جا نماند.

۲٫ در نوشتن لیست از فرزندتان کمک بگیرید. در اولین مرحله، ‌اجازه بدهید هر آن‌چه به فکرش می‌رسد را در لیست بیاورد، بعد، برایش توضیح بدهید که محدودیتی برای بردن وسیله دارید و مثلا به اندازه یک چمدان کوچک بیشتر نمی‌تواند وسیله با خودش بیاورد، این فرصت خوبی برای آموزش اولویت‌بندی است.

۳٫ از وسایل مورد علاقه فرزندتان که به آن‌ها دلبستگی خاصی دارد، غافل نشوید، اگر لیوان خاص،‌ پتوی قدیمی مخصوص یا عروسکی دارد که به او آرامش می‌دهد، آن را جا نگذارید، وگرنه ممکن است بعدا واقعا پشیمان شوید.

۴٫ یک موقعیت عالی آموزشی دیگر در بستن وسایل،‌ نحوه قرار دادن وسایل در چمدان است. این که چه چیزهایی را می‌توان زیر وسایل دیگر قرار داد،‌ چه‌طور باید لباس‌ها را تا کرد، چه‌طور باید کفش‌ها و مانند آن‌ها را از سایر وسایل جدا کرد، از شکستنی‌ها چه‌طور باید مراقبت کرد و چه‌طور در مجموع وسایل را چید که بعد،‌ بتوان راحت‌تر آن‌ها را پیدا کرد،‌ همه و همه نکاتی عالی برای آموزش هستند.

۵٫ در هر مرحله، سن و توانمندی‌های فرزندتان را در نظر بگیرید. اجازه بدهید خودش تا جایی که می‌تواند کارها را انجام بدهد. فراموش نکنید اعتماد به نفس و لذت او، از این که کارها بی‌عیب و نقص انجام شوند، بسیار مهم‌تر است.

۶٫ وقتی قرار است وسیله جمع کنید، فقط و فقط به مقصد فکر نکنید. فراموش نکنید که قرار است زمانی را هم در مسیر بگذرانید و اتفاقا این زمان، ‌ممکن است از هر زمان دیگری برای فرزندتان سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر باشد.

۷٫ می‌توانید وسایل بازی ساده و سبکی را همراه با خود ببرید که فرزندتان بتواند در راه از آن‌ها استفاده کند.

۸٫ زمانی که در مسیر هستید،‌ فرصت خوبی برای گوش کردن به کتاب‌های صوتی است. می‌توانید کتاب‌های  صوتی متناسب با سن فرزندتان تهیه کنید و در راه به او فرصت بدهید که به آن‌ها گوش دهد. بدین ترتیب،‌ هم زمان او را پر کرده‌اید،‌ هم برای مدتی سرگرم است و هم، در واقع مثل این است که یک کتاب خوانده و مطالعه کرده باشد!

۹٫ وسایل بازی که برای مسیر با خود می‌برید، باید امن باشند و خطری را متوجه فرزندتان نکنند. از همراه بردن وسایل بازی برنده یا نوک‌تیز خودداری کنید.

۱۰٫ در مسیر، بهانه‌گیری‌های فرزندتان را فقط با خوراندن انواع خوراکی آرام نکنید. بدین ترتیب، هم او را با مشکلات گوارشی احتمالی در سفر مواجه نمی‌کنید و هم، به او نمی‌آموزید که وقتی حوصله‌اش سر می رود،‌ با خوردن خودش را سرگرم کند. یکی از مشکلات افرادی که اضافه وزن دارند و نمی‌توانند وزن خود را کم کنند، ‌این است که عادت کرده‌اند همه احساس‌های بد خود از جمله بی‌حوصلگی را با خوردن جبران کنند.

۱۱٫ شاید برنامه‌ریزی کرده‌اید که هر لحظه از سفر را به بهترین نحو بگذرانید، اما همیشه این احتمال وجود دارد که اتفاقات ناخوشایند غیرمنتظره‌ای بیافتند. ممکن است هوا توفانی شود، به دلیل باران نتوانید بیرون بروید یا یکی از همراهان بیمار شود و مجبور شوید مدتی را در خانه یا هتل بمانید. بهتر است برای این زمان‌ها هم آماده باشید.

۱۲٫ همیشه یک برنامه شماره ۲ داشته باشید. می‌توانید حتی قبل از این که به سفر بروید، با فرزندتان صحبت کنید و با مشارکت خودش، برنامه شماره ۲ را طرح‌ریزی کنید. از علاقه‌هایش بپرسید، ‌او را درگیر موضوع کنید و بگذارید خودش را در این موضوع شریک ببیند. بدین ترتیب، هم یاد می‌گیرد که چه‌طور برای موقعیت‌های زندگی‌اش بهتر راه‌حل پیدا کند و هم این که بدون این که غر بزند و گریه کند،‌ از زمانش بهره ببرد.

۱۳٫ برای این که در موقعیت بحرانی، با فرزندتان درگیر نشوید یا بحث و جدالی پیش نیاید و نیز، بتوانید فرزندتان را بهتر با خودتان همراه کنید، بهتر است برنامه‌های شماره ۲ را یادداشت کنید و با خود ببرید تا در شرایط ویژه، راه‌حل آماده داشته باشید.

۱۴٫ وقتی برنامه‌ای به خوبی پیش نمی‌رود، از فرزندتان انتظار نداشته باشید که دلخور و ناراحت نشود و با آغوش باز، قبول کند که برنامه‌ها کنسل شده‌اند. بنابراین به خاطر ناراحتی‌اش با او بحث نکنید، در عوض، حرف‌هایش را بشنوید، ‌نشان بدهید که شما هم ناراحت هستید و احساس او را درک می‌کنید. بدین ترتیب،‌ او هم یاد می‌گیرد به جای ایستادن مقابل شما،‌ در کنارتان بایستد و با شما همراهی کند.

۱۵٫ از بهترین فرصت‌های سفر، بیرون رفتن از فضای شهری و نزدیک شدن به طبیعت است. طبیعت، پر از فرصت‌های عالی برای آموزش و بازی است.

۱۶٫ در محیط‌های طبیعی،‌ تا جایی که امنیت فرزندتان به خطر نمی‌افتد، ‌او را آزاد بگذارید. تجربه دویدن در فضای آزاد، لمس گیاهان و قدم گذاشتن روی خاک و در آب،‌ تجربه‌هایی است که به راحتی در شهر به دست نمی‌آید.

منبع: نی نی سایت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

راه اندازی کسب و کار در کانادا

راه اندازی کسب و کار در کانادا کانادا که به دلیل ثبات اقتصادی، محیط چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *