خانه > زیبایی و آرایشی > مهم‌ترین عامل پیری زودرس

مهم‌ترین عامل پیری زودرس

یک متخصص پوست گفت: آفتاب، مهم‌ترین عامل در پیری زودرس پوست، پیدایش چین و چروک و لک در پوست صورت است.

مهم‌ترین عامل پیری زودرس

مهم‌ترین عامل پیری زودرس

دکتر رضا قادری اظهار کرد: حفاظت در برابر آفتاب در فصل گرما از اصول اولیه حفاظت از پوست است.

وی با بیان اینکه نور آفتاب از طول موج‌های متفاوتی مانند اشعه ماوراءبنفش، نور مرئی و مادون قرمز تشکیل شده، افزود: اشعه ماوراءبنفش طول موج خاصی از نور خورشید است که به سه قسمت A، B   و C تقسیم می‌شود.

وی در خصوص ضرورت استفاده از ضد آفتاب‌ها بیان کرد: نور ماوراء بنفش C از جو عبور نمی‌کند زیرا در صورت تخریب لایه ازون و عبور از جو هیچ موجود زنده‌ای در زمین باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: اشعه ماوراءبنفش نوع B نیز در صورت تماس با پوست بر روی اپیدرم یا همان لایه خارجی پوست تاثیر می‌گذارد و باعث آفتاب سوختگی می‌شود که باید توجه داشت تکرار این آفتاب سوختگی‌ها بسیار خطرناک است. اگر سابقه شش مورد آفتاب سوختگی از دوران کودکی وجود داشته باشد، خطر ایجاد ملانوم که کشنده‌ترین سرطان پوست است، دو برابر افزایش می‌یابد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: اشعه ماوراءبنفش با شکستن کلاژن پوست، ساخت رادیکال‌های آزاد و مهار مکانیسم‌های ترمیم پوست، می‌تواند منجر به بروز تغییراتی در بافت پوست، ایجاد کک‌ و مک، چروک، تغییر رنگ، پیری پوست و از همه مهم‌تر سرطان‌های مختلف در پوست شود.

قادری ادامه داد:  افراد باید سعی کنند تا حد امکان در ساعات خیلی گرم روز که زاویه تابش آفتاب عمود است، یعنی حدود ساعت ۹ صبح تا پنج بعدازظهر در مناطق کویری و نیز بین ساعت ۱۰ صبح تا سه بعدازظهر در مناطق معتدل و کوهستانی در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه هر چند بعضی قسمت‌های بدن مانند صورت را نمی‌توان به طور کامل پوشاند، افزود: استفاده از لباس‌های آستین بلند و تا حد ممکن پوشیده، استفاده از دستکش، کلاه‌های لبه‌دار و عینک‌های آفتابی استاندارد، از دیگر راهکارهای مقابله با تبعات منفی برابر اشعه آفتاب است.

قادری با بیان اینکه شاید سنت پسندیده کاربرد نقاب در زنان مناطق جنوبی کشور مانند بندرعباس، مؤیدی برای این موضوع باشد، یادآور شد: از دیگر راهکارهای مقابله با تبعات منفی اشعه آفتاب، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب است.

منبع :ایسنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *