خانه > مجله سلامت > آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

بسیاری از والدین دوست دارند به کودک شان در خانه زبان انگلیسی بیاموزند اما نمی دانند چگونه باید این کار را شروع کنند. مهم نیست زبان انگلیسی شما خوب باشد یا نه. مهم اشتیاق شما برای این کار و تشویق کودک به یادگیری است. کودک تان به شور و اشتیاق شما برای یادگیری نیاز دارد. اگر کودک فورا شروع به صحبت کردن نکرد نگران نشوید زیرا آن ها برای جذب زبان نیاز به زمان بیشتری دارند.اگر صبور باشید به وقتش شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی خواهند کرد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

راه های آموزش زبان به کودکان

تعیین یک برنامه روزانه

برای زمان آموزش یک برنامه روزانه تعیین کنید.بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند نه طولانی و کم. ۱۵ دقیقه برای بچه ها کافی است. به تدریج می توانید با بزرگ تر شدن کودک جلسات را بلندتر کنید. فعالیت ها باید کوتاه و متنوع باشند تا توجه کودک را بیشتر به خود جلب کنند.

هر روز در یک زمان مشخص فعالیت های خاصی را انجام دهید زیرا کودکان وقتی بدانند که قرار است در یک زمان خاص چه کاری را باید انجام دهند اعتماد به نفس بیشتری دارند. به عنوان مثال هر روز بعد از مدرسه یک بازی به زبان انگلیسی انجام دهید یا قبل از خواب یک داستان به زبان انگلیسی بخوانید. اگر فضای خانه بزرگ است در یک گوشه از خانه تمام چیزهایی که به زبان مربوط است را نگه دارید. مثل کتاب، بازی، سی دی و کاردستی هایی که کودک درست کرده است. تکرار در یادگیری کودکان بسیار مهم است زیرا آن ها قبل از ارائه نیاز دارند که بارها کلمات را بشنوند.

بازی

کودکان زمانی که سرگرم هستند بهتر یاد می گیرند. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری کلمات زبان انگلیسی فلش کارت ها هستند. بازی های زیادی هست که می توانید با فلش کارت ها انجام دهید (در مقالات بعدی توضیح مفصلی درباره نحوه انجام این بازی ها خواهم آورد)

علاوه بر فلش کارت می توانید چند بازی دیگر را هم امتحان کنید. بازی های عملی، بازی های روی تخته، بازی با کلمات  و بازی های آنلاین.

به کار بردن موقعیت های روزانه

مزیت آموزش زبان به کودکان در خانه این است که می توانید از موقعیت های روزانه و اشیاء و ابزارهای واقعی که در خانه موجود هستند برای آموزش استفاده کنید. به عنوان مثال:

وقتی کودک لباس می پوشد یا وقتی می خواهید لباس ها را بشوئید درباره لباس صحبت کنید (Let’s put on your blue socks) یا (It’s Dad’s T-shirt) و خیلی موارد دیگر…

زمانی که به کودک کمک می کنید اتاقش را مرتب کند درباره اسباب بازیها و مبلمان صحبت کنید. (Let’s put your teddy bear on the bed) یا (Where is the blue car?) و خیلی موارد دیگر…

هنگام درست کردن غذا یا خرید از فروشگاه درباره غذاها با او صحبت کنید یا لیستی به او بدهید تا از فروشگاه پیدا کند و بعد از خرید دوباره کلمات را با هم مرور کنید.

داستان

بچه های کوچک به کتاب هایی که نقاشی های رنگارنگ و تصاویر جذاب داشته باشد علاقه دارند. با هم به عکس های کتاب نگاه کنید و با اشاره به تصاویر کلمات را بگویید. سپس از کودک بخواهید به تصاویر اشاره کنند. به عنوان مثال از او بپرسید: “Where’s the cat” و در مرحله بعد با پرسیدن “What’s that?” او را تشویق کنید که کلمه مربوط به آن را بگوید. کودکان با گوش دادن به داستان ها به صدا و ریتم انگلیسی عادت می کنند.

داستان های مصور بهترین ابزار برای پیشرفت در مهارت خواندن و گوش دادن در زبان انگلیسی است.

آهنگ

آهنگ ها موثرترین راه برای یادگیری کلمات جدید و تلفظ درست کلمات است. آهنگ هایی که با یکسری فعالیت ها همراه است برای بچه های بزرگ تر مناسب است چون می توانند همراه با آهنگ فعالیت ها را انجام دهند و این باعث می شود به معنی کلمات هم پی ببرند. آهنگ های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی کودکان وجود دارد.

گرامر

آموزش قواعد گرامری برای بچه های خیلی کوچک نیاز نیست. همین که در جملات و عبارات قواعد را به کار ببرید تا حدودی آن ها را با قواعد آشنا می کنید. به عنوان مثال وقتی درباره قواعد مدرسه صحبت می کنید از must/mustn’t استفاده کنید. وقتی از کودکی این قواعد را در جمله می شنوند در آینده آن ها را درست در جملات به کار می برند.

اولین کلمات و عبارت هایی که باید آموزش داد چه چیزهایی هستند؟

وقتی می خواهید موضوع کلمات را تعیین کنید به علایق و شخصیت کودک توجه کنید و به او اجازه دهید در انتخاب موضوع به شما کمک کند. شاید دوست داشته باشید با این موضوعات شروع کنید:

اعداد

رنگ ها

صفت ها (big, small, tall, happy, sad, tired)

اعضای بدن

اسباب بازی ها

لباس ها

حیوانات

غذا

فعالیت های سرگرم کننده زیادی هست که میتوانید برای آموزش در موضوعات مختلف به کار ببرید.

کودک باید به تایم انگلیسی عادت کند. پس هر روز هنگام شروع تایم انگلیسی از یک عبارت خاص استفاده کنید. مثلا: It’s English time!، یا ، Let’s sit down، یا، Which song shall we start with today. کودکان خیلی زود به این عبارت ها عادت می کنند و آن ها را به کار می برند. عبارت هایی مثل: please، thank you، Can I have …?، Where is …?، What colour is it?، It’s …، I like …، I don’t like … و…

روش تان هر چه که باشد باید آرامش کامل داشته باشید و آموزش هم برای شما و هم برای کودک یک تجربه لذت بخش باشد.

 

منبع:bedunim.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *