خانه > زیبایی و آرایشی > چگونه جوش های سرسیاه را از بین ببریم ؟

چگونه جوش های سرسیاه را از بین ببریم ؟

دلایل به وجود آمدن کومودون ها چیست؟

وقتی دهانه ی خروجیِ غدد چربی سازِ پوست  بسته می شود ، ترشحات چربی در داخل این غدد به شکل بادکنک تجمع می یابد و جوش های زیر پوستی به نام کومودون ایجاد می شوند.

کومودون ها جوش های بدون درد هستند و به صورت  دانه های سفید ریز در زیر پوست جمع می شوند ، اگر این جوش ها منافذ کوچک و ظریفی به خارج از پوست پیدا کنند تبدیل به جوش های سر سیاه می شوند . یکی از مهم ترین علل به وجود آمدن کومودون ها ، استفاده از لوازم آرایشی و پماد های چرب بر روی پوست است .

تغییرات هورمونی ، زمینه ارثی ، استرس، کثیف بودن پوست و… را نیز می توان از علل به وجود آمدن جوش های سر سیاه برشمرد .

جوش سرسیاه,از بین بردن جوش سر سیاه

راه های درمان جوش های زیر پوستی و سر سیاه :

استفاده از ماسک عسل :

عسل به دلیل خاصیت چسبندگی و کشسانی می تواند جوش های سر سیاه و سلول های مرده را از پوست جدا کرده و پوست را پاک سازی کند . برای ساختن ماسک عسل کافیست مقداری عسل را بر روی پوست خود به خصوص در جاهایی که جوش های سر سیاه وجود دارد بمالید و بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید .

بخور :

یکی از دیگر روش های پاکسازی صورت استفاده از بخور گیاهان دارویی مانند بخور اسطوخودوس است . برای این کار ابتدا آب را در درون ظرفی  ریخته و بگذارید تا جوش بیاید سپس مقداری اسطوخودوس خشک شده یا روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بخور دهید و پس از آن صورت خود را با آب سرد شسته و خشک کنید .

ماسک سفیده تخم مرغ :

سفیده تخم مرغ  نیز به دلیل خاصیت چسبندگی سلول های مرده را از پوست جدا کرده و سبب به وجود آمدن سلول های جدید می شود .

برای ساختن ماسک سفیده تخم مرغ  کافیست مقداری سفیده تخم مرغ را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

استفاده از لوسیون های پاک کننده :

شستن بیش از حد صورت باعث تحریک شدن غدد چربی و تولید بیش از حد چربی می شود . سعی کنید به طور متوسط  روزی  دو بار صورت خود را بشویید و بیشتراز لوسیون های پاک کننده برای صورت خود  به خصوص اطراف بینی استفاده کنید .

استفاده از چسب های مخصوص برای جوش های سر سیاه :

استفاده از این نوع چسب ها به پاک سازی صورت و باز شدن منافذ پوست کمک می کند برای استفاده از این نوع چسب ها ابتدا صورت خود را بشویید تا چربی پوست شما از بین برود سپس چسب را روی قسمتی از پوست که دارای جوش سر سیاه است بچسبانید و بعد از ۱۰ دقیقه چسب را به آرامی به طرف بالا بکشید تا به طور کامل از پوست جدا شود .

منبع: drtaherian.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *