خانه > اخبار ایران و جهان > گروه تروریستی انصار الفرقان چطور شکل گرفت؟ عکس رهبر انصار الفرقان

گروه تروریستی انصار الفرقان چطور شکل گرفت؟ عکس رهبر انصار الفرقان

گروهک تروریستی که مورد تهاجم نظامی سپاه قرار گرفته گروهی موسم به “انصار الفرقان” است، گروه مذکور از اتحاد دو گروه تروریستی ” انصار ایران” و “فرقان”صورت گرفته است.

گروه تروریستی انصار الفرقان چطور شکل گرفت؟
گروه تروریستی “انصار ایران” یکی از شاخه های جدا شده از گروهک “جندالله” پس از اعدام عبدالمالک است.
در سابقه این گروه حادثه انتحاری مسجد امام حسین چابهار دیده می‌شود. اما “محمد شفیع” رهبر این گروه در همان ماه‌های اول آغاز فعالیت به طرز مشکوکی در پاکستان به قتل رسید. البته از همان زمان بسیاری از نگاه‌ها درباره قاتلین وی به رهبر گروهک جیش العدل – شاخه دیگر جدا شده از گروه جندالله و رقیب محمد شفیع- بر می‌گردد. با این وجود افراد پراکنده این گروه پس از سرگردانی به گروه فرقان پیوسته و با اتحاد هم گروه “انصار الفرقان” را شکل دادند.

گروه تروریستی انصار الفرقان چطور شکل گرفت؟
رهبر گروه ” انصار الفرقان” همان رهبر سابق گروه “فرقان” است که توانست اعضای گروه محمد شفیع را هم تحت رهبری خود در بیاورد. وی بیشتر سال‌های عمر خود را در خارج از کشور گذرانده و سال‌ها با گروه های جهادی و تکفیری در کشورهای عربی و به خصوص در پاکستان و افغانستان همکاری نزدیکی داشته است. وی همچنین چندین سال نیز عضو گروه القاعده بوده است. رهبر ” انصار الفرقان” ارتباط سنگینی با برخی کشورهای عربی داشته و به قدری در این سال‌ها از ایران دور بوده که زبان عربی را بسیار بهتر از زبان فارسی سخن می‌گوید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متهم اصلی قحطی باران و برف پیدا شد!

متهم اصلی قحطی باران و برف پیدا شد! از دو فصل سرد سال، «فقط اسامی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *