خانه > بیوگرافی > بیوگرافی و عکس های دارا خسروشاهی و همسرش (مدیر عامل اوبر)

بیوگرافی و عکس های دارا خسروشاهی و همسرش (مدیر عامل اوبر)

دارا خسرو شاهی،یکی از موفق ترین سرمایه داران ایرانی مقیم آمریکاست.او مدیر عامل شرکت ایکسپدیاست و به تازگی به عنوان مدیر اپلیکیشن uber (نمونه خارجی اپلیکیشن اسنپ و تپسی ) انتخاب شده است. در ادامه بیوگرافی و عکس های دارا خسرو شاهی و همسرش را مشاهده می کنید .

دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر , دارا خسروشاهی و همسرش

بیوگرافی دارا خسروشاهی 

دارا خسروشاهی در سال ۱۳۴۸ (۲۸ می ۱۹۶۹) در تهران به دنیا آمد.

دارا خسروشاهی بیزنس من ایرانی آمریکایی و مدیر ارشد اجرایی سابق اکسپدیا و مدیر کنونی شرکت اوبر است.

همسر دارا خسرو شاهی Sydney Shapiro است .

دارا خسروشاهی و همسرش

دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر , دارا خسروشاهی و همسرش

او از خانوادهٔ کارآفرین خسروشاهی که مالک چندین کارخانه تولید دارو همچون تولید دارو، تولی پرس و … در ایران بودند برخاسته است.

دارا خسرو شاهی فرزند حسن خسرو شاهی،مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای قطعات الکترونیکی، به نام فیوچر شاپ است.پدر دارا خسرو شاهی از بیزنس من های مشهور و ثروتمند مقیم کاناداست.

خانواده دارا خسرو شاهی از مالکان کارخانه تولی‌پرس بودندکه پس ازانقلاب به امریکا مهاجرت کردند.

پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ خانوادهٔ او به آمریکا مهاجرت کردند. از سال ۲۰۱۵ او در هیئت مدیرهٔ نیویورک تایمز کمپانی عضویت دارد.

او در سال ۱۹۹۱ لیسانس مهندسی بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون گرفت. او از ۲۰۰۵ به عنوان مدیر شرکت اکسپدیا بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان مشغول به کار است. این شرکت در سایه رهبری او فعالیتش را به ۶۰ کشور گسترش داده‌است.

دارا خسروشاهی مدیر شرکت اوبر

 دارا خسروشاهی مدیر ‏عامل اوبر, بیوگرافی دارا خسرو شاهی

دارا خسرو شاهی و مدیریت شرکت ایکس پدیا 

Expedia حضور جهانی خود را به بیش از ۶۰ کشور جهان در سراسر جهان از طریق Expedia و Hotwire که نوعی سامانه رزرواسیون آنلاین است، و سایت های جامع سفر از شبکه رسانه ای TripAdvisor گسترش داد.

ده سال بعد، در سال ۲۰۱۵، Expedia او را به عنوان بخشی از یک قرارداد استخدامی طولانی مدت در نظر گرفت.ارزش این سهام  ۹۰ میلیون دلار بود که  در اختیار او قرار داده شد و اعلام شد که او تا سال  ۲۰۲۰ در این شرکت باقی خواهد ماند.

پیش از پیوستن به Expedia، خسروشاهی به عنوان مدیر عامل IAC Travel خدمت کرده است.

دارا خسروشاهی همچنین در هیئت مدیره شرکت نیویورک تایمز نیز بوده است.

اکسپدیا تحت هدایت خسروشاهی عملکرد فوق العاده ای را نشان داد و رشد ۱۸ درصدی سالانه را تجربه کرد. درآمد اکسپدیا از ۲٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ به ۸٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسید.

خسروشاهی یکی از پر درآمد ترین مدیران آمریکا محسوب می شود و در سال ۲۰۱۶ با حقوق سالیانه ۹۶ میلیون دلار، رتبه نخست را در بین مدیران حوزه تکنولوژی آمریکا به دست آورد.

 دارا خسروشاهی ایرانی مدیر ‏عامل اوبر

 دارا خسروشاهی ایرانی مدیر ‏عامل اوبر

هیات مدیره شرکت اوبر تصمیم گرفت دارا خسروشاهی ۴۸ ساله را جایگزین ‏‏’تراویس کالانکی’ کند که در ماه ژوئن استعفا داده بود.‏ هیات مدیره اوبر ابتدا تلاش داشت که ‘جفری ایملت’ را که رئیس سابق ژنرال الکتریک بود، به عنوان مدیر اجرایی برگزیند، اما ‏وی رای کافی را به دست نیاورد.‏

خسروشاهی پیش از این مدیر مجموعه مسافرتی ‏Expedia‏ بود که خدمات مسافرتی برخط (آن لاین) ارائه می دهد.‏وی عضو هیات مدیره کمپانی نیویورک تایمز نیز هست.‏

اوبر یکی از بزرگترین شرکت های خدمات تاکسیرانی در آمریکا بوده و شعبه های آن در کشورهای مختلف جهان فعال هستند.‏این شرکت مسافران را با استفاده از تلفن برای انجام سفر به رانندگانش مرتبط می کند‎. خسروشاهی مواضعی ضد ترامپ دارد و در ماجرای نژادپرستانه شارلوتزویل نیز علیه اظهارت رئیس جمهوری آمریکا موضع گیری کرده است. اوبر در تجارت تاکسیرانی اینترنتی پیشگام است و از جمله دو سال پیش سیستم تاکسی های خودران (بدون راننده) خود را در برخی از شهرهای آمریکا عرضه کرد.

دارایی خالص دارا خسروشاهی حدود ۵ بیلیون دلار است و درآمد سالیانه او بیش از ۹۴ میلیون دلار است .

دارا خسرو شاهی در صدر لیست مدیران پردرآمد در ایالات متحده آمریکا قرار دارد گویا از ابتدا پدر و مادر خسرو شاهی از آینده او خبر داشتند که چنین اسمی را برای او انتخاب کردند !!

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *