خانه > زناشویی > ازدواج > حتما بخوانید؛ نکات بسیار مهم برای انتخاب آتلیه عروس

حتما بخوانید؛ نکات بسیار مهم برای انتخاب آتلیه عروس

بسیاری از عروس خانم ها جوان برای انتخاب بهترین آتلیه عروس دغدغه زیادی دارد و حساسیت زیادی در انتخاب آن نشان می دهند، چرا می خواهند در بهترین اتفاق زندگیشان که همان شب عروسی شان است، زیباترین و خاطره انگیزترین عکس ها و فیلم ها را به یادگار داشته باشند.

اما آیا میدانید برای انتخاب آتلیه عروسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

شما چه معیارهایی برای انتخاب بهترین آتلیه عروس دارید؟

در ادامه این مقاله از حیاط خلوت اطلاعات مفیدی در همین زمینه خواهید خواند. پس با ما همراه شوید.

حتما بخوانید؛ نکات بسیار مهم برای انتخاب آتلیه عروس

 

  • بهترین راه برای پیدا کردن یک عکاس خوب ، دیدن وب سایت های اینترنتی عکاسی ها، نمونه کارها و یا پرسش از دوستانی است که به تازگی عروسی کرده اند.
  • امروزه در بسیاری از مراسم عروسی فیلم کوتاهی از عروس و داماد و عکس هاِیشان پخش می شود که در اول و آخر این فیلم ها ، اسم عکاسی و شماره تلفن آن ها نوشته می شود . هم چنین بسیاری از عروس و داماد ها عکسی از خودشان در روز عروسی به میهمانان به عنوان یادبود هدیه می دهند که معمولا در پایین عکس ها نیز شماره تلفن عکاسی شان به چشم می خورد . اگر شما فیلم یا عکس عروس و داماد را پسندیدید می توانید به عکاسی شان مراجعه کنید و یا شماره تلفن عکاسی را یادداشت کنید برای روز مبادا پیش خودتان نگه دارید .
  • یکی دیگر از راه های انتخاب عکاسی ، سرزدن به آرایشگاه هاست . در این روزها بسیار متداول شده که عکاسان و آرایشگران برای تبلیغات کارهاشان با هم مشارکت و همکاری می کنند . بدین ترتیب که آرایشگران نمونه ی کارهاشان را روی عروس های مدل پیاده می کنند و عکاسان نیز قبول می کنند عکس های این عروس های مدل را چاپ کنند ، سپس این عکس ها را برای تبلیغ به مشتریان شان نشان می دهند . از این رو اگر به آرایشگاهی سر زدید ، حتما به عکس های روی دیوارها و آلبوم هایش توجه کنید . هم چنین اگر به عکاسی سرزدید هنگام دیدن نمونه ی کارهایش به آرایش عروس ها توجه کنید چرا که شاید از این طریق بتوانید عکاس و آرایشگر مورد پسندتان را پیدا کنید .

 

نکاتی مهم پیش از عقد قرارداد:

  • قبل از عقد قرار داد با عکاس تان ، حتما درباره ی جزئیاتی که دوست دارید رعایت شود و یا از آن ها عکاسی شود ، قیمت ها ، کیفیت چاپ عکس ها و اندازه ی آن ها و … صحبت کنید . امروزه هر عکاسی منوی خاص خودش را دارد و با عکاسی های دیگر کاملا متفاوت است به همین علت سعی کنید از تمام عکاسانی که به آن ها مراجعه می کنید درباره ی جزئیات کارشان سوال کنید تا روند کار عکاسی و قیمت آن ها مد نظرتان باشد .
  • در صورت پسندیدن کار یک عکاس حتما تمام جزئیات را به صورت مکتوب در آورید و کپی آن را نزد خودتان نگه دارید ویا دو نسخه از آن تهیه کنید تا در این یکی دوماه مانده به عروسی چیزی فراموش نشود . چرا که تنها شما نیستید که به آن عکاسی مراجعه کرده اید و هر مراجعه کننده ای هم نظرات و خواسته های متفاوتی دارد که عکاس نمی تواند همه ی آن ها را به خاطر بسپارد.

 

حتما با خودتان قلم و کاغذ ببرید :

  • در این روزها برخی عکاسی ها قیمت و تنوع کارهاشان را به صورت لیست هایی آماده دارند که آن ها را به عروس و دامادها می دهند تا هم در وقت صرفه جویی شود و هم عروس و دامادها قیمت ها را فراموش نکنند و یا بر اثر فراموش کردن آن ها از عکاس به طور دائم سوال های تکراری نکنند . البته هنوز بسیاری از عکاس های این لیست ناچیز و کم قیمت را آماده نکرده اند . پس شما مجبورید به خودتان زحمت یادداشت کردن آن ها را بدهید و یادتان باشد که حتما با خودتان قلم و کاغذ ببرید.

 

به سبک کار عکاس و فیلم بردار خیلی دقت کنید:

  • با دیدن نمونه ی کارهای عکاس و فیلمبردار ، به سبک و شیوه ی کارشان توجه کنید . بدین ترتیب می توانید متوجه شوید که کارهای او مدرن ، کلاسیک ، سنتی و فانتزی است یا خیر . در این صورت با توجه به علایق خودتان می توانید عکاس تان را انتخاب کنید . مثلا اگر خودتان سبک مدرن را بیش تر می پسندید باید سراغ عکاسی بروید که در این سبک ذوق و سلیقه داشته باشد وکار کند .
  • برای انتخاب تصویربردار حتما چند نمونه از ویدئوها و کلیپ های اورا ببینید تا با دیدن نمونه ی کارها بهتر بتوانید تصمیم بگیرید .
  • اگر آهنگ یا موسیقی خاصی را دوست دارید می توانید آن را به آتلیه ی عکاسی خود بدهید تا برای میکس و تدوین فیلم تان از آن استفاده کند . ضمنا با بدقولی ، عکاس تان را معطل نگذارید .

حتما بخوانید؛ نکات بسیار مهم برای انتخاب آتلیه عروس

توجه به کمیت و کیفیت عکس ها :

  • فراموش نکنید که تعداد کمی عکس با کیفیت بهتر از هزاران عکس بی معنی و بدون کیفیت است . هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی ای نیز دلیل مرغوب بودن نیست. پس برای انتخاب عکاس با معیارهای اساسی و درست اقدام کنید.

 

نگاتیو یا فایل اصلی عکس ها :

  • عکاسان معمولا فایل عکس ها را پیش خود نگه می دارد،شما می توانید هنگام عقد قرارداد در این باره با او صحبت کنید و به توافق برسید .بعضی از عکاسان قبول می کنند که بعد از چاپ هر عکس، نگاتیو یا فایل آن را به قیمت کم تری از چاپ عکس بفروشند. یعنی اگر چاپ عکس هشت هزار تومان باشد بعد از چاپ نگاتیو آن را به شما دو / سه هزار تومان می فروشد . البته عکاسانی هم هستند که می گویند از مراسم عروسی حداقل شش ماه تا یک سال باید بگذرد تا فایل یا نگاتیو های عروسی تان را بدهند. گرفتن فایل ها بیش تر برای کسانی مهم است که قصد عزیمت به شهر یا کشور دیگری را دارند و دیگر دسترسی به عکس هاشان نخواهند داشت.

 

راه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها :

  • نرخ عکاسان حرفه ای معمولا گران است و برای عکاسی در طول مراسم تان که دیگر نیازی به نورپردازی و فیگورهای عکاس تان پیدا نمی کنید می توانید ازیک عکاس معمولی تر بهره ببرید . بدین ترتیب که بعد از عکاسی باغ ، آتلیه و عکس های سفره عقد که با یک عکاس حرفه ای انجام می دهید ، می توانید ادامه ی مراسم تان را که می خواهید با خاله ، عمه و … عکس های یادگاری بگیرید ، با عکاس یا اشخاص دیگری پیش ببرید .
  • عکاسی های حرفه ای معمولا برای فرستادن عکاس شان به مراسم تان پولی دریافت نمی کنند . اما برای چاپ آن ها شما مجبورید به آن ها پول بپردازید در حالی که اگر این کار را یکی از آشنایان تان انجام دهد دیگر متحمل هزینه نمی شوید . البته اگر بخواهید محکم کاری کنید می توانید هم از عکاس تان بخواهید که به مراسم تان بیاید و هم از دوست تان بخواهید تا از شما عکاسی کند در این صورت هزینه تان نیز نصف می شود.

زودتر تاریخ را رزرو کنید :

  • برای رزرو عکاسی حتما حداقل ازیک ماه و نیم جلوتر اقدام کنید ، مخصوصا اگر مراسم تان مصادف با اعیاد مذهبی و ملی است باید زودتر برای این موضوع دست به کارشوید.

 

چند بحث اساسی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری عروسی، خصوصا عروسی افراد مذهبی و محجبه وجود دارد:

۱- سیستم نگهداری آرشیو در کلیه عکاسی هاست. صنف عکاسی این حق را به عکاس می دهد که عکس را برای خودش نگه دارد و در واقع معتقد است که عکس برای عکاس است و نه برای مشتری. در حالی که این مسئله برای خانواده های مذهبی نگران کننده است؛ چرا که ممکن است عکس آن ها به عنوان نمونه کار به مشتریان دیگر نشان داده شود و یا هر اتفاق دیگری برای عکس بیوفتد.

در کنار این موضوع اگر عکاس بخواهد تمام آرشیو را به مشتری بدهد؛ خودش هم متضرر می شود. برای حل این مشکل و تلاش در جهت آسوده خاطر کردن مشتریان مذهبی می توان از متخصصین کامپیوتر کمک گرفت و نرم افزاری تهیه کرد که وقتی که کار مشتری تمام می شود؛ تمام اطلاعات و عکس های او به صورت رمز گذاری شده روی DVD ریخته شود و به مشتری ارائه شود و رمز هم نزد عکاس بماند. به این ترتیب نه برای مشتری آن عکس قابل استفاده می شود و نه آرشیوی در مجموعه عکاس نگهداری می شود. و هر زمانی که نیاز به چاپ مجدد عکس ها باشد مشتری با مراجعه به عکاسی خودش، عکس مورد نظر خودش را چاپ کند.

در این میان مشتریانی هستند که حساسیت بیشتری نسبت به محفوظ ماندن عکس ها دارند. یعنی حتی تمایل ندارند که عکس ها در حافظه دوربین عکاس ذخیره و در عکاسی پیاده شود؛ آن ها دوست دارند که خودشان حافظه ایی را برای دوربین تهیه کنند و در نهایت کل عکس ها را خریداری کنند.

درباره این مسأله هم برای اینکه دو طرف متضرر نشوند، می توان کار را در قالب متفاوتی ارائه داد. در بین عکاس ها هر فریم عکس ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان ارزش دارد. یعنی مشتری که ۲۰ تا عکس بندازد و اصل عکس را بخواهد چیزی حدود یک میلیون باید پرداخت کند. برای راحتی مشتریان بهتر است قیمت مناسب تری را برای این کار لحاظ کنیم و به صورت ساعتی با مشتری کار کنیم. به عنوان مثال مشتری حافظه خود را داخل دوربین قرار دهد و هزینه را ساعتی پرداخت کند. حالا ممکن است در این یک ساعت، ۱۰۰ تا عکس و یا ۵۰ تا عکس بیندازد. دوربین و عکاس به صورت ساعتی در اختیار او قرار گیرد.

۲- موضوع بعدی که برای خانواده های مذهبی و افراد محجبه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ مسأله باغ و عکاسی در فضای آزاد است. چون متأسفانه در تهران اکثر باغ هایی که برای این کار در نظر گرفته شده اند به صورت مختلط  مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین باغ هایی هم که به اسم خصوصی پیشنهاد می شود اغلب در سطح شهر قرار دارند و ساختمان های بلند اطراف به آن مشرف هستند.

اما عکاس می تواند با توجه به نیاز مشتریان مذهبی باغ هایی را در نظر بگیرد که موارد ذکر شده در بالا در آن رعایت شده باشد به طوری که هم مختلط و مشرف نباشد و هم نیاز مشتری و عکاس را پاسخگو باشد.

۳- مورد دیگری که یکی از دغدغه های افراد مذهبی است؛ تیپ و ظاهر افرادی است که به عنوان عکاس و فیلمبردار همراه عروس و داماد می روند. معمولا عکاس ها با تیپ هنریشان در بحث حجاب ضعیف هستند. اما می توان این دغدغه را با تربیت عکاسان محجبه مرتفع کرد.

۴- در بیشتر مجموعه های عکاسی و آتلیه ها کارهای نرم افزاری و سخت افزاری توسط آقایانی انجام می شود که از بیرون وارد این مجموعه ها می شوند و این کارها را انجام می دهند. اما می توان خیلی ساده فردی را برای مجموعه انتخاب کرد که اگر سیستمی دچار مشکل شد اقدام به رفع نقص آن سیستم کند. این کار باعث می شود تا اطلاعات افراد و عکس های آن ها از مجموعه خارج نشود.

۵- نکته دیگر این است که افراد محجبه و مذهبی شدیدا خواستار این هستند که تمامی کارهای تدوین، طراحی و چاپ توسط خانم ها انجام شود. استفاده از طراح و تدوین گر خانم می تواند راه حل این دغدغه باشد.

با رعایت موارد بالا، می توان فضایی مناسب را برای عکاسی از افراد مذهبی و عروس های محجبه فراهم کرد تا لحظات تکرار ناپذیر آن ها را در شب عروسی به زیبایی و با خیال آسوده ثبت کرد.

سخن پایانی:

شما عزیزان می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید و زیر همین نوشته بفرمائید  اگر ازدواج کرده اید کدام آتلیه عروس را انتخاب کرده اید و آیا توانسته رضایت شما را جلب کند؟ همچنین اگر هنوز مجرد هستید برای مراسمتان کدام آتلیه عروس را انتخاب می کنید؟

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *