خانه > زیبایی و آرایشی > بهترین برنامه برای جوان نگه داشتن پوست

بهترین برنامه برای جوان نگه داشتن پوست

بهترین برنامه برای جوان نگه داشتن پوست

این روزها که مشغله های متعدد و البته دلمشغولی هایی مانند شبکه های مجازی تمام وقت ما را پر کرده است، بد نیست هرازگاهی به فکر سلامت و مراقبت از خودمان هم باشیم، چون هر اندازه هم که در دنیای مجازی و کانالهایش از فواید میوه ها و نوشیدنی های طبیعی یا درست کردن انواع ماسک های تقویت کننده پوست و مو بخوانید تا دست به کار نشوید هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. به ویژه پوست صورت که مراقبت از آن تنها با روشهای تخصصی و منظم اثربخش خواهد بود. پس اگر هنوز نمیدانید با چه روشهایی می توانید طراوت و زیبایی پوستتان را ماندگار کنید، راهنمایی های دکتر مهری شیوایی متخصص پوست در محافظت هر چه بهتر از پوست خود را بخوانید.

بهترین برنامه برای جوان نگه داشتن پوست

خطراتی که پوست‌تان را تهدید می کند

اثرات مخرب عوامل محیطی و سهل‌انگاری‌های ما در پیری زودرس پوست آن قدر زیاد هستند که معمولا مقابله کردن با همه آنها غیرممکن می‌شود. همه سموم، اشعه‌ها و آلودگی‌هایی که با قدرت نفوذ بالای خود، پوست را تحریک‌پذیر و درنتیجه تخریب می‌کند. از اشعه‌های مضر آفتاب شروع می‌کنیم که اغلب ساعت‌های طولانی درمعرض آن قرار دارید. همان اشعه‌های ماوراءبنفش UVAو UVB و اشعه‌های مادون قرمز که باعث آسیب و تخریب کلاژن و دیگر پروتئین‌های پوست شده و مانع از ساخت سلول‌ها حین احیای پوست می‌شوند یا از آلودگی و تاثیر آلاینده‌ها بگوییم که اکسیژن‌رسانی درست به بافت‌های پوست شما را مختل کرده و فراوانی منواکسیدکربن و اکسید ازت موجود در هوا باعث التهاب و حساسیت‌های پوستی می‌شود. از طرفی تمایلاتی که هر روز به مصرف انواع دخانیات بیشتر و بیشتر می‌شود و اثرات محسوس آن که با از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست و کدر شدن ظاهر و در مدت کوتاهی به پوستی پیر و پرایراد تبدیل خواهد شد. از تاثیر استرس و تنش‌های زندگی روی پوست هم نگوییم که سر منشا تمام مشکلات پوستی است چون با بر هم زدن تعادل هورمون‌ها در بدن راه بروز آکنه، لک و هر تغییر ناخوشایند دیگر را باز می‌کند. درنهایت به روش خطرناک تغییر رنگ پوست با دستگاه‌های سولاریوم می‌رسیم که خطرات آن به‌مراتب از اشعه‌های آفتاب بیشتر و احتمال بروز سرطان پوست با استفاده مداوم از آن حتمی است. اینها تنها چند عامل اولیه در تخریب زیبایی و جوانی پوست شما هستند که در صورت دوری از آنها و محافظت از پوست خود می‌توانید سال‌ها جوان بمانید.

آیا کرم‌های محافظت‌کننده موثرند؟

کرم، سرم و همه لوسیون‌هایی که با عنوان محافظت‌کننده بین محصولات بهداشتی و زیبایی دیده می‌شوند باید همه ترکیبات مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، سم‌زدا، آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده سطح دفاعی پوست را یک‌جا در خود داشته باشد. به‌علاوه ترکیبات آب و عصاره‌های التیام‌بخش که تاثیرات محیطی روی پوست را به حداقل رسانده و با بازسازی، نقص‌های پوست را با هر بار مصرف جبران کند. پس اگر با بررسی محصولاتی غنی و مغذی با فاکتورهای گفته شده پیش روی شما قرار دارند، می‌توانید به‌عنوان مکمل در کنار کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب و تونرهای پاک‌کننده پوست روزانه از آنها استفاده کنید. چون این کرم‌ها با ایجاد پوششی مقاوم، از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان محیطی محافظت می‌کنند و باعث بازسازی قسمت‌های آسیب‌دیده می‌شوند.

بهترین برنامه برای  جوان سازی پوست

پوست در برابر همه آسیب‌های فیزیکی و محیطی نیاز به سپری مستحکم دارد تا با دفاع در برابر آسیب‌ها، از پیر شدن و تحمیل تغییرات ناهنجار پوستی محفوظ باشد. در این قسمت مراقبت کردن از پوست را با برنامه زیر امتحان کنید و دیگر نگران سلامت آن نباشید. نگهداری از پوست یک امر دائمی است پس در انجام آن جدی باشید.

جنس پوست‌تان را بشناسید: برای مراقبت بهتر و موثرتر از پوست تشخیص جنس پوست‌تان از بین انواع خشک، چرب، مختلط، حساس و نرمال در اولویت شروع برنامه قرار دارد. پوست خشک زبر و زمخت است و گاهی پوسته‌پوسته می‌شود. پوست چرب ظاهری براق و روغنی دارد، جوش می‌زند و منافذ باز در اطراف بینی روی آن قابل تشخیص است. پوست نرمال کمی مقاوم‌تر، یکدست و صاف است. پوست مختلط در نقاطی از صورت مانند چانه، بینی و پیشانی چرب و در قسمت‌های دیگر مثلا گونه‌ها خشک است و درنهایت پوست‌های حساس که بعد از مصرف محصولات بهداشتی یا آرایشی دچار سوزش و التهاب شده و دانه‌های قرمز روی آن ظاهر می‌شود. پس کار را با تشخیص پوست خود آغاز کنید تا بدانید چگونه به بهترین شکل از آن محافظت کنید.

پوست را بشویید و پاک کنید: باتوجه به اهمیت جنس پوست در انتخاب شوینده مناسب، بهتر است قدم اول را درست و دقیق بردارید، چون پوست شما اگر حساس یا خشک باشد نباید با هر صابون و شوینده‌ای شسته شود، به‌همین خاطر شوینده‌ای ملایم بدون عطر و الکل در ترکیبات آن، برای شستن پوست خود انتخاب کنید. بعد از زدن شوینده به پوست به آرامی با آب نیمه گرم بشویید و به همان آهستگی با حوله خشک کنید. در صورتی که پوستی چرب دارید از یک شوینده فاقد چربی استفاده کنید و بعد از شست‌وشوی صورت، با یک تونر منافذ را همزمان با پاک‌سازی عمقی جمع کنید.

حتما ضدآفتاب بزنید: مصرف ضدآفتاب در طول روز از مهم‌ترین نکات یک برنامه مناسب برای مراقبت از پوست است. حتی به کرم‌های حاوی ضدآفتاب بسنده نکنید. شما باید جدا از هر محصولی این کرم را روی پوست خود به‌عنوان یک سپر استفاده کنید. پس ضدآفتابی با حفاظت بالاتر

۳۰ SPF انتخاب و هر روز از آن استفاده کنید. گول سرمای هوا یا آفتاب بی‌رمق پاییز را هم نخورید چون بازتاب اشعه‌های آفتاب با قدرت از روی برف، آب و زمین روی صورت شما باز‌می‌گردد. پس حتما در طول روز چندبار آن را تجدید کنید تا با قدرت از پوست در برابر آسیب‌های مضر آفتاب جلوگیری کند.

مرطوب کنید: پوست شما با هر جنسی حتی چرب نیاز به مرطوب‌کننده دارد به‌ویژه بعد از حمام یا شست‌وشوی صورت که بهتر است بلافاصله پس از خشک کردن مرطوب شود. اگر پوست شما چرب است نگران نباشید و فقط کافی است سراغ مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی و سبک بروید. پس روزانه چند بار و به دفعات مورد نیاز پوست‌تان را رطوبت‌رسانی کنید.

آرایش صورت را پاک کنید: وقتی با صورتی آرایش کرده به خواب می‌روید هزاران آلودگی و خطر را با خود به بستر برده‌اید. به‌ویژه وقتی به‌زودی جوش‌ها روی صورت‌تان جا خوش کنند و منافذ پوست قدرت تنفس تازگی را نداشته باشند، درنهایت پوست کدر و  افتاده می شود، پس صورت‌تان را بشویید و با یک تونر یا شیر‌پاک‌کن از شر آلودگی‌های انباشته شده عمق پوست خلاص شوید.

در مصرف محصولات آرایشی دقت کنید: شما نباید به همین سادگی پوست‌تان را به انواع ترکیبات مضر و شیمیایی محصولات آرایشی بسپارید. در عوض با کمی بررسی سراغ محصولاتی بروید که اولا فاقد چربی و ضدآکنه باشند و حتما بر پایه آب و عصاره‌های گیاهی ساخته شده‌اند. بافت این محصولات باید سبک و نباید چرب باشد. از طرفی حتما کمی روی تاریخ انقضا و استاندارد و اصل بودن آنها حساس‌تر باشید.

ماسک‌های طبیعی استفاده کنید: هفته‌ای یک‌بار از ترکیبات طبیعی مانند میوه‌ها و روغن‌های گیاهی برای تقویت و زیبایی پوست خود استفاده کنید. البته حتما ماسک‌هایی مطابق جنس پوست‌تان را برای شروع انتخاب و امتحان کنید. این ترکیبات روح و جان پوست شما را تازه می‌کند.

خواب و خوراک داشته باشید: ۷ ساعت خواب کافی و عمیق همراه با رژیم غذایی سالم سرشار از میوه، غلات و سبزی و نوشیدن آب زیاد یک معجزه طبیعی برای جوان، شاداب و زیبا ماندن پوست شماست. پس سراغ غذاهای کم‌ارزش و مضر مانند فست‌فودهای شور و پرچرب نباشید که دیر یا زود ردپای صدمات آنها را روی پوست‌تان خواهید دید.

جوش‌ها را دستکاری نکنید: بهترین راه برای از بین بردن یا حداقل کم کردن تعداد جوش و آکنه‌های روی صورت شستن و ماساژ دادن آنها با ژل یا کرم‌های ضدآکنه است. پس از بین بردن آنها با فشردن یا هر روش دیگری را فراموش کنید. استرس، تغذیه و استفاده از محصولات چرب و حساسیت‌زا هم در بروز این جوش‌های مزاحم موثرند.

منبع: سیب سبز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *