خانه > زیبایی و آرایشی > زیبایی ناخن > ترفند هایی برای ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن

ترفند هایی برای ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن

ماندگاری بیشتر لاک روی ناخن

خیلی از خانم ها دوس دارند همیشه ناخن هایشان را لاک بزنند تا دستانشان زیباتر و جذابتر دیده شود ولی یک دردسر لک این است که گاهی خیلی زود گوشه های آن کنده شده و نامرتب میشود. ‎برای آن دسته از افرادی که دوست دارند لاک ناخنشان همیشه مرتب و تمیز باشد، نکاتی را توضیح داده ایم که با رعایت آن می توانید ناخنی زیبا داشته باشید.

ماندگاری بیشتر لاک روی ناخن

ـ باید ابتدا از تمیزی سطح ناخن خود مطمئن شوید. برای این کار بهتر است از یک برس ناخن یا بافر که به شکل یک اسفنج مکعبی است استفاده کنید. یعنی با کشیدن بافر یا برس روی سطح ناخن آن را یکدست و تمیز کنید، بعد دست‌ها را با آب بشویید و خشک کنید.

ـ حالا نوبت سوهان کشیدن سر ناخن‌هاست که بهترین نوع این سوهان‌ها جنس اسفنجی آن است، به علاوه این‌که انتخاب نوع سفت و سخت آن هم رابطه مستقیمی با جنس ناخن شما دارد، اما ‌ هنگام سوهان کشیدن دقت کنید که‌ اولا سوهان را در یک جهت روی ناخن بکشید یعنی کشیدن سوهان به روش رفت و برگشت را فراموش کنید و بعد بلندی ناخن مورد نظرتان را هم با همان تنظیم کنید. بعد از پایان سوهان کشی دوباره دست‌هایتان را بشویید یا با یک حوله نرم پاک کنید.

ـ بعد از آماده شدن ناخن‌ها برای لاک زدن و برای بالا بردن عمر ماندگاری آن، یک پوشش پایه (لاک پایه) روی ناخن خود بزنید. شما با این کار مانع رنگ گرفتن سطح ناخن‌ها هم می‌شوید. ‌ بگذارید لایه پایه که به ناخن زده‌اید، کاملا خشک شود.

-حالا لاک مورد نظر خود را انتخاب کنید و بزنید. حداقل ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا لاک شما کامل خشک شود و بعد از این زمان برای تثبیت و ماندگاری بیشتر روی آن برق ناخن یا خشک‌کننده بزنید. از طرفی لاک را با دقت طوری روی ناخن‌های خود بزنید که نیاز به دو بار لاک زدن نباشد. ـ پیشنهاد می‌کنیم بعد از خشک شدن کامل لاک، از یک روغن طبیعی (زیتون یا بادام) برای تقویت ناخن و پوست دور آن‌ استفاده کرده و این کار را هفته‌ای یک بار تکرار کنید.

نکات و ترفند هایی برای ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن

۱. پیش از اینکه لاک بزنید، باید تمام آثار لاک ناخن قبلی را از روی ناخن هایتان پاک کنید.

۲. حتی اگر ناخن هایتان عاری از آثار لاک قبلی تان بود، توصیه می‌کنم یک پنبه ی توپی را در پاک کننده لاک ناخن فرو ببرید و آن را به ناخن هایتان بمالید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که هیچ اثری از چربی طبیعی ناخن هایتان نیز باقی نمانده است. در این صورت لاک، بجای اینکه به چربی ها بچسبد، دقیقا به ناخنتان خواهد چسبید.

۳. پیش از اینکه لاک بزنید، یک لایه بیس کت (base coat) به ناخن هایتان بزنید. این کار نه تنها باعث خواهد شد دوام لاک ناخنتان بیشتر شود، بلکه از زرد شدن ناخن هایتان نیز جلوگیری خواهد کرد.

۴. همیشه، دو لایه لاک ناخن بزنید. حتی اگر رنگ لاکتان تیره بود، دو لایه را حتما رنگ کنید.

۵. لایه ی دوم را فقط در صورتی که لایه ی اول کاملا خشک شد، بزنید.

۶. لاک را در لایه‌های نازک به ناخنتان بمالید. لایه‌های ضخیم مستعد خراشیده شدن هستند و زودتر ور خواهند آمد.

۷. به منظور اینکه در کنده شدن لاک لبه های بیرونی ناخنتان نیز تأخیر ایجاد کنید، پس از لاک زدن نوک ناختان، کمی هم زیر ناخن ها را لاک بزنید. با این کار پوششی برای لبه ی ناخن هایتان ایجاد کرده‌اید که باعث ایجاد تأخیر در خراشیده شدن لاک خواهد شد.

۸. اگر زمان بیشتری هم دارید می‌توانید روی لاک ناخنتان، یک لایه ی بی‌رنگ تاپ کت (top coat) بزنید. تاپ کت نه تنها یک لایه ی محافظتی اضافه برای لاکتان ایجاد می‌کند، بلکه ناخنتان را درخشان خواهد کرد.

۹. همچنین می‌توانید پس از اینکه لاک زدید، ناخن هایتان را در آب خیلی سرد فرو کنید. سرما باعث خواهد شد تا لاک، سفت شود.

۱۰. سعی کنید همیشه دستان و مخصوصا پوست اطراف ناخن هایتان را مرطوب نگاه دارید.

۱۱. از ناخن هایتان برای خراشیدن چیزی یا باز کردن درب قوطی کنسرو استفاده نکنید! این موضوع کاملا بدیهی است.

منبع:rouzegar.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *