خانه > روانشناسی > جوان ترین کارآفرین دنیا که تنها ۷ سال دارد! + عکس

جوان ترین کارآفرین دنیا که تنها ۷ سال دارد! + عکس

جوان ترین کارآفرین دنیا که تنها ۷ سال دارد!
پدر و مادرها، هرگز برای پرورش استعدادهای کارآفرینی در کودکان‌تان زود نیست. با توجه به این که ما به سرعت وارد عصر جدید کارآفرینی می‌شویم، کسانی که بیشترین آمادگی را داشته باشند، اولین کسانی هستند که جایزه‌ها را درو می‌کنند. ممکن است فکر کنید نیاز به دوره‌های کارآفرینی بیشتر در مدارس یا مراحل پیشرفته‌تر وجود دارد، اما تجربه نشان می‌دهد که مربیگری خوب و یادگیری همراه با عمل، برنده‌ها را از بازنده‌ها جدا می‌کند.
در ادامه می‌خواهیم در مورد یکی از جوانترین و موثرترین کارآفرینان با نام نوا لی رکلا (Neva Lee Recla) صحبت کنیم. نوا لی رکلا فقط  ۷ سال دارد و شجاعانه اعلام می‌کند که کارت‌ ویزیت کسب و کارش را از دو سالگی توزیع کرده است.
کارآفرین برتر، کارآفرین موفق ، Neva Lee Recla

او در یکی از وب‌سایت‌های خود ( چند کودک را می‌شناسید که در این سن و سال حتی یک وب‌سایت داشته باشد؟) عنوان می‌کند که در حال حاضر مشغول تهیه یک کتاب پرفروش است و به کسب و کارها این فرصت را می‌دهد تا با حمایت مالی از وی به عنوان یک کارآفرین جوان، برندهای خود را ارتقاء دهند. او در حال حاضر حداقل سه کسب و کار را ایجاد کرده یا در آن‌ها شرکت دارد، از جمله، فروش دستبند، لباس‌های جذاب و عالی برای کودکان و نقاشی‌های خلاقانه برای امور خیریه.

با توجه به نمونه‌های این چنینی معتقدیم که این فرصت برای همه ما وجود دارد تا روحیه درست کارآفرینی را از جوان‌ترین نسل بیاموزیم:

۱- تجربه، معلمی بهتر از کلاس‌های دانشگاهی است

به خاطر سپردن حقایق سرگرم‌کننده نیست، اما خوشحال کردن مردم چیزی است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. لازم است هر کسی طعم شکست را بچشد، چرا که شکست می‌تواند بیشتر از موفقیت به شما درس بیاموزد. این کارآفرین ۷ ساله می‌گوید که هیچ‌گاه بازخوردهای منفی را فراموش نمی‌کند، اما یاد گرفته که به کارش ادامه دهد.

۲- شما می‌توانید در نقش یک مربی به اندازه دانش‌آموزان خود بیاموزیدبه طور حتم می‌توان این اطمینان را داد که شما به عنوان مربی و معلم کارآفرینان مشتاق می‌توانید چیزهای زیادی درباره کسب و کار و مردم یاد بگیرید. والدین نوا- کارآفرین ۷ ساله- که خودشان هم کارآفرین هستند،  تصدیق می‌کنند که از تجربه مربیگری بسیار بهره‌مند شده‌اند. این یک فرصت برد- برد است.

کارآفرین برتر، کارآفرین موفق ، Neva Lee Recla
پدر و مادر نوا لی رکلا
۳- شما برای خوب عمل کردن نیاز به یک ایده جذاب و بسیار موفق نداریدنتایج، حاصل عمل و تعهد هستند، نه ایده. همه ما می‌توانیم به روش‌های مختلف برای بهبود و ترقی این جهان فکر کنیم، اما کارآفرینان زیادی وجود دارند که برای کار نکردن بهانه‌های زیادی می‌تراشند و منتظر آن ایده نهایی هستند که شکستی در آن نباشد.

۴- برای کاهش هزینه‌های استارتاپ به دنبال حامیان مالی شرکتی باشیدکلید موفقیت یک استارتاپ یافتن افراد هم فکر است، یعنی حامیان مالی که بتوانند در این مسیر پشتیبان شما باشند. نوا یاد گرفته است روی ایده‌های بشردوستانه تمرکز کند که ارزش تجاری هم دارند به همین دلیل افراد تمایل بیشتری به کمک کردن دارند.

۵- گاهی اوقات ندانستن غیرممکن‌ها می‌تواند مفید باشد

دیدن خلاقیت و کنجکاوی نامحدود کارآفرینان بسیار جوان لذت‌بخش است. گاهی اوقات کارآفرینان مشتاقی را می‌بینیم که به خاطر آن که می‌دانند ممکن است اشتباه کنند، مردد هستند تا جایی که هرگز کاری را آغاز نمی‌کنند. نکته این جا است که اگر کاری را آغاز نکنید، هرگز موفق نخواهید شد.

۶- محورهای اصلی استارتاپ به موقع و به سرعت به بهترین وجه ساخته می‌شوندمهم نیست که چقدر از موفقیت ایده خود مطمئن هستید اما احتمال اشتباه کردن همیشه وجود دارد و اصلاح و غلط‌‌ گیری استارتاپ اجتناب‌ناپذیر است. به نظر می‌رسد کارآفرینان جوان این مطلب را می‌دانند و در انجام تغییرات تردید نمی‌کنند.

۷- با صحبت کردن زودتر می‌توانید بیاموزید تا با ماندن در حالت خفاکارآفرینانی که در حالت خفا یا Stealth mode هستند، در ابتدا در مورد ایده‌هایشان صحبت نمی‌کنند یا به دنبال بازخوردها نیستند، از ترس این که ایده‌هایشان به سرقت نرود یا کپی‌برداری نشود. اما کارآفرینان با صحبت کردن با افرادی که به آنان گوش می‌دهند، می‌توانند بدون آن که تلاش زیادی انجام دهند، به نتیجه برسند. کارآفرینان واقعی به ندرت بدگمان و کج خیال هستند.

کارآفرین برتر، کارآفرین موفق ، Neva Lee Recla

در کل، بهترین درسی که از کارآفرینان بسیار جوان همچون نوا می‌توان گرفت این است که ” از خودتان نترسید”. او کاری را که دوست دارد، انجام می‌دهد و شما هم باید همین کار را انجام دهید. تنها راهی که می‌توانید از میان چالش‌های کسب و کار و تغییرات بازار سربلند و پیروز بیرون بیایید این است که با شور و اشتیاق و علاقه پیش بروید. از سفر و همچنین از مقصد لذت ببرید. آینده ما و شما به همین بستگی دارد.

منبع:برترین ها

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید کارهای زیادی وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *