خانه > بیوگرافی > بیوگرافی و عکس های فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

بیوگرافی و عکس های فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

در این مطلب از حیاط خلوت بیوگرافی و عکس های فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا+ ماجرای حضور موگرینی در ایران و سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی را با هم می بینیم

بیوگرافی و عکس های فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

فدریکا موگرینی (به ایتالیایی: Federica Mogherini) متولد ۱۶ ژوئن ۱۹۷۳ سیاستمدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک ایتالیا است. وی در سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی جانشین کاترین اشتون شد و پیش از آن وزیر امور خارجه کشورش بود.

از فدریکا موگرینی به عنوان یک «سیاستمدار نمونه‌وار چپ میانه برای نسل خودش» یاد می‌شود که در دهه ۱۹۹۰ با نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و آپارتاید مبارزه می‌کرده‌است و اکنون عقاید چپ رادیکال خود را کنار گذاشته‌است.

او مخالف تحریم روسیه می‌باشد و از سوی برخی مقامات اروپایی به طرفداری از مسکو متهم می‌شود

بیوگرافی و عکس های فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

زندگی شخصی موگرینی

موگرینی تحصیلات خود را در رشته فلسفه سیاسی در دانشگاه ساپینزا رم گذرانده و عنوان پایان‌نامه او «رابطه سیاست و دیانت در اسلام» بوده‌است.

فدریکا در ۱۵ سالگی عضو شاخه جوانان حزب کمونیست ایتالیا شد. او در سال ۲۰۰۱ عضو شورای ملی حزب دمکرات‌های چپ شد و در دفتر روابط خارجی این حزبِ سوسیال دمکرات فعالیت کرده و در مسائل مربوط به فرایندهای صلح خاورمیانه و ارتباط با احزاب سوسیالیستی اروپا و آمریکا فعال بود. با تأسیس حزب دمکراتیک ایتالیا در سال ۲۰۰۷ موگرینی در دفتر رئیس حزب والتر ولترونی مشغول به کار شد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان نماینده پارلمان ایتالیا برگزیده شد. وی در فوریه ۲۰۱۳ به عنوان وزیر امور خارجه در کابینه ماتئو رنتسی انتخاب شد و از سال ۲۰۱۴ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی شد.

فدریکا موگرینی متعهل و دارای دو فرزند است.

ماجرای حضور فدریکا موگرینی در ایران و سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی

ماجرای حضور فدریکا موگرینی در ایران و سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی

در تابستان ۱۳۹۶ و همزمان با مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی فدریکا موگرینی به ایران آمد و در این مراسم حضور یافت.

پس از مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب و دور از شان نمایندگی به گرفتن سلفی با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پرداختند.

این رفتار نمایندگان حاشیه ها و اعتراضات گسترده ای در داخل و خارج کشور به همراه داشت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتشار عکس‌هایی از سلفی حاشیه‌ساز برخی از نمایندگان با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در همان مراسم، جمعی از روسای مجالس کشورها با این بنده حقیر خدمتگزار سلفی گرفتند، اما این رسانه‌ها بودند که انتخاب کردند کدامیک از دو سلفی را بیشتر بازتاب دهند.

این رفتار نمایندگان مجلس از دید رسانه های بین المللی هم پنهان نماند و آن را پوشش دادند.
دیلی تلگراف نوشت: تعدادی از نمایندگان مجلس ایران به دلیل رفتار غیر حرفه ای و خلاف شان نمایندگی مورد انتقاد قرار گرفتند. آنها در مراسم تحلیف روحانی، برای سلفی گرفتن با یک مقام زن اتحادیه اروپا عجله ی بسیاری به خرج دادند.
ماجرای حضور فدریکا موگرینی در ایران و سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی
موگرینی از جمعیتی که دور او در پارلمان ایران حلقه زدند، غافلگیر شده بود. این اقدام این نمایندگان مورد انتقاد بسیاری از ایرانیان و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس قرار گرفت.
گردآوری:حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *