خانه > آشپزی و تغذیه > این میوه ها را با پوست بخورید !

این میوه ها را با پوست بخورید !

میوه های زیر را با پوست بخورید

فیبر یکی از مواد مغذی مفید برای سم زدایی از بدن است. پوست برخی میوه ھا، علاوه بر فیبر، حاوی گروھی از آنتی اکسیدانھای ضد پیری و ویتامینھا است.

پوست میوه ، فواید پوست میوه

پوست سیب را بخورید

آنتی اکسیدانھای فراوانی که در پوست سیب وجود دارند، مثل کوئرستین و پکتین، در مقایسه با سیب پوست کنده، اثر بسیار بیشتری در از بین بردن سلولھای سرطانی و حفظ حافظه دارند. به علاوه، با دور انداختن پوست سیب، نیمی از فیبر آن نیز از دست می رود.

 

پوست موز بخورید

این میوه سرشار از پتاسیم، مقدار زیادی سروتونین نیز دارد که یک انتقال دھنده عصبی بوده و با اشتھا و خلق و خو در ارتباط است. ھمچنین موز سرشار از فیبر، ھم از نوع محلول و ھم از نوع نامحلول است. پوست موز، باعث می شود که احساس سیری کنید و مشکلات گوارشی خفیف را ھم بھبود می بخشد. می توانید پوست موز را بکوبید و به شکل پوره در بیاورید و به کیک یا انواع مواد غذایی اضافه کنید.

 

پوست کیوی بخورید

زمانی که کیوی را با پوست می خورید، تا ۳ برابر فیبر بیشتری نسبت به زمانی که پوست آن را می کنید، دریافت خواھید کرد. به علاوه، ویتامین ث قابل توجھی نیز در اختیار بدن قرار می گیرد.

 

پوست پرتقال را بخورید

ویتامین ث موجود در پوست مرکبات خیلی بیشتر از مقدار ویتامین موجود در آب این میوه ھاست. ھمچنین پوست آنها مملو از فیبر و ویتامین های آ و ب، مواد معدنی مثل کلسیم و سلنیوم است. در کنار ھمه اینھا، فلاونوئیدھای تانجرتین و نوبیلتین موجود در پوست مرکبات، اثر ضدالتھاب و ضدسرطانی دارند.

 

پوست پاپایا را بخورید

گوشت و پوست این میوه گرمسیری، حاوی مقادیر زیاد ویتامینھای آ، ب و ث است. ھمچنین، نوعی آنزیم به نام پروتئولیتیک، مثل پاپائین و کیموپاپائین، با اثر ضدویروسی و ضد قارچی و ضد باکتری است. به ھمین دلیل، از پوست پاپایا در تھیه محصولات زیبایی، ماسکھای زیبایی و آبرسان به پوست، استفاده می شود.

منبع : آوای سلامت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *