خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > عسل چهل گیاه / ویژگی ها و خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه / ویژگی ها و خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه / ویژگی ها و خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه , ویژگی ها و خواص عسل چهل گیاه
عسل چهل گیاه از ترکیب چندین گل و گیاه بدست می آید که واژه ی چهل گیاه در نام این عسل بخاطر این است که زنبور های عسل شهد گل های متفاوتی را جمع آوری می کنند و با توجه به پوشش عمده و غالب گیاهی یک منطقه نام همان گل را بر روی عسل می گذارند ولی در فصل بهار با توجه به تنوع و تعدد گل ها و گیاهان در منطقه ، مشخص کردن نوع شهد و گرده ی گل عملا ناممکن می باشد که به این دلیل این نوع عسل را عسل چهل گیاه نامگذاری می کنند .

عسل های خالص و طبیعی به دلیل استفاده نکردن از شکر در تغذیه زنبور عسل خلوص بالای ۹۸ درصد دارند و به همین دلیل قیمت بیشتری نسبت به عسل های تغذیه شده و صنعتی دارند، اما با این حال بازار عسل بدلیل عرضه مستقیم عسل طبیعی از زنبوردار همواره بهترین قیمت را برای مشتریان خود محاسبه می کند، در نتیجه مقایسه قیمت عسل طبیعی موجود در بازار عسل با عسل های تغذیه شده و صنعتی، امری صحیح نمی باشد.

غالبا در بازار، عسل هایی یافت می شود که محدود به یک گل نیستند و تجزیه گرده گل آن ها، گرده گل غالبی را نسبت به بقیه مشخص نمی سازد بلکه دارای گرده های بسیار متنوعی هستند که نشان دهنده تولید این عسل ها از گل های مختلف است.

عسل چهل گیاه بر خلاف باقی محصولات بازار عسل مانند: عسل کتیرا، عسل گون قرمز یا عسل مرکبات از یک گل تهیه نشده است و در واقع نوعی عسل چند گُل می باشد که دارای گرده ی گل های مختلف می باشد . این نوع عسل از شهد چندین گونه ی گیاهی مختلف ساخته شده است ، به طوری که هیچ کدامشان منبع عمده نیستند.

شهد گیاهان مختلف در عسل چهل گیاه
از شهد گیاهان بسیاری در عسل چهل گیاه استفاده شده است از جمله : شبدر، اسپرس، کولزا، آویشن، ‌اسطوخودوس، کاکوتی (آنخ)، اسفرزه، افسنتین، گل بنفشه، گون، کتیرا، ختمی، کاسنی، گل گاو زبان، مریم گلی، یونجه و بسیاری از گیاهان دیگری که در مناطق زنبورستان بازار عسل وجود دارد.

ویژگی های عسل چهل گیاه
رنگ : روشن

بو : ملایم

طعم : خوشایند

فصل برداشت : فصل بهار

محل تولید عسل : کوه های گلیل و منطقه باغان

میزان مصرف عسل چهل گیاه

بزرگسالان : روزانه ۵۰-۷۰ گرم

کودکان بالای یکسال : ۲۰-۳۰ گرم روزانه

خواص درمانی عسل چهل گیاه
آنتی باکتری های موجود در انواع مختلف عسل های گیاهی موجب می شود تا این محصول طبیعی یکی از بهترین داروهای طبیعی و موثر در درمان برخی از بیماری ها و اختلال های جسمی و روحی در انسان باشد.

خوشبختانه با توجه به تولید عسل چهل گیاه از شهد گل گیاهان دارویی مانند گل بابونه و گل آویشن موجب شده تا این نوع عسل چند گیاه علاوه بر خواص درمانی ای که دارد، خواص درمانی گیاهان دارویی را نیز جذب کرده و پتانسیل بیشتری برای درمان بیماری ها و اختلال های حسمی و روحی داشته باشد.

تقویت حافظه
رفع ضعف بنیه و آرامش بخش
موثر در سرماخوردگی و سرفه
درمان آسم و تنگی نفس
درمان گرفتگی صدا
تقویت نیروی جنسی
درمان زگیل های پوستی
درمان کم خونی
مفید برای واریس رگ ها
موثر در درمان یبوست
تقویت عضله قلب
آنتی اکسیدان
تقویت کننده مویرگ ها
کاهش دهنده کلسترول
بهبود دهنده ی گوارش
تقویت کننده دستگاه ایمنی
تنش زدایی کننده از عضلات صاف
تقویت قدرت بینایی
کاهش دهنده فشار خون
کاهش دردهای استخوانی و مفصلی

منبع: سلامتی

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *