خانه > روانشناسی > تاثیر انواع رنگ ها روی روحیه و روان ما

تاثیر انواع رنگ ها روی روحیه و روان ما

تاثیر انواع رنگ ها روی روحیه و روان ما

رنگ هایی که برای اتاق ها انتخاب می کنیم روی روحیه و روان ما تاثیر میزارن پس با خوندن مطلب زیر در انتخاب اون ها دقیق تر باشیم.

تاثیر انواع رنگ ها روی روحیه و روان ما

رنگ زرد

رنگ زرد رنگی شاد و انرژی بخشه و برای آشپزخونه ها و اتاق های پذیرایی خیلی مناسبه. این رنگ شاد رو می تونید در راهروها هم به کار ببرید چون به محض این که وارد خونه می شید حس خوبی بهتون میده. اگر رنگ زرد رو به عنوان تک رنگ برای خونه استفاده کنید تاثیر کاملا برعکس میزاره. پس برای تاثیر بهتر اون رو به عنوان رنگ حاشیه و همراه با رنگ سفید استفاده کنید.

رنگ آبی

آبی، رنگ آسمان و دریا تاثیر آرام بخش داره و برای حمام و اتاق خواب مناسبه. اگه می خواید از تاثیر آرام بخش این رنگ استفاده ببرید حتما از طیف های کم رنگ و ملایم آبی به کار ببرید نه از طیف های تیره و پررنگ. البته این رنگ روی استعداد و بهره وری هم تاثیر میزاره پس برای دفتر کار هم میشه ازش استفاده کرد.

رنگ صورتی

محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدن که خیره شدن به رنگ صورتی بعد از تمرین ضربان قلب، نبض و تنفس رو کاهش میده. به علاوه این صورتی یک رنگ شاد و نشاط بخشه و همین او ن رو رنگی مناسب برای اتاق خواب و نشیمن کرده.

رنگ قرمز

قرمز برعکس صورتی رنگی ست تند و قوی و تاثیری قوی هم میتونه روی روحیه داشته باشه. رنگ قرمز اشتها رو بالا میبره بنابراین معمولا برای اتاق غذاخوری استفاده میشه. قرمز سمبل عشق و انرژیه و در مکان هایی که به کار برده میشه به طور طبیعی تشویق به گفت و گو و محاوره میکنه. این رنگ رو هرگز نمی تونیددر اتاق خواب که به حس آرامش نیاز داره استفاده کنید.

رنگ سبز

رنگ سبز سمبل سلامت و بهداشته و به طور طبیعی استرس رو از بین میبره. این رنگ ما رو به یاد طبیعت میندازه و هم تاثیر آرام بخش و هم نیروبخش داره. رنگ سبز رو در تمام قسمت های خونه میشه به کار برد و بیشتر برای اتاق خواب مناسبه. این رنگ رو می تونید با گل و گیاه هم به خونه بیارید.

 

منبع:bedunim.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *