خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه شربت تخم شربتی

طرز تهیه شربت تخم شربتی

طرز تهیه شربت تخم شربتی
خواص تخم شربتی برای افرادی که می خواهند پوست و موی زیبایی داشته باشند و یا دردهای معده و گوارشی را درمان کنند عالی است. تخم شربت یکی از درمان های گیاهی فشارخون و آرامش اعصاب است.
 طرز تهیه شربت تخم شربتی
مواد لازم شربت تخم شربتی:
  • شکر ۱ کیلو گرم
  • تخم شربتی چهار قاشق عذاخوری
  • گلاب نصف لیوان
  • آب ۴ لیوان
طرز تهیه شربت تخم شربتی :
۱-ابتدا لازم است که به میزان لازم از تخم شربتی را درون یک کاسه ریخته و روی آن آب ریخته و صبر کرده تا تمامی دانه ها بالای اب بیایند و سپس سنگین شده و ته نشین شوند و در این حالت اگر خاشاکی در این دانه ها وجود داشته باشد به روی آب آمده و می توان آنها را از آب خارج کرده و در واقع تخم شربت ها را تمیز می شوند و شسته می شوند و به این روش تمامی تخم شربت ها خیس می خورند و لازم است که در ظرفی دیگر اب و شکر را روی حرارات بگذارید تا حدی که این شهد قوام بیاید.
۲- زمانی که که این شهد غلیظ شد زمان آن فرا رسیده است که زعفران دم کرده را به میزانی که کمی رنگ شربت تغییر کند به این شهد اضافه نموده و پس از آن گلاب را نیز اضافه کرده و بعد از ۵ دقیقه زیر شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم که سرد شود.

۳-حال مرحله ی نهایی درست کردن تخم شربتی است ، به این صورت که تخم شربت های شسته شده را به شهدی که درست کرده اید اضافه کنید و هم بزنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید . شما می توانید به دلخواه خود میزان این دانه ها را در شربت تخم شربتی زیاد تر نمایید.

*نکته ی دیگر این است که می توانیم از عرق بیدمشک و یا بهار نارنج به جای گلاب در تهیه تخم شربتی استفاده کنیم .
منبع:سوران

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *