خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > ۱۱ خوراکی خوشمزه برای آبرسانی به بدن

۱۱ خوراکی خوشمزه برای آبرسانی به بدن

چه خوراکی هایی به آبرسانی به بدن کمک می کنند؟

در این هوای گرم و داغ تابستان خیلی مهم است که همیشه به بدن آبرسانی کنید و بدنتان را هیدراته نگه دارید. از دست دادن آب بدن می تواند منجر به از دست دادن انرژی، سردرد و کاهش سوخت و ساز بدن شود. شما باید در طول روز به خصوص در ماه های گرم تابستان به اندازه کافی به بدنتان آب برسانید، البته تنها راه آبرسانی به بدن H2O نیست. سایر خوردنی ها که بیشترین ماده تشکیل دهنده آن ها آب است هم می توانند به هیدراته ماندن بدنمان کمک کنند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات نه تنها آب بدنمان را تامین می کنند بلکه دریافت فیبر، ویتامین ها و مواد مغذی ضروری ما را هم بهبود می بخشند. در این مقاله تعدادی از محبوب ترین خوراکی هایی که به بدن آبرسانی می کنند و مزایای آن ها را نام می بریم:

11 خوراکی خوشمزه برای آبرسانی به بدن

۱٫ خیار

خیار آب بالایی دارد، ضمن این که دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مثل ویتامین C را بهبود می بخشد. شما می توانید خیار را به تنهایی مصرف کنید یا در سالاد یا این که با آب مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خوش طعم برای سم زدایی و هیدراته کردن بدن درست نمایید.

۲٫ آب نارگیل

با وجود کلمه آب در آن خودتان می دانید که قرار است به بدنتان آبرسانی کند. به طور طبیعی شیرین و خوش طعم است. آب نارگیل حاوی الکترولیت ها، فیبر و پتاسیم است و به عنوان درمانی فوق العاده برای کسالت و بی حالی شناخته می شود.

۳٫ هندوانه

هندوانه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی برای خوردن است که حاوی ۹۰ درصد آب است. هندوانه مزایای سلامتی زیادی هم برای بدن دارد، از جمله کمک به بهبود عضلات، زیبایی پوست و سلامت قلب شما.

۴٫ سیب

سیب های ترد و آبدار نه تنها به بدن آبرسانی می کنند، بلکه سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی هستند. مصرف سیب همچنین با کم کردن سطح کلسترول، کاهش وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی و حتی پیشگیری از سرطان مرتبط اشت.

۵٫ آناناس

آناناس یک میوه تابستانی است که مصرف آن به تنهایی، به همراه سالاد یا در کوکتل ها لذت بخش است. گذشته از محتوای آب بالای آن، آناناس تازه تنها منبع شناخته شده آنزیم بروملین ( bromelain ) است که به عنوان آنزیم تجزیه کننده پروتئین شناخته می شود. به همین دلیل، قرن هاست که آناناس در آمریکای مرکزی و جنوبی برای درمان سوء هاضمه و کاهش التهاب در بدن استفاده می شود.

۶٫ بادنجان

بادنجان با ۸۹ درصد آب یک سبزی فوق العاده آبرسان است. کالری کمی داشته و منبع خوبی از فیبر غذایی هستندهمچنین منبع خوبی از مس، ویتامین B، منگنز، ویتامین K و پتاسیم هستند.

۷٫ هویج

هویج حاوی حدود ۸۷ درصد آب و بیشترین میزان آنتی اکسیدان بتاکاروتن نسبت به سایر میوه ها وسبزیجات است. علاوه بر این هویج سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B8، اسید پانتوتنیک (pantothenic acid)، فولات، پتاسیم، آهن، مس و منیزیم است.

۸٫ توت ها (Berries)

توت فرنگی (Strawberries)، زغال اخته (blackberries) و بلوبری (blueberries)، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارند معروف هستند، ولی باید بدانید که آب بالایی هم دارند. همه بری ها منبع خوبی از فیبر هستند که برای یک سیستم گوارشی سالم ضروری اند.

۹٫ کاهو

کاهو آب بسیار بالایی دارد، بیش از ۹۶ درصد. برای سالاد های تابستانی عالی است، کاهو حاوی حداقل کالری است در حالی که خوردن آن باعث ایجاد احساس سیری می شود.

۱۰٫ گریپ فروت

گریپ فروت یک میوه کم قند است، ضمن این که آنزیم های زیادی دارد که به سوزاندن چربی کمک می کند. می توانید از خوردن خود میوه به عنوان صبحانه ای سالم لذت ببرید یا به عنوان یک طعم دهنده طبیعی کم کالری به آب خود اضافه اش کنید.

۱۱٫ کدو سبز

کدو سبز یک خوراکی تابستانی چند منظوره است که ۹۵ درصد آب دارد و به روش های متفاوتی قابل خوردن است. می توانید آن ها را گریل کنید، سرخ کنید، به سس اضافه کنید یا به همراه سالاد مصرف نمایید. یا می توانید آن ها را به صورت رشته ای درآورده و نودلی کم کالری از آن ها درست کنید.

 

منبع: سیمرغ

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ ماده غذایی جوان کننده برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و جوان ماندن چی بخوریم ؟ تغذیه سالم نقش بسیار زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *