خانه > بیوگرافی > بیوگرافی و عکس های جدید نیمار فوق ستاره برزیلی دنیای فوتبال

بیوگرافی و عکس های جدید نیمار فوق ستاره برزیلی دنیای فوتبال

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (به پرتغالی: Neymar) ناموَر به نِیمار متولد ۵ فوریه ۱۹۹۲ میلادی در برزیل فوتبالیست اهل برزیلو عضو باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن و تیم ملی فوتبال برزیل است که در پُست مهاجم بازی می‌کند. او سابقه بازی در باشگاه فوتبال بارسلونا را دارد. نیمار در ۱۹ سالگی و در سال ۲۰۱۱ میلادی جایزهٔ بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد.

نیمار در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ با بارسلونا موفق به کسب سه‌گانه باشگاهی (لالیگا، حذفی اسپانیا و چمپیونز لیگ اروپا) شد.

بیوگرافی و عکس های جدید نیمار فوق ستاره برزیلی دنیای فوتبال

نگاهی به دوران فوتبال نیمار

نیمار در سال ۱۹۹۲، به همراه خانواده‌اش به سائو ویسنته، جایی که او شروع از بازی برای جوانان نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳، آنها به سانتوس نقل مکان کردند جایی که نیمار به تیم سانتوس پیوست. او در سطح جوانان به موفقیت رسید تا در سن ۱۵ سالگی، نیمار درآمد ۱۰٬۰۰۰ رئال (واحد پول برزیل) در هر ماه و در ۱۶ سالگی، ۲۵٬۰۰۰ رئال در ماه. در ۱۷سالگی، او یک قرارداد با تیم اول سانتوس امضاء کرد.

فصل ۲۰۰۹

نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۷ مارس ۲۰۰۹، در حالیکه تنها ۱۷ سال داشت برای سی دقیقه آخر بازی وارد زمین شد، سانتوس در این بازی برابر اُسته به پیروزی ۲–۱ رسید. هفته بعد اولین گل خود را برای سانتوس در برابر موگی میرین به ثمر رساند. یک ماه بعد، در ۱۱ آوریل، نیمار گل تعیین کننده‌ای در پیروزی ۲–۱ در برابر پالمیراس در در سال ۲۰۰۹ در مرحله نیمه نهایی به ثمر رساند. با این حال در بازی فینال، سانتوس با شکست (مجموع ۴–۲) برابر کورینتیانس مواجه شد. در فصل اول خود، نیمار در ۴۸ بازی ۱۴ گل را در کارنامهٔ خود ثبت کرد.

فصل ۲۰۱۰

نیمار به پیشرفت خود در سال ۲۰۱۰ ادامه داد، و، در ۱۵ آوریل ۲۰۱۰، او پنج گل برای سانتوس در پیروزی ۸–۱ مقابل گوارانی به ثمر رساند. اجرای نیمار برای سانتوس در این فصل موجب مقایسه او با دیگر بازیکنان برزیلی، از جمله روبینیو و افسانه برزیل پله شد.

در سال ۲۰۱۰، سانتوس پیشنهاد £ ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰ برای او را از تیم لیگ برتری وستهام یونایتد رد کرد، و بعد از آن پیشنهاد£ ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ از باشگاه انگلیسی چلسی را با وجود موافقت باشگاه سانتوس این بار خود نیمار رد کرد و در اینباره گفت “من می‌خواهم فقط در سانتوس متمرکز باشم ” نماینده او، واگنر ریبریو بیان کرد: ” او می‌خواهد تبدیل به بهترین بازیکن جهان شود. شانس او برای انجام این کار در لیگ برزیل صفر می‌باشد. ” یک سال بعد نیمار، در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی تلگراف، بیان کرد که از پیشنهاد چلسی بسیار خوشحال شده و آن را به عنوان یک” رویا “برای خود” و بازی در اروپا ” می‌دانست، در حالی که همچنین بیان کرد که در آن زمان تصمیم گرفت که در برزیل اقامت کند.

فصل ۲۰۱۱

بازی اول فینال جام لیبرتادورس سانتوس در برابر پنارل اروگوئه بانتیجه ۰–۰ مساوی کرد اما در بازی دوم توانست ۲–۱ پیروز این دیدار شود و گل اول بازی را نیمار در دقیقه ۴۷ بازی وارد دروازه پنارل کرد و در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد جایزه پوشکاش ۲۰۱۱ فیفا را با گلی که زیبا و دیدنی که به تیم فلامینگو در سری آ برزیل به ثمر رساند بدست آورد و در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ برای اولین بار مرد سال فوتبال آمریکای جنوبی شد

انتقال نیمار از سانتوس به بارسلونا

نیمار در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ با قراردادی (که در ابتدا) به ارزش ۵۷ میلیون یورو و مدت ۵ فصل رسماً به بارسلونا پیوست. رقم فسخ قرارداد او ۱۹۰ میلیون یورو اعلام شد. نیمار پس از گذراندن تست‌های پزشکی تحت عمل لوزه قرار گرفت و این در حالی بود که گفته می‌شد این بازیکن دچار ضعف جسمانی و به کم خونی و سؤ تغذیه مبتلاست از این رو تمرینات ویژه علاوه بر برنامهٔ تغذیهٔ خاص برای وی در نظر گرفته شد.

بیوگرافی و عکس های جدید نیمار فوق ستاره برزیلی دنیای فوتبال

پس از این انتقال باشگاه بارسلونا با شایعات تخلف در انتقال وی از سانتوس به بارسلونا روبرو گردید. این شایعه در سال ۲۰۱۵ ثابت شد و باشگاه بارسلونا با جریمهٔ سنگینی روبرو شد. این در حالی بود که ساندرو روسل رئیس پیشین باشگاه به ۷ سال زندان محکوم شد. در ابتدا اعلام شده بود که مبلغ انتقال او ۵۷ میلیون یورو است. اما گفته می‌شود که مبلغ انتقال او ۲۲۲ میلیون یورو است.  در آن سال نیمار در مسابقات پیش فصل در اغلب مسابقات به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد.

فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

در ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۱۳، در یک بازی دوستانه پیش فصل بین بارسلونا و لخیا گدانسک، به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد که شروع غیررسمی نیمار در این تیم بود. در ۷ آگوست ۲۰۱۳، نیمار اولین گل خود در پیراهن بارسلونا را در پیروزی ۷–۱ در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی تایلند در بانکوک به ثمر رساند.

نیمار اولین رقابت خود را برای بارسلونا در لالیگا در بازی افتتاحیه فصل ۲۰۱۳–۱۴ انجام داد. به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۶۳ در پیروزی ۷–۰ در برابر لوانته به بازی آمد. در ۲۱ آگوست، او اولین گل خود را برای این باشگاه در بازی رفت در سوپرکاپ اسپانیا مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند. در ۱۸ سپتامبر، او در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا، به جرارد پیکه پاس گل داد تا بارسلونا آژاکس را با نتیجهٔ ۴–۰ در بازی افتتاحیه این تورنومنت شکست دهد. در ۲۴ سپتامبر، نیمار اولین گل خود را در لالیگا در پیروزی ۴–۱ بارسلونا برابر رئال سوسیه‌داد در ورزشگاه نیوکمپ به ثمر رساند.

در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۳، نیمار در اولین حضور در ال کلاسیکو گل اول را به ثمر رساند و بارسلونا رئال مادرید را ۲–۱ در ورزشگاه نیوکمپ شکست داد. در ادامه مسابقه او پاس گل دیگری را به الکسیس سانچز داد.

در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۳، در لیگ قهرمانان، نیمار سه گل به ثمر رساند و برای اولین بار با لباس بارسلونا در پیروزی ۶–۱ برابر سلتیک در گروه H هت تریک کرد.

فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵

این فصل برای نیمار یکی از بهترین فصل‌های بازیگری اش بود. نیمار به همراه بارسلونا در آن فصل سه‌گانه کرد. در لالیگای اسپانیا، بارسلونا با ۹۴ امتیاز و دو اختلاف امتیاز نسبت به رئال مادرید قهرمان شد و نیمار در طی ۳۳ بازی ۲۲ گل زد و ۹ پاس گل داد. در لیگ قهرمانان اروپا بارسلونا در فینال با نتیجه ۳ بر ۱ یوونتوس را شکست داد. در این تورنمنت نیمار به همراه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با ۱۰ گل زده آقای گل مشترک شد. نیمار در کوپا دل ری یا جام حذفی اسپانیا نیز ۶ بازی انجام داد و موفق شد ۷ گل به ثمر برساند. در نهایت بارسلونا در فینال با حساب ۳ بر ۱ اتلتیک بیلبائو را شکست داد و قهرمان شد. نیمار نیز در این بازی برای بارسلونا گل زد. نیمار در مراسم انتخاب بهترین‌های آن فصل لالیگا که در اواخر سال ۲۰۱۵ برگزار شد، عنوان بهترین بازیکن لاتین را کسب کرد.

فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

نیمار فصل قبل را با سه‌گانه به همراه بارسلونا تمام کرده بود و با وجود مسی، سوارز و خودش بارسلونا مدعی اول قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. نیمار و مسی و سوارز موفق شدند ۹۰ گل در این فصل لالیگا به ثمر برسانند. بارسلونا در این فصل نیز با ۱ امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادری و کسب ۹۱ امتیاز قهرمان لالیگا شد. نکته مهم دیگری که نیمار در این فصل با آن درگیر بود، مشکلات مالیاتی بود. تخلف مالیاتی نیمار اثبات شد و دادگاه او را به پرداخت ۴۵٫۹ میلیون یورو محکوم کرد. در لیگ قهرمانان اروپا بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اتلتیکو مادرید در مجموع دو بازی با حساب ۳ بر ۲ شکست خورد و حذف شد. نیمار در ۹ بازی که برای بارسلونا در این فصل لیگ قهرمانان انجام داد ۳ گل زد و ۵ پاس گل داد. در آخرین بازی فصل بارسلونا که در چارچوب جام حذفی و در ورزشگاه ویسنته کالدرون برگزار شد، بارسلونا با ۲ گل سویا را شکست داد که نیمار گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند.

جدایی نیمار از بارسلونا و پیوستن به پاری سن ژرمن با رقم نجومی

جدایی نیمار از بارسلونا و پیوستن به پاری سن ژرمن با رقم نجومی

نیمار در ۳ اوت ۲۰۱۷ با ثبت رکورد ۲۲۲ میلیون یورو به باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن پیوست. او با ۲۲۲ میلیون یورو گرانترین بازیکن حال حاضر جهان است.

نیمار در تیم ملی برزیل

نیمار بازیکن بین‌المللی برزیل است و در سنین زیر ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال و بزرگسالان بازی کرده است. در ۱۰ اوت ۲۰۱۰، در سن ۱۸ سالگی اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ایالات متحده آمریکا انجام داد و در این بازی در دقیقه ۲۸ یک گل با ضربه سر به ثمر رساند و در پیروزی ۲–۰ برزیل سهیم بود. او بهترین گل زن سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی با نه گل، از جمله دو گل در فینال است و به برزیل کمک کرد تا یازدهمین عنوان خود را در این رقابت‌ها کسب کند. ونامدار ماند

درخشش نیمار در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳

نیمار برای تیم ملی برزیل در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ در خاک برزیل توسط لوئیز فیلیپه اسکولاری انتخاب شد. او در این مسابقات شمارهٔ ۱۰ را به خود اختصاص داده بود، اما در گذشته شمارهٔ ۱۱ را به تن می‌کرد. در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار اولین گل این مسابقات را در پیروزی ۳–۰ برابر ژاپن در ورزشگاه ملی مانه گارینشا به ثمر رساند. در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار در دقیقه نود و با یک پاس گل برای جو باعث پیروزی ۲–۰ برزیل در برابر مکزیک شد. نیمار همچنین با یک گل ضربه آزاد که برزیل را به ۴–۲ در مقابل ایتالیا برنده کرد در هر مسابقهٔ مرحلهٔ گروهی یک گل زد. در ۳۰ ژوئن، نیمار گل دوم برزیل را در پیروزی ۳–۰ بازی فینال برابر اسپانیا به ثمر رساند. نیمار با نمایش خود در این مسابقات توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را کسب کرد.

بیوگرافی و عکس های جدید نیمار فوق ستاره برزیلی دنیای فوتبال

ثبت رکورد گینس توسط نیمار

نیمار تنها بازیکنی است که توانسته در کوپالیبرتادورس و یوفاچمپیونزلیگ هت تریک کند.

حضور نیمار در یک فیلم سینمایی

نیمار در سال ۲۰۱۷ در فیلم تریپل اکس: بازگشت ژاندر کیج به بازی پرداخت.

افتخارات باشگاهی و ملی نیمار در ابتدای دوران فوتبال خود تا امروز

افتخارات نیمار در باشگاه سانتوس

  • Campeonato Paulista 2010، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲
  • جام حذفی برزیل ۲۰۱۰
  • جام حذفی برزیل ۲۰۱۱
  • کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱

افتخارات نیمار در باشگاه بارسلونا

  • سوپرکاپ اسپانیا ۲۰۱۲–۲۰۱۳
  • قهرمانی لالیگا ۲۰۱۴–۲۰۱۵
  • قهرمانی کوپادل‌ری ۲۰۱۴–۲۰۱۵
  • قهرمانی لیگ قهرمانان ۲۰۱۴–۲۰۱۵
  • قهرمانی سوپر کاپ اروپا ۲۰۱۴–۲۰۱۵
  • قهرمانی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۴–۲۰۱۵
  • قهرمانی لالیگا ۲۰۱۵–۲۰۱۶
  • قهرمانی کوپادل ری ۲۰۱۵–۲۰۱۶

بیوگرافی و عکس های جدید نیمار فوق ستاره برزیلی دنیای فوتبال

افتخارات ملی نیمار

  • مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱
  • مدال نقره المپیک ۲۰۱۲
  • قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳
  • مدال طلای المپیک ریو ۲۰۱۶

افتخارات فردی نیمار

  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱
  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۰
  • بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱
  • بهترین بازیکن Sudamericana Recopa 2012
  • بازیکن جوان سال: ۲۰۱۱
  • کفش طلا ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ (بیشترین گل در همه رقابت در برزیل)
  • بهترین گلزن جام حذفی برزیل ۲۰۱۰
  • بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی ۲۰۱۱
  • بهترین گلزن مسابقات قهرمانی ۲۰۱۲
  • بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۲
  • بهترین بازیکن جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳
  • بهترین گلزن کوپادلری اسپانیا ۲۰۱۴
  • بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵
  • حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای جهان ۲۰۱۵
  • برنده جایزه سامبا گولد سال ۲۰۱۵
  • دومین بازیکن باارزش سال ۲۰۱۶
  • با ارزشترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۷

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *